zaterdag 12 juli 2014 dag 10

Belgium's flag
Europe » Belgium » Hainaut » Tournai
July 17th 2014
Published: July 17th 2014

Ik word heeerlijk wakker en kan warm douchen. Om half elf moeten we uitchecken maar we mogen onze tassen laten staan terwijl we op zoek gaan naar een stempelkaart. Dat lukt weer niet, tot we een oude vrouw met een st. Jacobsschelp zien. Zij vertelt ons dat er een officiele organisatie is waar je ze kunt krijgen, en het toeval wil dat de voorzitter van de Vlaamse afdeling morgen mee gaat de Franse grens over. Na een uur dat voelde als een eeuwigheid met hetzelfde gesprek dat zich zovaak herhaalde dat ik de neiging moest onderdrukken om 'draai nu het bandje om' te zeggen bij elke bejaarde die binnenkwam, was er dan toch geregeld dat er morgen stempelkaarten voor ons geschikbaar zijn. Later op de dag hebben we een tour met hen gevolgd door de oude kerk en de kathedraal, maar eerst heb ik nog even een Arabische kapper bezocht -die overigens mijn steenkolen Frans gewoon begreep- om voor tien euro die steeds vervelender wordende lok weg te halen. De kathedraal is prachtig, we halen onze eerste stempel, en er liggen daar hoeveelheden goud waar je bang van word. Morgen gaan we om negen uur met de bejaarden naar Frankrijk.

Tot: 0.101s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 53; dbt: 0.0475s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb