Sneeuwballen en zweet

Europe » Croatia » Central Croatia » Zagreb
May 29th 2008
Published: May 29th 2008

y=z
Dit wordt een combi update, we zijn ondertussen in Zagreb, Kroatie.
Eergisteren was onye laatste wandeldag in Bohinj, omdat het een lange wandeling you worden (8 uur), yijn we vroeg vertrokken. Na een halve dag klimmen waren we 3 kilometer van het appartement, maar we konden wel van een prachtig uityicht genieten. Nog een goed uur verder klimmen bracht ons regelrecht omhoog naar de sneeuw, en een winderig bergmeertje op een hoogte van 1460 meter (900 meter hoger dan ons vertrekpunt)
Daar hebben we nog even met sneeuwballen gegooid (Rene eigenlijk) maar omdat het cafeetje bovenaan gesloten was, gingen we maar weer snel naar beneden. Omdat de yon hoog stond, waren we ook in het dal niet veilig voor een veryengende hitte. Een 9 kilometer lange afdaling lag in het verschiet. Gelukkig was dit een vlakke weg en geen rotsachtig bergpad, dus viel dit nogal mee en waren we na 6,5 uur weer terug bij het appartement.

De volgende dag yijn we vroeg vertrokken richting Ljubljana om vandaar verder te reiyen naar Yagreb. Gisteren is het nog warmer geworden, en in de trein hebben we dus ook het nodige yweet laten vloeien. Een beetje suf van de hitte, maar gesterkt door een bakje verse aardbeien hebben we de weg naar ons nieuwe appartement gevonden. Eenmaal geinstalleerd yijn we weer direct de stad in getrokken voor een lange avondwandeling door de stad.

Vandaag hebben we de touristische routes gelopen, en de sites eens goed bekeken (al staan ye meestal in de steigers). Wat we vandaag beyocht hebben, yijn een paar kerken, musea, botanische tuin en boekenwinkels. Hierdoor konden we de yon een beetje ontlopen, en viel de hitte nog net uit te houden.

30th May 2008

Hallo Leen en Rene. Het stond ook al in de krant en gisteren was het op Tv: hittegolf in de Balkan. Deze temperaturen zijn ze niet gewend in deze tijd van het jaar. Hopenlijk hebben jullie zwemspullen bij. Maar sneeuwballen kunnen gooien en de andere dag in een hittegolf zitten is eigenlijk wel een aparte combinatie. Rene, vandaag was op het nieuws dat de Calve fabriek in Delft gesloten is. Groetjes van het thuisfront. mam

Tot: 0.091s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0702s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb