Terug in Belgie

Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
November 5th 2012
Published: November 5th 2012

Dag iedereen!

Sinds 18 september zijn we terug in België! De eerste voetstappen terug op het Belgisch grondgebied (de luchthaven) deden pijn! Na 15 uur stilzitten op het vliegtuig waren de benen en voeten verkrampt.

Het verschil van temperatuur kon niet groter zijn! In België was het slechts 20°C en 15 uur ervoor 38°C! De koude gierde door ons lijf toen we 1 stap uit de warme veilige luchthaven zetten. We stonden nog te wachten op onze bagage toen ik opeens hoorde 'Jasmijn?' achter me! Het waren de vertrouwde stemmen van Annelore en Gertjan, net terug van hun vakantie en ook op zoek naar hun bagage! Grappig en heel leuk om hen terug te zien. Het was minstens 2 jaar geleden!

Na een uurtje te wachten op onze bagage gingen we met veel spanning richting het bordje 'exit'. Al snel zagen we mama (mijn mama) lachen, huilen, roepen en zwaaien. Hetzelfde met papa die al snel zijn fototoestel uithaalde en flitste in het rond. Mathijs stond er zoals altijd 'cool' bij met zijn bord 'Schort het maar weer an, twas gjeestiger aljine' in het West-Vlaams. Voor de mensen die het niet begrijpen: 'Ga maar terug weg, het was leuker alleen'. Gelukkig kennen we Mathijs goed en weten we dat dit een grapje was. Op het karton van de ouders stond er: 'Welkom in onze homestay'! We waren heel blij dat we voor even in hun homestay mochten verblijven! Het gevoel van even terug onder de ouders hun vleugels te komen is een zalig gevoel. Weten dat je bij hen terecht kunt.

Ik wil mijn ouders en familie heel hard bedanken voor wat ze het voorbije jaar voor ons gedaan hebben. Voor de telefoontjes, sms'en, mailtjes, skype -video boodschappen, reacties op de blog, handgeschreven brieven, stortingen, de papierenbundel bij te houden, een hele dikke merci!

Tot: 1.944s; Tpl: 0.015s; cc: 12; qc: 45; dbt: 0.0156s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb