17. Vrij 18 & Zat 19 Jan - Antigua


Advertisement
Published: February 28th 2008
Edit Blog Post

Vrijdag
's morgens de shuttle-bus genomen naar Antigua ..
De weg naar Antigua was weer over en tussen de bergen .. algoed dat ik op de eerste rij zat en altijd mijn ogen heb dichtgehouden, anders had ik eraan moeten geloven.
Hadden chauffeur al gevraagd om 'despacio' te rijden, want helemaal achteraan was er een mevrouw niet goed, maar hij zei dat hij al 'despacio' aan het rijden was en dat anders zijn 'tijdsschema' in het gedrang kwam.
pff .. als hij gewoon 'tranquilo' zijn bochten deed dan was het ook al goed .. ma soit

Guatemala, allemaal heel schoon enzo, maar mss toch maar goed dat ik er niet langer in heb rondgereisd want ik zou ziek worden elke keer ik mij zou moeten verplaatsen in iets rijdend :s

Mexico daarentegen: vlak!
(of toch het stuk dat ik gedaan heb)


Rond de middag aangekomen in Antigua, 'ingecheckt' in hotel .. mijn goedkoopste hotel OOIT! 35Q per nacht .. 3.5Euro per nacht
En er was geen addertje onder het gras .. hotel was ok en proper. Kheb al voor veeeel duurder in veel goorder dingen verbleven.

In de namiddag een Darryl-city-tour gehad in het centrum van Antigua.
sAvonds een 'feestje' gezocht om mijn laatste avond te vieren, maar niet veel gevonden (het was ook nog vroeg) of alleen maar 'voze' dingen. Dus dan maar gaan slapen .. wat ook leuk is 😉

Zaterdag
Het 's morgens pas om 11u een shuttle naar de luchthaven, dus had nog een paar uur tijd om over de markt te lopen ..
Toffe markt! Superveel kraampjes, een overdekt stuk met vanalles en nog wat, fruit, groenten, bloemen, zelfs tweedehands kleren .. en dan nog een openlucht stuk met daar ook nog vanalles.
Twas een doolhof ..

En naast de 'echte' markt was er ook nog een Artisanale Markt, waar alle toeristische spullen verkocht werden .. stofkes, schilderijen, kleren, poppetjes, tasjes .. Maar ook aan zeer toeristische prijzen!!

Antigua was echt wel tof .. gezellig centrum, allemaal gebouwen zonder verdieping. Kasseien-achtige brede straatjes ..
Veel toffe en gezellig restaurantjes op binnenpleintjes met veel groen!
Spijtig dat ik hier niet meer tijd kon doorbrengen. Had bv. de vulkaan kunnen gaan beklimmen .. of mountenbike tocht kunnen gaan doen.
Maar no time he .. wie weet als ik hier ooit nog eens terugkom ..


Additional photos below
Photos: 48, Displayed: 23


Advertisement



28th February 2008

Wishes
Saar, als ge iemand nodig hebt om uw valiezen te dragen, ik ben graag kandidaat, damn, wil afkomen :o)) GrtzZ, Jke

Tot: 0.081s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 24; dbt: 0.0219s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb