Dagtrip Monteverde


Advertisement
Published: January 18th 2009
Edit Blog Post

Hey mensen,

alles ok hier.
Zit me alleen af te vragen wat ik allemaal nog in San José moet doen. Maandag vertrek ik al weer richting Nederland maar dat geeft me dus nog ehhh (wat voor dag is het vandaag?) 3 dagen in San José.
Ik heb mijn fotorondje eergisteren gemaakt. Ben de stad in gegaan en heb daar eigenlijk de hele dag rond gehangen. Museum (contemporary art) bezocht, wat best gaaf was eigenlijk, en koffie gedronken en mensen gekeken. Best chill eigenlijk, zo´n dagje.
Gisteren een dagtrip naar Monteverde gemaakt met Krisstia, een vriendin van Jane (meisje van de receptie) die toevallig gids is.
Monteverde ligt eigenlijk weer meer in de richting van La Fortuna waar ik dus al was geweest. Waar in Fortuna de Arenal vulkaan de trekpleister is is dat in Monteverde het cloudforest.
45k colones (80 dollar) betaald om om 5am opgehaald te worden. Ruim 4 uur gereden, onderweg ontbeten met Gallo Pinto (rijst en bonen) en een sloot koffie, en rond 10 uur het park in voor een hike van 2 uur.
We zaten daar op maximaal 2k meter hoogte middenin de wolken, hele aparte ervaring. Gelukkig had ik een hele modieuze oversized blauwtransparante poncho die me nog enigszins beschermde tegen de constante miezerbui (nog bedankt Wendy). Had alleen de indruk dat het opvallend blauwe kleurtje de dieren was afschrok want buiten wat wilde kippen en wat insecten niets gezien, maar geloof dat het tijdens zo´n hike wel normaal is dat je niet veel dieren tegen komt.
Na de twee uur durende hike even lunch gehaald en nog een uur een ander pad gevolgd om vervolgens weer in de roze jeep (!!!!) te stappen en aan de 5 uur durende terugrit te beginnen. Gelukkig reden we in een jeepje want de wegen zijn daar echt niet normaal. Onderweg regelmatig gestopt op levensgevaarlijke plekken (Pura Vida, alles kan in Costa Rica, living on the edge) om foto´s te maken van het fantastische uitzicht over de bergen en de baai van het Nicoya peninsula (oei, bijna een N vergeten, zou een leuke spelfout geweest zijn). Echt indrukwekkend om die bergen van bovenaf te zien. Net een propje papier wat je weer uitvouwt. Als je daar dan op neer kijkt lijk je zelf opeens zo nietszeggend, zo klein.´s Avonds na 6en weer hier gearriveerd, helemaal gebroken van het vroege opstaan en de lange trip.
Verdere plannen heb ik nog niet voor de komende dagen. Ik wilde eigenlijk naar de Irazu volcano maar Jane heeft uiteindelijk toch niet zoveel tijd en Krisstia is ook niet beschikbaar. Zou het eventueel via een echte tourorganisatie kunnen doen maar dan ben ik echt weer heel veel geld kwijt. Het voordeel van zo´n privétour is dat het naast de persoonlijke aandacht, veel goedkoper is. Moet er nog even over nadenken en nog even wat verzinnen om hier te gaan doen in mijn laatste dagen. Ik merk dat ik wel weer toe ben aan de huisreis eigenlijk; je begint hier gewoon behoorlijk te wennen aan de natuur en het leven waardoor je niet meer zo onder de indruk bent van alles als in het begin. Dat neemt echter niet weg dat Pura Vida wel de manier is om je leven te leven. Rust, minder stress, gewoon genieten.

Het beste en tot snel.

Pura Vida Pieter



Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement



18th January 2009

He P, Foto's zien er wederom goed uit! Misschien een leuke afsluiter en een goede tijdsbesteding natuurlijk om die laatste trip te doen? Nu kan het nog! Alvast succes gewenst met de terugreis. Gegroet

Tot: 0.15s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.0979s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb