5.den - Hrodna


Advertisement
Belarus' flag
Europe » Belarus » Hrodna Voblast » Grodno
May 5th 2014
Published: May 20th 2014
Edit Blog Post

No nakoniec sa islo spat az o 23/00. Deti sli spat spolu s tatianou a my sme este chvilu debatili, polsky. Bezproblemov som rozumel a co nie, tak to doplnene anglicky. Pascha nam spravil fajnovy salat, samozrejme doplneny o smotanu.

V noci mi bolo trochu zima, rano zistene, ze vonku bolo iba +1 C. tatiana mala strach o svoju palmu co mala na krytom balkone ci jej nezmrzla ale vyzera,ze prezila.

Budicek uz o 6/00, trochu prevalovanie v posteli, rozlucka s poliakmi, mozno sa s nimi stretnem v minsku.

Na ranajky lievance. Vcera nam najmladsi syn (8 rokov) robil wafle. Sam zamiesil cesto a sam to aj uwafloval vo waflovacke. Fakt sikulak.

Nieco po 9/00 vyrazam do mesta. Neviem ci som spominal ale je tu o hodinu viac ako u nas, takze zanedbatelny casovy posun.

Do mesta som siel s MHD. Listky bezproblemov kupene v trafike (vypytane po slovensky, anglictinu som v bielorusku pouzil fakt minimalne). Som mal strach ked som jej daval 100k ci bude mat vydat ale ziadny problem.

V buse maju srandovne oznacovanie listkov. Listok sa vlozi do oznacovaca, po oznacovaci sa treskne s dlanou a listok je oznaceny. Fakt toto som este nikde nevidel. Pamatam si, ze u nas boli pakove oznacovace ale taketo rucne veru riadna sranda. Sa clovek pri tom odreaguje ked je nasrany, drrrb a hned je cloveku lepsie 😊

Z busu vystupujem o jednu zastavku skorej, mali dost podobne nazvy ale to vobec nevadi aspon som videl v akcii vaznov ako manualne pracuju na stavbe resp cistia okolie basy.

V meste nebolo vela ludi, ulice ciste, taky klud sala z tohto mesta.

Moja prva fotka v bielorusku je lenin.

Po obzreti lenina smer prieskum mesta. Najskor zastavka pri pamatniku vojakov z WWII pred ktorym hori vecny ohen. Hned pri nom je maly ale uplne bombovy park. V jeho strede tecie mini riecka. Velmi pekne upraveny park,lavicky a neskutocne cisto. Na mostiku nad rieckou su samozrejme ako vsade po svete pozamykane rozne zamky zalubencov.

Po oddychu a vychutnania si slnecnych lucov smer zel.stanica pri ktorej je kusok fajnovy kostol, od neho k dalsiemu kostoliku, opat dalsi par a ani neviem ako som sa nakoniec ocitol na fut.stadione nemanu grodno. Stadion velky, v areali basketbalove ihrisko. Bohuzial fanshop ziadny.

Zo stadiona smer uplne stary kostoli pri rieke. Cestou som siel asi cez zahradkarsku oblast resp cez taku chudobnejsiu cast. Vsetky domy boli z dreva, resp ked rekonstruovali dom,tak ho len oblozili tehlami.

Pri starom kostoliku kosili obcania travu. akoze musim sa opakovat o parky resp o cistotu tu naozaj velmi dbaju. Nikde ziadny bordel.

Od kostolika popri rieke omrknut novy a stary zamok. Nic moc teda.

Cestou ma odchytili domaci nech ich vyfotim. Cely happy, ze stretli turistu. Turisti su tu zvacsa z ruska a polska.

Niektory bielorusi vlastnia tzv. polsku kartu, ta im umoznuje lahsie cestovanie do polska. karta sa da ziskat ak predkovia resp rodicia su poliaci. Oblecenie a jedlo je v polsku vyrazne lacnejsie ako tu. Sak mala cina 😊

Problem v tomto meste (a nie len v tomto) bol s jedlom a suvenirmi. Suveniry som nasiel predavat iba pri starom zamku, fastfoody tu neexistuju, len restiky a cafe (lacnejsia verzia restauracie,to som zistil ale az v nasledujucom meste,dovtedy som myslel,ze to je kaviaren). Senky som nevidel abosultne ziadne.

Po prechadzke malou pesou zonou som sa pobral odlovit prvu bielorusku kesku pri rieke.

Na sovietskom namesti velka obrazovka so zakazom fajcenia. Boli tu aj dake mini trhy, kde predavali hlavne svate obrazky a podobne relikvie

Najdena bezproblemov.

Pri rieke je piesocna plaz ale v rieke by som sa veru nekupal.

Po oddychu som sa vybral 4km peso domov. Zaujala ma cena benzinu,cca 60 centov. Energie ,voda ,net su tu velmi lacne ale jedlo stoji podobne ako u nas.

Pri baraku je hyperkamret tak som do nho nakukol a spravil mini nakup. Pisem CS co mam kupit, ze nemam nic nosit inak by som ich urazil. Za igelitky sa tu plati.

Po prichode domov, dobra sprava mam CS v Minsku a dokonca aj v polkej bialowezi.

Som dost nachodeny,tak v plane len relax.

Tanie sem prisiel maly chalan na hodinu anglictini. Bere 10USD/hod. V minulosti ucila na univerzite ale pre jej velmi zlu uroven toho nechala a teraz si takto privyraba resp robi prekladatelku a samozrejme funguje s muzom v ich kapele.

Hudobnych festivalov moc v bielorusku neni,sa mi zda ,ze hovorili max.dva a aj to len jednodnove.

Sranda bola ked som isiel rano MHD. na jednej stanici sa spustila z reprakov propaganda o udatnosti vojakov v WWII.

Stale ma domaci nutia jest, nechapem ako mozu stale tolko jest.

Smutne bolo ked pavel nedovolil pc malemu synatorovy. On na to,ze sa nudi. Mal sa ist hrat von s kamaratmi. Tak zobral loptu a siel von, po hodine sa sklamany vratil, ze vonku su neni ziadne deti, vsetky sedia doma pri pc. Kam ta mladez speje.

Dnesnu noc stravim na gauci v obyvacke, tam pred tym spali poliaci. Je to vacsie ale zas bez sukromia.

V noci ako som zaspaval na mna skocila macka, skoro som sa posral 😊

naklady (1euro = 13 502 br, br = bielorusky rubel)

2xMHD - 6 400br
4x magnetky - 33 000br
2x jablkovy kolac - 5 050br
nakup - banany 1,2kg - 20 400br
- voda 1l - 4 800br
- lion tycinka - 4 350br
- chipsy - 6 250br
- taska - 1 000br

foto
http://baca12.minus.com/mjUNtLqdr78R0


Advertisement



30th May 2014

ten
ten napad s Mila na rozdavanie a pohladnicami je dobry, inak zaujimave zapisky o bielorusku kde tolko ludi nezavita ten oznacovac listkov a macka pobavili, Hrodna vzyera na fotkach inak fajn, necakal by som

Tot: 0.724s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 53; dbt: 0.448s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb