Blogs from Huy, Liège Province, Belgium, Europe

Europe » Belgium » Liège Province » Huy December 1st 2015

Meer dan 10 jaar geleden had Erik een juweeltje gevonden; Le Noire 7C in Corphalie. Nu na zovele jaren spookte het terug in zijn hoofd. Dus enkele weekenden geleden bezochten we de route. De naam is zeker van toepassing. Het start met een zeer gemakkelijke dal, een kleine schoorsteen en dan staat er een kaboutertje met een zware hamer. De overhangende wand is zwart en vergt veel lichaamsspanning. Het uitwerken van de route kan op verschillende manieren, maar er moet er maar eentje werken. De haken zijn goed geplaatst, toch beland je altijd op het kleine plateautje eronder. De uitklim is daardoor zeker spannend. De reden dat hij zovele jaren heeft geduurd, is vooral de stressmanagement. Ik vond het bangelijk om alleen al te zien en aan te moedigen. Hij werkte hem toen helemaal uit en ... read more

Europe » Belgium » Liège Province » Huy November 11th 2015

11 november, wapenstilstand! Het was een speciale dag. Erik en ik hadden van een nieuwe locatie gehoord in Engis om trad te klimmen. Dus wij op zoektocht... Het was een kleine rotswand vol barsten, ideaal om gemakkelijk trad te klimmen. Haken waren nog niet overal geplaatst, maar dat was geen probleem. De dag werd een leuke onderbreking van de lange werkweken. De zon kwam er af en toe door. Gewoon fun! Zelfs met trompetgeschal op de achtergrond. Het massiefje heeft een potentie om nogmaals het dubbele van routes te creeëren. Wel al merci voor het vele poetswerk, amai nog niet. Voor een dagje zeer gemakkelijk buiten spelen, echt een aanrader. ... read more

Europe » Belgium » Liège Province » Huy July 28th 2014

Voor twee daagjes op naar onze Ardennen, iets preciezer Awirs. Erik en ik hadden er nog een date met enkele routes. Wat werd me dit een avonturen-weekend! Zaterdagochtend geraakten we allebei niet erg goed op gang, maar toch. Tegen de middag stonden we op het vaste plekje in Awirs, de noordwand. In een korte broek waren we al vrij snel voer voor de muggen. Maar wat is een beetje jeuksel... Ik startte met "The Fin" (6c). Kobe had deze vorige week nog behaakt en samen met Erik nog vrij geklommen. Ik had die kans niet meer gehad en ik vond het een keitoffe uitdaging. Dus bij de derde poging stond ik geheel en wel boven. Was echt tof! De eerste poging was inpikken, de tweede poging focus wat kwijt, dus derde ... voilà. Mijn geplande uitdaging ... read more
Awirs
Vorige weekend, Erik in 'the Fin'.

Europe » Belgium » Liège Province » Huy July 21st 2014

Drie weekenden op rij brachten Erik en ik door aan de noordwand van Awirs, samen met Kobe en afwisselend Jeroen, Sofie, Iris en Bies. De eerste twee weekenden regende het pijpestelen, maar buiten dat de conditie op de rotsen wat verslechterde, bleven we droog en zanderig. De modder bleef beperkt tot de padjes en onze schoenen.... Super leuk geklommen! Vooral natuurlijk zware dobbers, enkele opwarmers. Erik en ik hadden er een clipstick voor gekocht. De eerste twee brochen op voorhand clippen is luxe als de rots een beetje slipperig wordt. Maar aangezien de clipstick 5meter lang is, werd het 'fishsticken'! Alle routes hadden wel een moslaagje en zeker dat altijd aanwezige zandlaagje. Dat kan niet anders als je let op de vorming van deze specifieke rotsformaties. Maar we konden klimmen, een zeer goede training voor de ... read more
Erik in Single vision
Nele

Tot: 1.165s; Tpl: 0.03s; cc: 8; qc: 30; dbt: 0.0294s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.3mb