zondag 13 juli 2014 dag 11


Advertisement
Published: July 17th 2014
Edit Blog Post

Gisteravond werden we, nadat we naar buiten gingen om een joint te roken, bij het binnenkomen in de jeugdherberg direct betrapt door Quentin, ditmaal een negentienjarige medewerker van het Sauberges de Jeunesse. Ten goede, want niet alleen moesten hij en zijn beeldschone collega Florence lachen, Quentin bleek zelf een wietroker te zijn, dus we raakten aan de praat en later op de avond bood hij ons port aan. Taric ging al naar bed. Ik heb nog een uur met Quentin en Florence gezeten voordat ook zij naar bed wilde. Ik probeerde haar nog te strikken voor een glaasje port, maar ze drinkt niet. 'Une angel' verklaarde Quentin, drinkt en rookt niet. Niet veel later besloot ik ook maar te gaan slapen.
Ik was net wakker toen ik gekrijs op de gang hoorde, een of andere drugsdoordrenkte meid die ruzie had met haar dealervriendje. Zo, ik ben wakker. We pakken onze spullen in en gaan naar beneden, waar we eindelijk onze 'Credential del Peregrino' ontvangen, compleet met handtekening van de voorzitter van de Vlaamse commissie. Om kwart over negen vertrekken we naar St. Amand les Eaux, al gaat ons reisgezelschap niet verder dan Montagne du Nord, waar zij een warm onthaal krijgen van de burgemeester en de voorzitter van de Franse commissie. We krijgen een biertje, rusten wat en vervolgen onze weg. Net als we weglopen word ik aangesproken door een Frans meisje. Ik antwoord dat ik er geen snars van snap en ze rent giechelend weg. Dat is al de tweede keer!
We lopen langs de rivier en langs prachtige velden in een heerlijk zonnetje -een welkome afwisseling van het grauwe weer van de afgelopen dagen- verder richting St. Amand les Eaux. Als we eindelijk aankomen moeten we de camping nog vinden, een hele opgaaf. Na het tevergeefs driemaal te vragen is er uiteindelijk een vrouw die ons brengt met de auto. Op de camping ontmoeten we Aurora, op het eerste gezicht een vriendelijke. Dame die een woordje Engels spreekt, al blijkt gauw dat ze al onze vragen beantwoord met 'yes it's ok', ongeacht de vraag. 's Avonds kijken hoe FC Messi wanhopig tracht de benen te breken van elke Duitser op het veld onder het genot van een biertje en een chocoladetaart, en gaan we gerust slapen, wetende dat Messi dat niet doet.

Advertisement



Tot: 0.125s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.0711s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb