Moro!

Published: May 27th 2007

Tulivuorijono!Tulivuorijono!Tulivuorijono!

Korkeella oltiin..
Täällä ollaan nyt Quetzaltenangossa monien mutkien kautta! Torstaina piti tietenkin lähteä ulos, kun oli Arturon eka lomapäivä.. Käytiin parissa eri baarissa Pollon (työskentelee Floresin lähellä raunioilla) ja Andrean (Sveitsistä mutta asuu Miamissa tällä hetkellä) kanssa. Aamulla käytiin jakamassa Cafe Yaxhan flyereitä ympäri kaupunkia, ja otin myös paljon valokuvia Antiguasta! Iltapäivällä lounaan jälkeen oli lähtö..

Lähdettiin Antiguasta ajamaan Lago de Atitlanille, Santiago de Atitlaniin. Oltiin siellä yksi yö ja lauantaina mentiin hepparetkelle! On muuten takamus "hieman" kipeenä 2 vuoden ratsastustauon jälkeen.. Mä ratsastin semmosella aika pienellä hepalla, oli vaan 3-vuotias!! Mentiin ensin kahviplantaasien läpi, kiivettiin ylöspäin koko ajan kunnes päästiin Miradoriin, josta näkyy jopa merelle asti selvällä säällä! Nyt oli tosi pilvistä ja sumuista, joten ei näkyny kauheen pitkälle.. Meitä oli siinä ratsastusporukassa joku 6 henkeä yhteensä.. Retki kesti melkeen 3 tuntia. Maisemat oli tosi hienoja! Sen jälkeen sitten syötiin Gourmet lounasta tallin omistajien kanssa! Jim on alunperin Latviasta, mutta on monien mutkien jälkeen päätynyt Guatemalaan vaimonsa Nancyn kanssa. Heppojen lisäksi talossa asuu 22 koiraa ja kissa. Aika vahtiminen varmaan niissä koirissa.. Nancyn ja Jimin talo on aivan upea! Ovat itse sen rakentaneet juuri sellaiseksi kun ovat halunneet. Lounas oli tosiaan aivan loistava, kaikki ainekset oli itse tilalla kasvatettuja! Retken
Laavaa..Laavaa..Laavaa..

Sulaa laavaa Pacayalla. Toi laava siis liikku koko ajan eteenpäin.
jälkeen lähdettiin ajamaan Panajacheliin.

Illalla päästiin Panaan, mentiin syömään Circus baariin. Todella suosittu ravintola ja mentiin sinne just oikeeseen aikaan, koska vähän meidän jälkeen tulleet joutuivat jo jonottamaan pöytää! Viereisessä pöydässä sattu istumaan punanenäinen pelle syömässä ystävänsä kanssa, joka opetti mut tekemään ilmapallo kirahvin! Syömisen jälkeen siirryttiin istumaan baarin puolelle, ja siellä sattui soittamaan Flamenco bändi, jonka kitaristi sattuu olemaan Eddien (yksi arkeologeista) serkku. Bändin jälkeen jatkettiin tien toiselle puolelle discoon. Ei oltu siellä kyllä pitkään, mun flunssa pakotti mut nukkumaan. Aamulla aamupalan ja kuvien ottamisen jälkeen lähdettiin ajamaan Sololan kautta Chichigastenangoon. Sololasta piti käydä nappaamassa kyytiin lastenvaunut Eddien vanhempien luota Eddien ja Eddien vaimon tulevalle lapselle.

Chichigastenangossa on joka torstai ja sunnuntai maan suurimmat ja kuuluisimmat markkinat! Mayat tulevat pitkältäkin myymään tavaroitaan markkinoille. Käveltiin siellä pari tuntia shoppailemassa, joka jälkeen oli lounas ja sitten lähdettiinkin ajamaan tänne. Oon muuten tyytyväinen, että ei taskuvarkaat päässy nappaamaan mun rahoja, siellä nimittäin niitä siellä riittää! Olin kyllä kaikin keinoin suojautunut..

Nyt siis saavuttiin joitakin hetkiä sitten Quetzaltenangoon, joka on tällä hetkellä ilmeisesti Guatemalan 3. suurin kaupunki. Kaupunki sijaitsee yli 2000 metriä merenpinnan yläpuolella. Täällä on tosi viileetä.. Pitkäshihasta joutuu pitämään koko ajan.. Mun hyvin kerätty rusketuskin varmasti karisee täällä,
Laavaa!Laavaa!Laavaa!

Tällä kertaa kuivunutta sellaista, viime vuoden purkauksen jäljiltä.
kun on ollu tosi pilvistä nyt pari päivää.. Tätä kaupungia kutsutaan yleisemmin Xelaksi. Maya kielestä tulee nimitys. Tultiin tänne moikkaamaan Margitia ja Andyä (Margit norjalainen ja Andy Skotlannista). Ovat täällä lomailemassa. Ensi yö ollaan täällä, ja huomenna lounaan jälkeen lähdetään ajamaan takasin Antiguaan, jossa oon sitten viimesen yön. Tiistaina aamulla sitten lentokentälle ja kohti kotia. Seuraavan kerran päivittelen tätä varmaankin suomesta! Pitäkää lippu korkeella!

Sumuiset vuoretSumuiset vuoret
Sumuiset vuoret

Kuvattu Panasta.
MarkkinahumuaMarkkinahumua
Markkinahumua

Chichin markkinoilta.

Tot: 0.076s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0463s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb