Casa ISHQ (2) & Panama Canal

Published: April 2nd 2014

===English version below===

Zo dicht bij het Panama kanaal zitten en het niet bezoeken zou zonde zijn. We namen een dagje vrijaf bij onzen baas en trokken erop uit. Het bleek echt de moeite te zijn, zowel het bestaande kanaal (schepen tot 33,5m breed) als de werken voor de uitbreiding (schepen tot 55m breed). We namen de bus, deelden een taxi met Peruanen en kregen een lift van Colombianen. Ge ziet we trekken hier al goed onzen plan. Grote schepen die het kanaal passeren betalen al gauw $ 400.000. Niet echt een koopje maar als ze over Cape Horn moeten varen kost het hen 10 dagen.

Ons Casa Ishq avontuur liep na 3 weken ten einde. Toch nog even wat foto's gaan maken van de mooie zonsondergang. Hannah besloot om samen met ons terug te reizen naar Panama City. Van onze gastheer Carlos ontvingen we een fles wijn als dank. Hij had na 3 weken wel begrepen dat we een goede fles wijn weten te appreciëren.

Wachtend op de bus net buiten ons gastverblijf komt een buur langsgereden en biedt ons een lift aan. Ons geluk kan niet op als blijkt dat hij ook naar Panama City gaat (een paar uur reistijd). Wat een spontaniteit en wat een vriendelijke mensen hier in Panama of zien we er echt zo hulpeloos uit dat iedereen ons spontaan wil meenemen? ;-)

We’re so close to the Panama Canal it would be a shame not to pay it a visit. No volunteering now, let’s go. We visited the actual canal (33.5m width) as well as the expansion works (55m width). We had to take a bus, share a cab with a Peruvian couple and were offered a lift by Columbians. We learn to improvise around here. Big ships passing the canal pay about $400.000, not cheap but a trip passing Cape Horn would take 10 days longer.

Our 3 weeks stay at Casa ISHQ comes to an end. The last shots of the beautiful Caribbean sunset. Hannah joins us on our way back to Panama City. Out host Carlos gives us a personalized bottle of red wine as a reward for our help. After three weeks he knows exactly what we like.

While we’re waiting for the bus just outside Casa ISHQ a neighbor drives by and he spontaneously offers us a lift. Seems he’s also heading for Panama City, how lucky can we be? The people are so nice and friendly or maybe we just seem helpless?

3rd April 2014

Twee bofkonten! Geniet vooral van de natuur, insecten, vogels, vergeet ons niet, maak foto's en kom bij juf Ana eens een spreekbeurt houden. Met zijn tweetjes. Super! Veel groetjes van Esteban, nog altijd ziekenhuis, maar hij vraagt wel naar jullie; in ziekenhuis geen internet. En mijn Chinezen, met hun nieuw kanaal. Iets over gehoord?
7th April 2014

De chinezen zijn actief in Nicaragua. Dat is misschien het volgende land dat we gaan bezoeken. Als ik ze tegenkom doe ik ze zeker de groeten.
4th April 2014

commentaartje
Hey vrienden, Wat een avontuur beleven jullie zeg ! Het leven is daar toch relax hé, ik merk dat ik niet goed bezig ben ,maar ja, dat is hier in de westerse wereld niet anders . Werken, werken , thuis werken, bij de ouders werken, ................ Ik hoop dat jullie met volle teugen genieten . Hier gaat alles zijn gangetje . We mogen niet klagen over het weer , het is al 2 weken 20 graden , wat eigenlijk best abnormaal is. Er zijn geen grote gebeurtenissen geweest, laat eens denken ......Obama is op bezoek geweest , ze hebben zelfs de riolering dicht gekleefd, gans Brussel was autovrij!!Prins Laurent lag in coma, met longontsteking, is aan de beterhand , enz..... Alé , jullie zullen het nieuws wel volgen zeker? Nog veel fun en wees voorzichtig hé , tot later . Dikke kussen , Nancy ,Andy, Yorben. x
7th April 2014

We checken regelmatig hln.be als het Internet beschikbaar is. Werken staat nu even niet op de planning maar zodra we terug zijn zal het wellicht weer van dat zijn. Misschien blijven we beter gewoon hier ;)
6th April 2014

Rvv
Hey brother and sister in law, today is the rvv ronde van Vlaanderen. Gaat ge kunnen kijken ? Jullie hadden beter een schop gevraagd en een paar uren meegegraven aan het Panamakanaal, dat zou memorabel zijn. Ik ga nu met de 3 mannen wat fietsen. Doe ze ginder de groetjes van ons en tot binnenkort Greets from Viane
8th April 2014

Vanwege de tv rechten heb ik geen live beelden gezien maar wel sporza radio aangezet. Iets minder leuk maar minstens even spannend.
6th April 2014

Het lijkt wel of jullie in een andere dimensie van de tijd toegekomen zijn. Waarschijnlijk dichter bij wat het echt leven zou moeten zijn. Geniet ervan!
8th April 2014

De manier van leven is hier een stuk relax-er maar ik denk dat we ze niet kunnen toepassen in België.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.0535s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb