MORE ISKODRA...

July 5th 2014
Published: March 20th 2016

BUDVA-SHKODER

GÜN 66 GÜNLERDEN CUMARTESİ

Seyahat günümüzü 66 ya bağladık...

Sabah toparlandık kamp bizden bir 10 E daha kesti.

Verdik.

Şehrin bu kadar göbeğinde bir yer bulmak mümkün değil .

Vasil bile, stratejik konumuna uyandı..

Yolda bir sıkıntı yok ..

Ne var ki ben tünelin sahildeki ucunu, Petrovac sonrası diye hatırlarken, neredeyse Bar'a kadar yakınlaşınca acaba geçtim mi ? diye tedirgin oldum ..

Geçmemişim.

Tünelden geçip sahil dağlarını geride bıraktık ve Karadağ ovalarına çıktık.

Hudut yavaştı, ama sorunsuz Arnavutluğa girdik.

Arnavutların Türk araçlarına karşı bir sıcaklığı var bu nedenle biz daha kolay geçebiliyoruz..

Yolu çok yavaş sürerek geçtim ve İskodra 'da Hotel Argenti'yi elimle koymuş gibi buldum.

Bu otel benim için çok önemli, zira otelin bahçesine park ederek aracınızı koruma altına alabiliyorsunuz ..

Yerimiz çok iyi…

Açız ..öğlende otelde hafif fakat lezzetli bir yemek yedik..

Akşamüzeri, Ayşe ile merkeze yürüdük .

Ayşecik İskodra ‘ya ilk kez geliyor ..

Sülalesinde Arnavutlar olduğundan dolayı benden daha heyecanlı..

İşkodra, (Arnavutça: Shkodra) Arnavutluk cumhuriyetinin en eski yerleşim merkezlerinden biridir.

İşkodra vilayetinin merkezi olan şehrin nüfusu 90.000'dir.

Osmanlı İmparatorluğu'na ilk kez 1392'de yapılan akınlar sonucu, bölgeye hakim prensin Yıldırım Bayezid'e bağlılığını bildirmesiyle bağlanan İşkodra, kısa süre sonra Macaristan Krallığı'nın eline geçtiyse de, Niğbolu Savaşı'ndan (1396) sonra yeniden Türk egemenliğine girdi.

1401'de Prens tarafından şehir Venediklilere satıldı. 1409'da Macar Kralı Zsigmond (Sigismund) tarafından işgal edildi.

1444 yılında Firuz Bey tarafından Venedik Cumhuriyeti hesabına ele geçirilen kent, bu devlete teslim edildi.

1455'te Evrenosoğlu İsa Bey tarafından İşkodra bir kez daha Osmanlı topraklarına katıldı ise de, şehir birkaç kez daha el değiştirdi.

Fatih Sultan Mehmet döneminde (1451-81) 1467 yılında, Rumeli Beylerbeyi Mahmud Paşa büyük bir ordu ile gelerek şehri kesin olarak fethetti.

1468'de tüm Kuzey Arnavutluk'ta Türk egemenliğinin kurulmasıyla, İşkodra Rumeli Beylerbeyliği'ne bağlı bir sancak haline getirildi. Arnavutluk'ta süregelen savaşlar sonunda, bölgede İslamiyet (Bektaşi) geniş ölçüde yayıldı ve birkaç boy hariç, İşkodra ve çevresi halkı Bektaşi İslamiyet'i kabul etmeye başladı.

Arnavutluk müslümanlarının ağırlıklı bir bölümü Bektaşi olup, Şehirde ve civarda birçok Bektaşi tekkesi mevcuttur.

Bu akşam, İskodra'nın en baba lokantası Bektaşi'de Ayşe'ye bir ziyafet çekmek istiyorum..

Çok güzel yemekler ısmarladık fakat Ayşe'nin dişleri sorunlu ..tam olarak keyfine varamıyor garibim..

Dönerken, bir köpek ordusu bize eskortluk ediyor ..

Ayşe çekiniyor ama sorun yok köpekler dediklerimi anlıyorlar..aynı dilden konuşuyoruz ..

Burada, resmi taksi bulmak pek mümkün değil .Bu nedenle taksiciliğe soyunmuş olanlarla yetineceksiniz ..

Bir tane bulduk, içinde bir kadın var..

Bir takım yerlere girip çıktık.

Ayşe tedirgin oldu

Sovyet bloku antremanları az ..

Kadın, özür diledi ve sonunda bizi otelimizin önünde bıraktı ..

Ayşe rahatladı..

Otelde, Hollanda-Costa Rica maçı var ..

Bu kez Costa Rica ağladı ..

maç sonunda yattım

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

1-ISKODRA KLIPI : ( Bu klipimizin müziği telif haklarına takıldı bu nedenle ne verdilerse ona razı olduk ..peşinen özürler dilerim )

2-ISKODRA VİDEOSU :

GÜN KM:121

KUMULATIF KM: 9781

ORT HIZ:45

MAX HIZ:

SÜRÜŞ SAAT :2:05

YOL HARCAMASI E:5

YAKIT E/Lt :

Tot: 0.054s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0168s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb