Honduras deel 1

Central America Caribbean » Honduras
November 26th 2007
Published: November 26th 2007

Honduras eerste weekHonduras eerste weekHonduras eerste week

Laatste blik op Nicaragua.
Buenos dias a todos.

De eerste week Honduras zit er alweer bijna op. De reis vanaf de grens via Las Manos en El Paraiso ging met gezwinde spoed in een vrij luxe bus en afgelopen woensdagmiddag ben ik in de hoofdstad Tegucicalpa (in de volksmond ook wel ´Teguu´ genoemd) aangekomen. Wel ergens op een vage busterminal in een buitenwijk, dus nog met de taxi naar het centrum gereden, waar ik de keus op hostel ´Tobacco Inn´ heb laten vallen om een nachtje te verblijven. Een prettige ontvangst daar door Rachelle en de sfeer leek wel ok. Maar was ik nu weer de enige gast??
Nee, want ik kreeg al snel gezelschap van James uit Engeland, die van de Bay Islands vandaan gekomen was en Pieter en Raewyn, die net uit El Salvador kwamen. Pieter blijkt (gewoon) een Nederlander te zijn, maar al lange tijd geleden geëmigreerd naar Nieuw Zeeland. Dus Nederlands praten gaat best, maar wel met een sterk Engels accent. Pieter is met Raewyn getrouwd, wel een volbloed Nieuw Zeelandse, en we besluiten gezamenlijk Tegucicalpa te gaan verkennen en een ATM op te zoeken, want we hebben allemaal hard Lempiras nodig, het wettig betaalmiddel van Honduras. Uiteindelijk zijn we
Honduras eerste weekHonduras eerste weekHonduras eerste week

Onderweg naar Tegucicalpa.
voor een (eveneens broodnodige) maaltijd bij Don Pepe terechtgekomen, waar we ons tegoed hebben gedaan aan diverse heerlijke spijzen en bieren.
Terug in ´Tobacco Inn´ kwamen we een vers-gedouchte James tegen en in de bar van het hostel bleef het nog lang gezellig ;-)

Honduras eerste week

In een buitenwijk van de hoofdstad.
Honduras eerste week

Bijna volle maan boven Tegucigalpa.
Honduras eerste week

Het hoogste punt van ´Teguu´.
Honduras eerste week

Ook hier mooie kerken (met duiven).
Honduras eerste week

De achterkant mag er ook zijn.

Tot: 0.076s; Tpl: 0.018s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0503s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb