aankomst in Guatemala


Advertisement
Published: January 14th 2005
Edit Blog Post

Hola amigos,

Ik ben in Guatamala, heel apart idee, maar wel leuk. Woensdagochtend vroeg op en vertrokken we om 05:30 uur naar Schiphol. Mijn zus en mams hebben me weggebracht. Het was wel even een dubbel gevoel. Aan de ene kant was ik erg blij aangezien ik nu eindelijk kon gaan doen wat ik wilde, maar aan de andere kant vond ik het ook moeilijk om afscheid te nemen. Dus bij het afscheid nemen bij de douane had ik het wel even zwaar. Kon het niet echt droog houden. Het ene moment was ik nog aan het janken en het volgende moment werd ik heftig gefouilleerd. Men ik moest zelfs mijn schoenen uittrekken, moet toch niet gekker worden. Schijnbaar heb ik een smokkelface want de laatste tijd word ik er altijd uitgepikt. Vervolgens werd ik overal in het engels aangesproken, ik dacht dat ik een echte kaaskop had, schijnbaar toch niet!
De vlucht ging prima, heb lekker kunnen slapen, nou ja lekker, ik sliep in ieder geval. Had me alleen even verkeken op de reistijd. Ik was namelijk 18 uur onderweg in plaats van 9, zo typisch weer iets voor mij. Ik moest in Frankfurt en Mexico overstappen. IN het vliegtuig van Mexico naar Guatamala kwam ik in contact met Joyce zij heeft dezelfde plannen als ik, alleen gaat zij voor een andere stichting werken. Heel toevallig had zij hetzelfde hotel in Guatamalacity geboekt als ik dus dat was wel leuk. De volgende dag besloten we samen naar Antigua te gaan aangezien ik pas maandag op school kan beginnen in Quatzeltenango. Antigua is een historisch toeristisch plaatsje dus wel even leuk om te beginnen. In Antigua hebben we een kamer geboekt, enorm low budget, 2,5 dollar per nacht. Geweldig toch. Nu moet ik wel toegeven dat je echt waar krijgt voor je geld. Het was een kamer met twee bedden en een gloeilamp aan het plafond, met vervolgens open bedradingen naar het contact. Het raam is erg klein en is voorzien van tralies, het laat dus alles behalve licht door. vond het wel humor. De toiletten zijn buiten net als op een camping. Ielg en de douche stinkt naar pislucht. Maar we betalen bijna niets. We zitten een beetje tussen van die hippie figuren. Een jongen heeft echt enorme dreads, echt te vies voor woorden. Ik wil niet weten wat voor ongedierte in dat haar rond loopt. Het plaatsje is leuk! Heel apart. De straten zij vierkante blokken en de panden zijn allemaal betonnen muren met houten deuren. Je kunt aan de buiten kant niet zien wat er binnen in zit. De lokale bevolking is echt schattig, nog traditioneel gekleed erg leuk. Joyce en ik hebben in het park een leuke jongen uit Canada ontmoet met wie het gelijk klikte. Tevens bij ons hostel hebben we Nina ontmoet, een koreaans meisje. Lotte ze lijkt echt sprekend op jou. Niet omdat ze koreaans is, maar ook haar haardracht en haar humor, echt leuk. sAvonds hebben we met zn vieren even een kroegje gepakt was wel gezellig. Nina en ik hebben hints gedaan in de kroeg, hahaha, had ze nog nooit van gehoord was wel leuk. Vandaag ben ik druk bezig met contacten leggen met mijn school en gastgezin. Ik ben eigenlijk wel blij dat ik niet gelijk kon beginnen op school. Ben nog best wel brak en heb nog last van een jetlag. We hebben een tijdsverschil van 7 uur.

Zus sms en is hier niet mogelijk, heb geen verbinding. Bellen is niet zo duur, ik beloof dat ik binnenkort even bel. Zondag op je verjaardag kan ik niet bellen aangezien ik dan op doorreis ben naar Quetzeltanango, we gaan waarschijnlijk met de chickenbus dus dat gaat wel een hele dag duren. Een chickenbus is zon echte ouderwetse knal rode school bus wat wordt vol gestouwt met allemaal mensen. Lijkt me een geweldige ervaring, ik pas me gewoon aan. Ik probeer je zaterdag te bellen.
Mams alles gaat goed met me, red me prima je hoeft je niet druk te maken!

Iedereen bedankt voor de leuke mail, ik hou jullie op de hoogte!

groetjes Marleen


Advertisement



Tot: 0.078s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0555s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb