Sol, strender og herlighet..

Published: January 16th 2008

Vi var veldig fornoyde da vi ankom San Jose sondag 6.januar.. Endelig var det paa tide med litt skikkelig sol og varme! 😊 Ankomstdagen tilbragte vi paa hostellet, med film og pizza. Passa oss bra, siden vi skulle reise videre neste dag.

Siden Linda hadde vaert i prat med en bekjent, Lars, som var i Dominical, bestemte vi for aa dra dit og moete han og kameraten hans, Andreas, som var paa en maaneds surfeferie i Costa Rica. Etter en 7timers lang busstur paa 17mil, kom vi endelig frem til Dominical. Et lite kyststed paa vestkysten, som kun har noen faa hundre innbyggere, men som tiltrekker mye turister, spesielt surfere fra hele verden. Vi visste ikke hvor Lars og Andreas befant seg, men morgenen etter gikk vi paa dem paa hostellet vi hadde sjekket inn paa kvelden foer, ganske saa flaks!

Vi hadde fire hele dager i Dominical, der vi to av dagene laa og kosa oss paa stranda og endte med aa bli litt solbrente. En av dagene dro vi paa en dagstur til Canyo Island, en oy som ligger langt nede paa vestkysten, og skal vaere et av verdens beste steder for dykking. Det var en herlig dag, hvor vi snorklet mye, og fikk sett fisk i alle mulige farger og former. Vi havnet ogsaa midt inne i en stor stim med tunfisk, maa minst haa vaert 2-300 fisk. Vi svoemte rundt dem, gjennom dem og under dem! Det var en veldig morsom opplevelse!

Opplevde ogsaa litt av noen regnskurer mens vi var der, det slo ned verre enn skurene i Bergen kan gjoere. Men, heldigvis varte de som regel ikke saa veldig lenge av gangen. Noe som derimot varte ganske lenge en kveld, var et stroembrudd som slo ut alle elektrisitet i hele bygda. Dette skjedde mens vi var paa en bar, og det ble saa moerkt at vi maatte bruke lighter for aa finne veien tilbake til hostellet. Lars fikk plutselig lyst til aa lage bonfire paa stranda midt i dette stroembruddet. Siden det var bekmoerkt og all ved var bloet etter regn tidligere paa dagen, ble dette litt av et prosjekt. Men, baal ble det til slutt. Denne kvelden var det ogsaa en helt fantastisk stjernehimmel, saa det var ganske saa koselig aa sitte paa stranda foran baalet og se paa stjernene. 😊 Stroembrudd opplevde vi ganske mange ganger i Dominical. Heldigvis hadde vi vaert saa lure aa ta med oss lommelykter paa turen, noe vi ikke kom til aa faa bruk for. Men, etter dette var dette det nye aa ha med seg i veska paa byen i Dominical...

Ellers paa dette herlige stedet kosa vi oss med masse god mat og drikke. Paa den lokale sushibaren fikk vi kjoept vaart beste sushimaaltid noensinne. Til og med Andreas, som kun hadde hatt daarlige sushiopplevelser, og egentlig nekta aa spise det, syntes det var veldig godt! Saa vi fikk en herlig kveld i tv-stua paa hostellet, med sushi og oel..

Mens vi var i Dominical fikk ogsaa Vilde seg nytt navn. Spanjoler har store problemer med aa uttale V i begynnelsen i et ord. Saa etter aa ha brukt veldig mye tid paa staving, hvor resultatet noen ganger allikevel blant annet ble; Bilde, Gilde, Bil eller Vinita, fant vi ut et "backpackernavn" ville spare mye tid og forklaringer. Saa Vilde er naa noen ganger Vilde og noen ganger Maria.. 😊

Etter 5 netter var det paa tide aa forlate herlige strender i Dominical. Siden vi kun hadde 10 dager totalt i Costa Rica maatte vi ogsaa faa med oss noe
tid for bordtennis..tid for bordtennis..tid for bordtennis..

vi var faktisk ganske gode og..
mer av hva dette landet har aa by paa. Sammen med Lars og Andreas bestemte vi oss for aa dra til La Fortuna.. Les mer om dette paa neste innlegg.

Paa baren Maracatu rett foer stroembruddetPaa baren Maracatu rett foer stroembruddet
Paa baren Maracatu rett foer stroembruddet

.. og rett etter Vilde fikk seg nytt navn :)
Cano IslandCano Island
Cano Island

kjoerte baat forst totalt 1,5time for aa komme ut til oya..
bonfirebonfire
bonfire

det flotte baalet som Lars fikk snekra sammen under stroembruddet..
japansk oel!japansk oel!
japansk oel!

Mens vi ventet paa tidenes beste sushi kjoepte vi Costa Ricas dyreste oel, selvfoelgelig hadde de bare japansk oel paa sushirestauranten :)
siste middagen i Dominical..siste middagen i Dominical..
siste middagen i Dominical..

vi var 4 fra Norge, 2 fra Mexico, 2 canadiere, 1 amerikaner og 1 tysker! :)

16th January 2008

Bildene...
Internetten i Costa Rica liker ikke aa legge ut bilder.. De kommer forhaapentligvis i morgen. :)
16th January 2008

Herlig
høurest det ut som de har det:-) varme og sol, meir enn vi kan skryte av. Her er det regn og regn og vind. Blir spennande å sjå bilder og høyre om opplevingar i Brasil :-) Klem frå mamma Unni
17th January 2008

Hei hei
Hei snuppiser!!:) Så gøy det er å følge med på bloggen deres, har vært flinke til å oppdatere foreløpig da - keep it up!! Ha det fortsatt fint på reisa, og gi hverandre en STOR klem fra meg;)
19th January 2008

Åååå kor hæli;)
Åååå kor hæli;) Æ bli syk av misunnelse... Håpe dåkk skriv masse. Kjæmpe arti å les om kor dåkk har vært!! Håpe dåkk får en super-fin tur vidre, å at alt går som d ska!! Glede mæ aillerede t du kjæm heim, så æ får hør alt d artige du har vært me på=) Ska hæls a gu`mor så my fra Mikael, Markus hælse å!! Pass godt på dåkk sjøl. Kjæmpe gla i dæ Linda. Go`klæm fra Karen Elise++
20th January 2008

mmmm....gleder meg stort:)
Takk for alle gode tips...Gleder meg til jeg selv er der! Ser ikke ut som dere har det vondt om dagen akkurat... Kos dere videre Linda og Vilde Maria (Synes nesten du bør vurdere navneskifte...klinger fint;) ha det supert i Brasil. Pass dere for karneval-gærninga!
29th January 2008

ikke mange dagene til vi møtes nå...:):)
31st January 2008

I know!!! :) Moro, moro, moro... :D

Tot: 0.13s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 61; dbt: 0.0939s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb