Aankomst in San Jose, CR


Advertisement
Published: December 5th 2008
Edit Blog Post

RegenRegenRegen

Regen in NL
Het begon goed. Not.

In het vliegtuig op Schiphol maakte ik nog even grijnzend een fotootje van de regen buiten. In de veronderstelling dat ik die niet meer zou zien. Maar het is hier helaas nog einde van het regenseizoen. Dus loop hier gewoon de halve dag met een paraplu.

Verder was ook mijn hostel een tegenvaller. Ik had keurig via internet 2 weken van tevoren geboekt. Heb ik in het hoogseizoen ten minste een goede kamer in een goedkoop hostelletje, dacht ik. Not.

Op de foto´s op de website zag ik allemaal lachende mensen in ruime en lichte kamers. Voor mij was er een Guantanamo bay variant vrij gehouden. Een kleine vochtige kamer zonder ramen en 1 hangende gloeilamp. Gelukkig mocht ik die wel zelf uitdoen.

De volgende dag meteen zaken aangepakt. Bij gebrek aan andere kamers, een ander hostelletje gezocht. Met succes. Zit nu in een fantastische Japanse stijl ingericht zenhuis met een kamer met twee meter raam. En verder met pooltafel, voetbaltafel, meerdere lees- en relaxruimtes, ruime tuin, en HD tv met de nieuwste films. Top!

De eerste avond was meteen gezellig met Coconutmilk rumshots en mijn echte Marlboro sigaretten. Uiteraard moest ik
Hostel BekuoHostel BekuoHostel Bekuo

Nieuwe Hostel Bekuo
nog even wennen aan de uitermate ontspannen travelllerscultuur maar kon mezelf meteen populair maken met mijn andere reiscredits en natuurlijk met mijn beroep, producent van succesvolle bioscoopfilms. (komt nog, komt nog.)

Ondertussen.... Ondertussen ook op zoek gegaan naar Motoren. Want dat is natuurlijk het echte (1e) doel van de reis, een motortrip. Met mijn zero spaans geprobeerd bij een motordealer tweedehands motoren te vinden. Veel handen en voetenwerk en brommende dieren nadoen. Totdat de beste man zijn SonyEricsson trok en verschillende foto´s en filmpjes van motoren op internet liet zien. Na een tijdje kwam er een neef aanrijden op een KTM 600 cc. Fantastische motor, maar 6000 dollar. Is een nulletje teveel.

Gellukkig waren daar de Duitsers. Twee kerels met een klein verhuurbedrijf in dirtbikes en ze hadden nog twee Suzuki dirtroad 400cc motoren staan. Type crosswedstrijd, maar met power om 45 graden omhoog te rijden met een rugzak en een beer achterop. Na enig overleg met upcoming medereisgenoot Bartele (Germanofiel) is de knoop doorgehakt. Vanaf 12 december rammen we de modder in.

Vanaf nu is het dus wachten en volhouden geblazen, hier op vakantie. De zon begint gelukkig al steeds meer te schijnen.

Later meer!
De MotorenDe MotorenDe Motoren

Suzuki DRZ400s




Advertisement



Tot: 0.095s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0451s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb