Mi aldea San Juan del Obispo (y la chica con el sombrero)


Advertisement
Published: April 28th 2008
Edit Blog Post

Velkommen!Velkommen!Velkommen!

Piken med hatten oensker dere velkommen til sin lille landsby San Juan del Obispo :)
Min soete lille landsby San Juan del Obispo, presentert til dere av piken med hatten 😊

San Juan er en typisk guatemalsk landsby med sine rundt 5000 innbyggere. De landlige omgivelsene og den tradisjonelle livsstilen gir et godt innblikk i hvordan hverdagslivet til en gjennomsnitts guatemalsk familie fortoner seg. Landsbyens midtpunkt er et stort kloster og en kirke som var en av de aller foerste katolske kirkene i Guatemala. Dette var ogsaa residensen til Guatemalas foerste biskop, Biskop Francisco Marroquin, og fra dette har landsbyen faatt navnet 'del Obispo'. I tillegg finner man små butikker som selger mat og annet småtteri man kanskje trenger.

.. jeg for min del har i det siste faatt dilla paa Solero (is) som er aa finne i frysedisken i butikken naermest kirken og den lokale parken 😊 Fontener er veldig stort i Guatemala, det finnes i hvert fall flust (hvis det er et uttrykk) av dem, og San Juan er heller ikke uten en. Mitt i den lille lokale parken pryder en stor roed fontene plassen og spruter vanligvis ut vann. Landsbyen har ogsaa et vaskeri jeg er en hyppig bruker av, det var enten det eller vaske klaerne for haand. Internett, skole
Mi casaMi casaMi casa

Her bor altsaa jeg. Og som vanlig er jeg ganske saa heldig med beliggenheten, for bokstavelig talt rett utenfor doera mi er busstoppet:)
og barnehage og en lokal kafe/restaurant/bar som vi ofte gir et besoek. La taberna heter den og drives av den soeteste mannen, hans soete soenn og deres soete familie. Vi har vaert der saa mange ganger at naa er vi paa fornavn altsaa 😊

Familien ser jeg hvert fall tre ganger om dagen, til frokost, lunsj og middag:P Ellers har jeg et ganske travelt program med jobb, salsatimer og sosialisering. Naar jeg har tid til overs er jeg gjerne med 'soesterne' mine, og som oftest Yesi (den yngste paa 11) som elsker aa plage meg. Jeg blir faktisk vannvittig irritert til tider, men tar det ikke saa tungt og saa blir vi venner igjen:P Har de siste ukene oppdaget at vi har Super Mario i den gode gamle Nintendo-versjonen og befinner meg ofte paa rommet i 2. etg sammen med dem, spillende:D Er utrolig moro, spesielt naar jeg vet om bonusmateriale og ekstraliv de ikke visste fantes:P

Guuuud'a-meg saa fort tiden gaar! Den har gaatt saa fort at jeg har ikke tid til aa komme hjem desverre. Maa nok bli her litt til, saa jeg faar gjort unna alt det jeg vil ha unnagjort!

(ENDELIG kom det
El miradorEl miradorEl mirador

Utsikten fra taketasjen i huset mitt. Helt til venstre har vulkanen Fuego akkurat hatt en lite utbrudd.
bilde(r) med meg og den fantastiske Guatemala-hatten. En avskjedsgave fra barnehagen, laget av Rigmor. Men saa har det seg slik at batteriet paa kameraet gikk den dagen jeg ville ta en rundtur med hatten i San Juan, saa mange bilder ble det ikke..)

Advertisement



Tot: 0.124s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 51; dbt: 0.0457s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb