Dag 3: Parque Nacional Volcán Irazú

Published: November 29th 2012

Vandaag zijn we naar de kraters gaan kijken bij Vulkaan Irazú. Dit is de grootste actieve vulkaan van Costa Rica. We namen de bus in het centrum van Costa Rica die er 2 uur over deed om naar het park te rijden. Het duurde dan wel 2uur maar het uitzicht was soms adembenemend.

Toen we vertrokken in San Jose was het echt zomerweer, heel warm. Jammer genoeg was het aan de vulkaan heel erg koud en vochtig. Er waren ook zeer veel wolken waardoor er zo goed als niks te zien was. We zijn dan maar snel een warme chocomelk gaan drinken om ons terug op te warmen. Ik ben dan nog even naar de vulkaan terug gegaan en plots in 1 minuut trok even alle mist weg en zag ik duidelijk de kraters. Ik ben vliegensvlug foto’s beginnen nemen en ben beginnen rennen naar de grote krater maar als ik er toekwam was de mist al bijna volledig dicht getrokken. Maar dus toch enkele mooie foto’s van de krater.

Morgen gaan we naar een tweede vulkaan.

Groetjes en dikke zoenen: Nore, Dominique en Serina

Tot: 0.08s; Tpl: 0.019s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.0474s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb