Dag 18: Monteverde Cloud forest + night tour

Published: December 13th 2012

Dag iedereen,

Vandaag stonden we om 7u klaar om naar het Monteverde Cloud Forest te gaan.

Een cloud forest is verschillend van een rain forest omdat in een cloud forest de wolken door het woud zweven en de regen dan ook meer horizontaal valt dan verticaal. De bomen zijn ook kleiner dan in een rain forest. Cloud forest in Monteverde is de nummer 1 van de wereld.

We namen een gids zodat we meer zouden zien en we hadden de beste gids die we tot nu toe hebben gehad. Hij groeide op in Monteverde en speelde als kind in het woud waardoor hij het echt volledig kende. We waren maar met 4 dus we hadden eigenlijk een privé tour en de gids heeft er zelfs langer over gedaan dan was voorzien. Hij was zo blij met de groep dat hij zichzelf ook als gids heeft opgegeven voor onze nachtelijke tour die we al geboekt hadden. Hij wou ons daar ook privé rondleiden in een kleine groep dus we waren zeer blij met dat aanbod want zo een goede gids moet je met je twee handen vasthouden.

Overdag hadden we heel veel geluk en hebben we de meest belangrijke vogel van Monteverde gezien: Quetzal. We hebben een vrouwtje en een mannetje gezien. Het is eigenlijk de nationale vogel van Guatemala maar hij is in Monteverde meer te zien (de vogel is met uitsterven bedreigd) omdat er in Costa Rica en vooral in Monteverde heel veel aandacht wordt besteed aan het behouden van hun natuur. We hadden dus heel veel geluk! Voor de rest ga ik de foto's voor hen laten spreken.

Na de dagtour werden we om 17u30 opgepikt om naar de nachttour te gaan. De nachttour is eigenlijk interessanter omdat de meeste dieren snachts actief worden omdat ze dan minder nood hebben aan camouflage. We waren weer in de kleine groep en dat is echt leuk. Het meest verrassende was de orange-kneed tarantula met haar babytjes. Er zijn geen foto's omdat de tarantula in haar schuilplaats zat maar we hebben haar wel gezien en je verschiet er echt van hoe groot deze spinnen zijn. Daarnaast zagen we ook nog: Kinkajou (lijken op aapjes), Opposum, Side-striped Palm Pitviper (giftige slang), ...

Het was echt een dag vol mooie ontdekkingen. We hebben er echt van genoten, dit was Costa Rica op zijn best.

Als jullie naar Costa Rica komen, raad ik jullie zeker aan om naar Monteverde te gaan en om in Los Pinos te verblijven.

Pura Vida,

Nore, Dominique en Serina

Tot: 0.207s; Tpl: 0.018s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.1537s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb