Visum!


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Antwerp Province » Antwerp
June 6th 2008
Published: June 6th 2008
Edit Blog Post

Tijd voor een nieuwe update!

Gisteren ben ik naar de Amerikaanse ambassade in Brussel geweest om mijn visum aan te vragen. Ik moest er om half negen zijn, dus errrreug vroeg opgestaan (6u = gemeen!) om rond 7u te trein te nemen naar Brussel Centraal en daar via de metro naar Kunst-Wet te rijden. Natuurlijk was ik te vroeg, rond kwart voor 8 (ik was de eerste 😊) en voor de veiligheid mag je niet recht voor de ambassade wachten. Er staat daar zo'n heel vriendelijke security-man die ervoor zorgt dat iedereen wat verderop gaat wachten. Dan maar een eindje gaan wandelen en de buurt verkend. Ik ben niet zo'n Brussel-fan maar ik moet wel toegeven dat dit deel van Brussel erg aangenaam is! Mooie gebouwen, prachtige tuinen.... echt wel sjiek!

Om 20 na 8 dan terug naar de ambassade - ondertussen was er al meer volk. Na een tijdje mochten we dan verder gaan. Moesten we onze naam geven, op een speciaal doekje met onze vingers wrijven, spullen afgeven, door de metaaldetector... Voorbereiding op het inchecken in Zaventem precies 😱

Na even wachten kom je dan aan het loket waar je je papieren afgeeft (zeker zien dat je alles bij hebt en hebt ingevuld!!). Dan terug wachten tot je uw vingerafdrukken moet laten nemen. En na nog wat wachten kort gesprekje met een loketbediende en dan na twee werkdagen wordt het visum opgestuurd. Een heel gedoe dus, en een beetje CSI-achtig 😄.

Wat me opviel, was dat iedereen zo vriendelijk was!! Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht, want de meeste bureaucratische toestanden hebben onvriendelijke medewerkers. Maar hier was het dus echt wel erg aangenaam. En er waren knappe kerels ook aan t aanschuiven voor hun visum, dus dat maakt het natuurlijk ook net iets aangenamer 😉.

De dag ervoor had ik mijn laatste examen: American Religion. En dat ging wel goed denk ik. Nu dus nog een paper schrijven voor NY in Fiction, en dan zit het erop!!

Goed, ik ga nog wat dingen in orde brengen! Tot later!!!

En jaja, nu al echt wel heeeeeel dichtbij 😄
00
DAYS 
00
HOURS 
00
MINS 
00
SECS

Vliegtuig vertrekt!




Advertisement



Tot: 0.111s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0692s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb