Tikal & busreis

Published: January 9th 2006

Hola Amigos,
Een andere ietwat late up date...
Vanuit Flores in Noord Guatemala zijn we uiteraard naar Tikal gegaan (grote Maya site in de jungle) waar we met 2 canadesen hebben rondgelopen, tempels beklommen e.d. Terug in Flores met hen (Robert en Tim) wat gegeten onder een 'luchtige ' diner conversatie... over politiek in Europa, Centraal Amerika, geneeskunde, gezondheidszorg in de verschillende landen en een aantal andere onderwerpen waaronder gezonde en ongezonde levensstijlen, waarna 4 enorme piza´s op onze tafel arriveerden....
De volgende dag met z'n vieren een boottocht op het meer gemaakt en wat gewommen (met heel veel moeite had ik die morgen een badpak gevonden dat redelijk paste (mijn bikini zat in de tas die gestolen was enkele weken geleden)
4 januari wilden we de bus naar San Pedro in Noord Honduras pakken om daarna naar een stadje aan de noordkust van Honduras te gaan. Omdat het betreffende loket op de 3e gesloten was, hebben we het erop gegokt en waren we rond 5.30 uur op het busstation. Helaas bleek de betreffende bus niet te gaan.... Gelukkig war er een andere bus die om 6 uur vertrok die ons met 1 overstap die van te voren gereserveerd was, naar San Pedro te brengen. Eenmaal in de bus met onze reisgidsen en een krant, bleek dat het in januari regenseizoen is langs de noordkust van Honduras.... verandering van plan: op naar de zuidkust van Nicaragua om enkele dagen onze tassen neer te zetten, te relaxen en wat Spaans te doen (mijn Spaans valt nog erg tegen. ik versta het redelijk en heb vrij veel gramatica geleerd, maar het spreken is een ander vehaal, en Enrico wil alles wat hij tot dusverre geleerd heeft nogmaals doornemen alvorens aan een andere cursus van 8-12 weken te beginnen)
Vanuit San Pedro dus de bus naar Tegucigalpa, de hoofdstad van Honduras gepakt. Waar we rond 8 uur aankwamen, in dde meest onveilige buurt van de hoofdstad in het donker... Het eerste hotel dat we zagen binnengegaan, omdat we daar niet met onze tassen wilden rondlopen... (in alle reisgidsen wordt geadviseerd zelfs voor een wandeling van enkele minuten ene taxi te nemen...)Daarna een taxi gepakt naar een restaurant. Gelukkig is alles goed gegaan, maar ik weet wel dat ik als ik alleen reis ervoor zal zorgen dat ik niet in het donker in een grote stad aankom! Anyway, de volgende dag waren we rond 8 uur bij het busstation waar we de bus van 9 uur naar Managua (hoofdstad van Nicaragua) wilden nemen. Helaas was deze volgeboekt en die van de dag erna ook (zeiden ze), gelukkig hebben toch nog een plek in de bus van vrijdag kunnen krijgen. Een dag in de hoofdstad van Honduras dus. Eerst een hotel in een betere buurt gezocht en vervolgens daar rondgekeken. Niet echt een stad waar je tijd wilt doorbrengen...

Tot: 0.157s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 48; dbt: 0.1027s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb