Blogs from Martinique, Central America Caribbean - page 8

We left the Fort area headed for Marin, we stopped in at some of the anchorages on the way. Arriving in Marin we found Chateau anchored out. We had a few drinks with them. They gave us pin pointers as to what and where to go. There is a very nice hurricane hole in this area. The marina is huge. All med style mooring. We paid 9 Euros for 1 gallon of diesel. Ouch!! We only put 10 gallons as we were headed for St Lucia next and had been told this was the cheapest place to fuel up and propane was readily available, so we waited. There is a charter company out of France named SWITCH. They have 2 catamarans that are 70 feet long, amazing. Any charter company you can think of is here. ... read more
Better pic bateau

Viimeinen purjehduspäivä! YHYYY!! Nostimme ankkurin St. Pierren edustalta aamupäivän aikana ja suuntasimme keulan kohti Martiniquen eteläosaa ja La Marinin satamaa. Aurinko paistoi kauniisti. Ilma oli kirkas mutta meillä mieli haikeutta täynnä. Tänään purjehtiminen loppuu. On aika alkaa valmistautua tulevaan kotimatkaan. Nostimme purjeet viimeistä kertaa aamuauringon paisteessa. Merellä ei ollut suurta maininkia, mutta tuuli oli hyvä 8-9 m/s. Helena kiisi 9 solmun vauhtia laineilla. Tästä menosta nauttisi kuka vaan. Otimme aurinkoa hautausmaalla lounaan teon jälkeen. Porukka rentoutui ja lepäili ympäri laivaa paikoissa, joihin vaan pääsi pötköttelemään: dingissä, sitloodassa, hautausmaalla, keulassa. Meillekään ei hautausmaalla ehtinyt tulla liian kuuma kun purjehduskaverit kävivät heittämässä pari ämpärillistä vettä meidän niskaamme kesken auringonpalvonnan! Onneksi Karibian tuuli... read more

Moikka, Tänään matkattiin Roseaun kaupungin edustalta St. Pierren lahdelle, Martiniquen pohjoispäähän. Matkaa oli n. 20 mpk. Apua! Viimeinen purjehduspäivä lähestyy! Yhyy... Me pysähdyttiin matkalla aamu-uinnille yhteen komeaan poukamaan. Helenaa ei ankkuroitu vaan se pidettiin moottorilla paikoillaan virtaavassa vedessä. Lähes koko miehistö hyppäsi veteen vilvoittelemaan ja peseytymään. Osa roikkui keulan ankkurivaijerissa, osa kellui rentona aalloilla. Kaikilla oli hauskaa! Meillä oli merivahti mukavasti päivällä niin, että ehdin ruoriin vielä ennen viimeistä purjehduspäivää. Helenan ohjaaminen purjeilla ajettaessa tuntuu upealta! Iso alus puskee eteenpäin navakassa tuulessa eikä aluksesta lähde ääntäkään. Tuuli vain vinkuu köysissä ja purjeet suhisevat tuulessa. Tänään emme nähneet delfiinejä. Matka sujui sopivassa sivuvastaisessa mutta maininki oli puolittaa lounaana olevan ... read more

Tot: 0.062s; Tpl: 0.003s; cc: 3; qc: 36; dbt: 0.0327s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb