Loma Nicaraguassa

Published: July 14th 2008

Paljon on taas ehtinyt tapahtua viime kirjoittamisen jalkeen. Vapaahetoistyo loppui, oli surullista lahtea, pidettin laksiaisjuhlat. Sina viikonloppuna sitten pahkailin mita teen seuraavaksi ja kavin laheisilla vesiputouksilla viidakossa, oli oikein hienot ja siella ei ollut ketaan paitsi mina ja ystavani Mary. Paitsi suututettiin paikalliset rancherot vahingossa... Onneksi onnistuttiin selittamaan asia. Espanjan osaaminen auttaa kummasti...

Paadyin sitten lahtemaan Nicaraguaan lomalle kahdeksi viikoksi ja tulemaan takaisin Ceibaan kahdeksi viikoksi opettamaan englantia. Oli tosi kiva reissu. Ekan viikon matkustin kanadalaisen Danan kanssa, jonka tapasin bussissa matkalla sinne. Danan kanssa mentiin vuoristoon pohjoisessa, upeat tarumaiset maisemat, sitten Leoniin, opiskelijakaupunki, hyvin vasemmistolainen, nahtiin myos Tyynenmeren ranta, ja viimeiseksi Granadaan, joka on oikein natti kaupunki, Nicaraguan turistisoitunein. Sielta kavin katsastamassa aktiivisen tulivouren... Sitten tapasin viisi israelilaista, joitten kanssa menin Corn Islandille Karibianpuolelle. Siella oltiin Little Corn Islandilla, joka on kunnon paratiisisaari, upea paikka. Vahan kallis reissu mutta tosiaan sen arvoinen. Ensin kyllastytti vahan kun koko ajan kuuli hepreaa, mutta tultiin hyviksi ystaviksi viikon mittaan. Ja tapasin kahdet eri suomalaiset, joka oli outoa kun tahan mennessa olin tavannut vaan yhden suomalaisen koko aikana.

Eilen palasin sitten tanne La Ceibaan, koko yon ja paivan istuin bussissa. On kiva olla takaisin taalla perheen kanssa, ja saakin on paljon parempi, Nicaraguassa oli kovin sateista. Tanaan alkaa englannin opetus turistipoliisille, mun vastuulla ilmeisesti parikymmenta poliisia, jotka eivat puhu lainkaan englantia. Toivottavasti sujuu hyvin!

Sellaista tanne siis. Ollaan yhteydessa,

Laura

Tot: 0.093s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0559s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb