Kiertoajelulla Granadaan

Published: August 9th 2007

Volcan MasayaVolcan MasayaVolcan Masaya

Tulivuoren humina kuulosti vaikuttavalle. Onneksi se ei alkanut riehumaan meidän vierailun aikana.
Aamulla lähdettiin hitusen vaille seitsemän liikenteeseen. Alvar (Hacienda Meridan omistaja) vei joitain turisteja Granadaan, joten me päästiin kyydissä. Valitettavasti nämä maksavat turistit saivat sisäpaikat ja me jouduttiin olemaan auton takana lavalla. Ei se sinänsä haitannut, mutta jonkin sortin penkin olisivat olleet mukavat. Meinaa kun auto tömähti kuoppaan, niin se tuntui ahterissa. Nicaraguan tielaitos ei varmaan nauti samanlaisesta budjetista, kuin Suomen tiehallitus, sillä kuoppiahan näillä teillä riittää enemmän kuin asfalttia. Mukana oli turistien lisäksi myös Alvarin vaimo ja kolme Haciendan työntekijää.

Matka lautalle meni huomattavasti nopeammin kuin bussimatka sieltä Haciendaan. Lauttaa ei näkynyt missään, joten päätettiin lähteä syömään aamupalaa. Aamupalan tekemisessä kuitenkin kesti sen verran, että jouduttiin sanomaan kiitokset ennen annoksien saapumista ja häippästiin ravintolasta. Lähdettiin ihan oikeaan aikaan, koska lauttaa oltiin jo lastaamassa. Alvar oli luvannut kierrättää turisteja ympäriinsä, joten saatiin ilmainen kiertoajelu matkalla Granadaan. Ensimmäiseksi käytiin katselemassa kraaterijärveä tähystyspaikalta. Tämän jälkeen mentiin Masayan kaupunkiin syömään. Meidän piti käydä myös paikallisella marketilla, mutta se oli valitettavasti pyhistä johtuen kiinni. Masaysta matka jatkui läheiselle Volcan Masayan kansallispuistolle, jossa käytiin ihmettelemässä aktiivista tulivuorta. Samalla reissulla käytiin myös museossa, joka kertoi kaikenlaisesta tulivuoriin liittyvästä.

Tulivuorireissun jälkeen tiputettiin pari Haciendan työntekijää matkan varrelle (ei kirjaimellisesti kuitenkaan) ja suunnattiin Granadaan. Sinne päästyämme todettiin, että
AjopeliAjopeliAjopeli

Lavalla sai ilmaa enemmän kuin tarpeeksi.
paikka oli aika jumissa, koska ei meinattu löytää huonetta. Yhdestä paikasta saatiin kuitenkin 24 dollarin hintaan huone, jossa oli ilmastointi ja telkkari. Olihan se aika hintava paikka, mutta ei jaksettu enää kiertää ympäriinsä. Oltiin reissattu koko päivä, joten pelkkä huiliminen oli paikallaan. Onneksi hotellissamme oli uima-allas, joten mentiin sinne pulikoimaan ja ottamaan viimeisen rippeet ilta-auringosta.

Illalla käytiin vielä istumassa kaupungilla ja todettiin, että turisteja oli enemmän kuin tarpeeksi. Jätettiin illallinen kokonaan väliin ja kierreltiin hieman kaupungilla. Paikka oli hyvin pitkälti tyypillisen koloniaalisen kaupungin näköinen. Oltiin aikaisemmin käyty jo Brasilian Paratyssa ja Columbian Cartagenassa, joten paikka ei tuonut mitään uutta. Paikalliset juhlivat traktorin vetämissä kärryissä kajarit pauhaten. Päivä oli ollut pitkä, joten unta ei tarvinnut taas kauaa odotella.

20th April 2007

Tuli taas palattua pienen tauon jälkeen teiän blogiin. Aikamoista reissaamista! Liiallinen Suomessa hengailu on alkanut rassata allekirjoittanutta siinä määrin, että pelkkä kuvien katselu on tuskaa. Pääsiäismatka Ylläkselle tosin helpotti hieman, kevät hanget ja tunturit voivat olla aika komeita. Jos Lide ei kääri seuraavassakin pokeri-illassa (kyllä, tyttöjen Texas Hold'em, No Limit on todellisuutta) muiden euroja, mulla on mahkut kartuttaa matkakassaa. Voikaa hyvin ja olkaa ihmisiksi!

Tot: 0.042s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0222s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb