De Dominicaanse


Advertisement
Published: June 12th 2008
Edit Blog Post

(sorry, jullie hebben dit nog tegoed ..
foto's had ik al een tijdje geleden opgeladen, maar had nog geen verhaaltje geschreven
dus hierbij met een paar maand achterstand :s)

In't kort:
- luchthaven daar is gewoon een groot houten gebouw met een strooien dak. als ge landt en binnenkomt is er een bandje aan het spelen en moet je met een paar lokale schones inclusief bloemenkransen op de foto (:s) (die foto kan je dan aan een schandalig prijske kopen als je terug vertrekt)
- all inclusive sterren resort
- voor de rest was er niks te zien in de buurt, buiten andere resorten (heb ik gemerkt toen ik daar die enkele keren ging joggen)
resorten waren omringd met slagbomen en bewakers ..
- algoed dat ik mijn gemiste spaanse lessen moest leren, anders had ik me steendood verveeld
het was daar boring, animatie trok op niveel .. draaide er alleen maar to see of to be seen .. beuh
- zaal waar 's avonds dingen te doen waren was opgefikt een van de eerste avonden dat ik daar was. was aan het rondwandelen op het resort en zag hoop volk rond zwembad staan, lichtflitsen .. dichter gekomen: stoelen in het zwembad.. mijn eerste gedacht: "hola, vette party hier". tot ik veel dichter kwam en zag dat die zaal (hout met een strooien dak) in de fik stond .. owkeej. ze waren met allemaal emmerkes aant doorgeven en daarop aant zwieren. Van nen brandweer hadden ze waarschijnlijk nog nooit gehoord, niet dat die daar doorkon want ik zag helemaal gene brandgang ofzo ..
- wel een schoon en proper hotel. allemaal aparte "appartementgebouwtjes", een paar zwembaden en dan een strand eraan met palmbomen (jazeker). het was er wel rustig.
- temperatuur: goed te verdragen. er stond altijd een goei briesje, dus je voelde niet goed dat het zo warm was. algoed eigenlijk want ik heb ergens efkes uit de wind gelegen en ik kon het niet uithouden.
- qua eten: aan het zwembad kon je hele dag pizza eten (vetmesterij) en smorgens, savonds en smiddags was er buffet. eindelijk terug normaal eten!! (tgo die 3 maand in de US). terug écht brood en soep!! zalig! ik heb daar meerdere keren gewoon soep met brood en boter gegeten. :D buffet was voor de rest ook wel ok.
- bezigheid: leren leren. had me voorgenomen om in het zonneke te leren maar het stevig briesje heeft dat plan wel gedwarsboomd. mijn papieren gingen vliegen :s. dus heb ik veel binnengezeten .. which was nice too.
met piloot Mike van newyork ook nog uitstapke gaan doen. die vloog toevallig ook op de dominicaanse als ik daar was. naast zijn hotel was een natuurreservaatje, met zoetwaterbronnen .. daar beetje in rondgelopen en indien mogelijk (en soms na wat inpraten) ingesprongen. der was daar ergens een steigerke waar ge pas na 3 meter ofzo int water belandde .. uiteindelijk heb ik er toch durven afspringen :P. maarja! der zat daar wel 'vanalles' in dat water: garnalen (die aan mijn tenen zaten), schildpadden (van die kleintjes dat groter worden en dat ze bij ons in nen aquarium zetten, gevaarlijke beestjes van tijd)
savonds gaan eten in een sjik restaurant .. grappig voorval: ik had mijne sjaal over mijne stoel hangen en die was er blijkelijk afgevallen, garçon raapt dieje op en legt dieje op .. NE POEF! een klein poefke, speciaal voor sjakossen of andere prullaria! allé! ok, mss ben ik wereldvreemd en is dat misschien in elk sjik restaurant, maar ik heb toch nog nooit geweten dat ze zoiets deden. vond het wel grappig :P
- laatste dag (toen ik de foto's ging trekken): bewolkt


Additional photos below
Photos: 24, Displayed: 24


Advertisement

Zicht vanuit raam 2Zicht vanuit raam 2
Zicht vanuit raam 2

veel naar buiten gemijmerd tijdens het studeren ..
Naar playaNaar playa
Naar playa

(maar dan terug naar hotel gekeken)
PlayaPlaya
Playa

hmm .. natuurlijk laatste dag als ik van alles foto ging trekken was het bewolkt en 'fris' weer ..
Natural ReservaNatural Reserva
Natural Reserva

Monster van Loch Ness
Natural ReservaNatural Reserva
Natural Reserva

the Evil Eye
Natural ReservaNatural Reserva
Natural Reserva

spijtig van de vlekken op men lens ..
Natural ReservaNatural Reserva
Natural Reserva

"er zit ne garnaal aan mijnen teen te knabbelen!"


12th June 2008

eek!!!
wat deed dat oog daar????? Verder ziet het er niet slecht uit he :-)
13th June 2008

oog
weet het niet, denk dat ze daar een soort 'thema' hadden er hingen wel meer van die dingen op .. monsters, ogen, zonnebollen .. weird!

Tot: 0.081s; Tpl: 0.012s; cc: 14; qc: 30; dbt: 0.052s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb