On the road again

Published: January 21st 2006

Hola Amigos,
Como estan? Mi espanol no es bueno ahora, pero hablo muchos mechor que el semana pasada y me gusta hablar espanol ahora. Esta dificil, pero esta posibele tener un conversation en Espanol. Pero no te aborida mas tiempo...
Anyway, terug naar Nederlands. Vanmorgen mijn laatste Spaanse les in Esteli gehad en net als de rest van de week het merendeel van de les met mijn lerares gekletst over een scala aan onderwerpen: van eten, tot medische problemen, de sociale en politieke situatie in Nicaragua, de problemen van vrouwen in een macho cultuur als Nicaragua etc. Hoewel mijn Spaans verre van vloeiend is, ben ik inmiddels in staat een redelijke conversatie te voeren (en begin ik af en toe zelfs Spaans te denken). Maar goed, vanmiddag zijn we (Enrico en ik) uit Estili vertrokken, zonder spijt, want hoewel de Spaanse lessen geweldig waren (en veel te snel voorbij) was er niet zo veel te zien en te doen in Esteli. Anyway, na een busrit van zo n 3 uur naar Masaya (chickenbus, maar gelukkig de express) het laatste kwartier in een taxie afgelegd, zodat we aan het eind van de middag in Granada aankwamen. Voor zover dat in de avonduren te beoordelen is (waarin het niet zo verstandig is zomaar rond te dwalen buiten het echte centrum), een mooie koloniale stad, met veel toeristen (je moet echt aanhouden met je Spaans, anders spreekt ook de locale bevolking Engels tegen je).
Morgen waarschijnlijk een boottocht op het meer en vanaf zondag of maandag ga ik alleen verder... Nog een of enkele dagen in de omgeving van Granada, dan naar Isla de Omotepe in lago de Nicaragua en vervolgens door naar Costa Rica.
Leuk om af en toe berichten uit Nederland te lezen (o ja, teamgenoten, ga zo door, ik kom weer meespelen op zaterdag de 18de)
Adios!

21st January 2006

Hoi Amber, zal het maar niet in Spaans proberen, maar begreep er best wel iets van, viel me mee. Leuk om je verhalen te lezen, ben jaloers hoor! Ik ben druk bezig met verhuizing naar Leeuwarden, alles is geregeld, nu nog uitvoeren! groetjes uit NL, Marthe
23rd January 2006

Tsja, we waren idd goed bezig...
Hey Amber! Deze week wat minder goed D8 nieuws.. We blijven ongeslagen, maar hebben afgelopen zaterdag gelijk gespeeld tegen de nr. 6 (en wij staan nog steeds 3e). Het was eigenlijk gewoon balen, Maaike, Anne EN Simone konden niet meedoen dus hadden we Marieke en Wieteke uit D9 mee. Die waren hun spelerskaarten vergeten dus moesten we onderhandelen met de scheids. Deze scheids floot haar tweede stagewedstrijd (je kent het wel;)) en maakte fouten aan beide kanten (maar als ze tegen ons zijn is het natuurlijk extra frustrerend). En owja, we hadden ook nog eens geen coach (stad en land afgebeld, Cornelis zou misschien nog na zijn wedstrijd in de Galgenwaard naar Vleuten komen, maar dit had geen zin meer). En tot overmaat van ramp had Fieke die dag verhuis en kwam ze vlak voor de wedstrijd binnen.. Geen optimale voorbereiding dus. We speelden paniekerig, verloren de eerste twee sets en wonnen daarna de laatste twee gelukkig nog. Maar het scheelde niet veel, we waren gewoon niet goed! Wel hadden we een supporter, onze tweede teamgenoot Anne is weer terug van de Oerang Oetangs uit Kalimantan! Vandaag heeft ze weer meegetraind dus dat was gezellig. Als jij terug komt spelen we tegen Bevoc, die staan laatste, dus je hebt even tijd om er weer in te komen! Have fun nog met reizen en we horen het wel weer! (en jij van ons). Groetjes, Anneke
28th January 2006

Nieuws van het volleybalfront!
Hey Amber! Morgen hebben we weer een thuisdag en moeten we tegen de nummer 9, Utrecht D9... Die moeten we wel kunnen pakken, dacht ik zo. Maar waar ik je eigenlijk voor mail, is dat we erachter zijn gekomen dat de nummers 1 en 2 in de poule direct promoveren en dat er geen p/d wedstrijden zijn. Dus als we even een plaatsje opschuiven, promoveren we! Shot is de nr 2, staat 3 punten boven ons (maar ook een wedstrijd meer gespeeld). Zij moeten nog tegen de nummer 1 (hebben wij al twee keer gelijk tegen gespeeld) en tegen ons (we hebben de vorige keer 3-1 gewonnen). Dus het moet kunnen! Dus morgen maar lekker winnen... Dat is alvast een start! Je hoort het wel! Geniet er nog even van he! (maar dat doe je vast!) Groetjes, Anneke

Tot: 0.077s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0479s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb