Zagrebissa kunnolla

Europe » Croatia » Central Croatia » Zagreb
September 16th 2013
Published: September 16th 2013

Herasin seitsemalta. Minua arsytti kun kerroksen parvekkeella tupakoitiin tuuletusikkunan alla. Kun tupakoija lahti, kavin siirtamassa tuolin ja tuhkakupit parvekkeen toiseen reunaan. Nahtiin Eemelin kanssa taas aamiaisella. Kun Eemeli oli lahdossa klo 10:n aikaan klo 12.30:n junaan, paatin lahtea mukaan. Kavimme ensin kahvilla ja naytin hanelle viela Zagrebin keskusaukion. Saatoin hanet viela junaan ja vaihdoin hanen viimeiset kunansa euroihin.

Matkan alkupuoli vaikutti siihen, kuinka koimme Zagrebin. Eemeli oli ollut ensin Bulgariassa ja Serbiassa, ja niiden jalkeen Zagreb vaikutti siistilta ja lansimaalaiselta. Mina taas huomasin etta Itavallan jalkeen Slovenia oli Itavaltaa koyhempi ja huonommassa kunnossa, ja vastaavasti taas Kroatia oli huonomassa kunnossa kuin Slovenia.

Kavin kasvitieteellisessa puistossa ottamassa aurinkoa. Seurasin sitten opaskirjasen kavelyreitteja. Menin koysiradalla vanhaankaupunkiin. Reitille sattui Paattyneiden suhteiden museo, ja poikkesin siella. Soin vanhassakaupungissa sieniletut oluen kanssa. Paatin lahtea kaymaan hostellilla ratikalla. Kun olin ratikassa, paatin jatkaa matkaa 10 vuoden takaiseen hostelliin. Loysin sen ja viela graffitin, jonka kuvasin tuolloin.

Ostin hostellille vahan lisaa evasta, jatin kameran jo matkasta, kun kuvia oli kertynyt yli sata, ja ehdin viela samalla lipulla pari pysakkia keskustaan pain. Kiertelin ja kavin uudestaan syomassa vanhassakaupungissa. Hyvin tarkeni olla ulkona sortseissa ja t-paidassa. Kavelin sielta hostellille hieman eri reittia kuin eilen.

Tot: 0.04s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0204s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb