Panama, Panama....

Published: February 28th 2006

Vi akte med Pamela, Mette och Bard till Bocas del Toro, dels for att Mette och Pam skulle fa fornyat sitt visum och dels for att jag garna ville se och uppleva ett annat land an bara Costa Rica… Bocas del Toro ligger précis vid gransen till Costa Rica och ar darmed ganska enkelt att resa till…Stallet bestar av flere oar och vi bodde pa huvud on, Isla Colon. Vi hade lite otur med vadret, regn och ganska mulet..men vi fick nog nagon sol dag oxa. I Panama var de karneval just den helgen som vi var dar sa de var spannande och uppleva det trots att hela arrangemanget var ganska halvveis som man sager i Norge... dvs alt var halv planerat och lite komiskt.

Vi akte pa en snorkel tur en av dagarna och de var alldeles underbart..i turen ingick 5 stopper, bl.a snorkling, delfinstop och en underbar strand. Detta var andra gangen som jag provat pa snorkling och vattnet var saa klart..fick se en hel del fiskar och fina koraller. Turen kostade 13 dollar vilket var otroligt billigt..bara det en snorklingstoppet var vardt de pengarna.

Returresan till San Jose var otroligt lang och kranglig...vid gransen far vi hora att om man ej hade sin flygbiljett med sig far man inte komma in i Costa Rica om man inte koper en busbiljett eller liknande for att kunna bevisa att man ej stannar i landet... detta blev vi ju otroligt irriterade pa..forsokte forklara att biljetterna var hemma i Mettes hus och att vi absolut inte skall stanna for alltid i Costa Rica...men mannen i immigrations officen bara skakade pa huvudet och sade att vi maste kopa en returbiljett till Panama... sa nu sitter jag da med en onodig returbiljett till Panama...jaja, de var ju inte sa dyrt da.

Pa sondag kvall kom Rickard och vi har idag gatt omkring i San Jose.. Imorgon bar de igjen av pa nya aventyr..vet inte vart annu.. de bestammer vi ikvall.

Tot: 0.076s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0503s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb