Sol, sand, hav och sol...

Published: March 12th 2006

Da har Rickard anlant och vi har begett oss ut pa en liten tur. Bestemde oss i sista liten vart vi skulle resa och de blev Montezuma.
Jag hade ju redan vart i Montezuma med Fredrik, men hadei nget emot att aka dit igen. Jag hade garna akt till Karibiska kusten oxa, men eftersom vadret kan vara ostabilt dar valde vi de sakra fore de osakra... Torrperioden er i full gang pa Stilla Havskusten..all vegetation er torr och vagarna bara yr av damm...inte bra for mig som har linser.

Vi stannade pa samma stalle som sist i Montezuma och en av dagarna akte vi pa en snorklingstur ut till Tortuga Island. Snorklingen var absoult inte nat att skryta over, speciellt inte efter de fina korallerna och fiskarna i de klara vattnet i Panama..men men, de var en kul tur enda..fin strand och god mat.

Nu befinner vi oss i Malpais, ca 40min fran Montezuma, men detta ar kusten mot havet medan Montezuma ligger pa en halvo.. sa darmed far man inte uppleva de fina solnedgangarna pa stranden i Montezuma.. Varje dag samlas alla pa stranden ca 17 tiden for att antingen surfa eller bara sitta o njuta synen av de eldroda klotet som sanker sig in i havet.

Vi hade en plan om at aka vidare norrover eller in i landet..men eftersom detta er Rickards semester er de bast att inte planera in allt for manga platser pa en sa kort resa.. Bussarna tar otroligt lang tid i detta lilla landet..en resa som man tror skall ta 2-3 timmar blir plotsligt dubbelt sa lang. Vagarna er i otroligt daligt skick pa vissa stallen samt alla stopp att plocka upp folk langs med vagen tar tid..speciellt som bussen ibland stannar med 50 meters avstand. Men de har ju absolut sin sjarm oxa😊

Tot: 0.069s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 46; dbt: 0.0411s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb