1-2 feb - Nya patienter


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
February 2nd 2011
Published: February 9th 2011
Edit Blog Post

Eftersom det var många patienter som blev utskrivna förra veckan så fick vi nya denna veckan. Lite yngre patienter denna veckan.
En pat. som är yngre än vad jag är och som har fått en paraplegi efter att ha blivit skjuten flera gånger. Pat. är djupt troende och hoppas på att ett stort mirakel kommer att inträffa som gör att han kan gå igen. Tragiskt men pat. är i allafall väldigt motiverad till träning så det är lätt att sätta ihop ett program.
****
Efter lite ADL på morgarna så är vi nere i arbetsterapisalen, i måndags när jag hade min kurs hade tydligen taket delvis ramlat in och idag var det dags att flytta ut allt så att hantverkarna kunde byta taket och även byta golvet som blivit fuktskadat. Gårdagen och dagen har alltså bestått av mer improviserad träning med pat. i ett väldigt litet rum.
****
Efter dagens praktik gick jag till skolan och biblioteket för att hitta en bok om arbetsterapi efter koma. En av mina patienter vaknade upp ur koma för 4 veckor sedan. Pat. hade en tumör i hjärnan som opererades, det uppstod sedan en blödning som gjorde att trycket blev så högt i hjärnan att läkarna var tvungna att ta bort en väldigt stor bit av kraniet. När man ser Pat. ser det ut som X har blivit av halva hjärnan

Advertisement



Tot: 0.312s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 46; dbt: 0.0789s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb