Taas beachillä

Published: March 17th 2007

Ei jääty San Joseen homehtumaan, vaan heti herättyämme pakattiin kamat. Käytiin kaupungilla hakemassa seinästä rahaa ja lähdettiin kävelemään bussiasemaa kohti. Kello 12 lähtevässä bussissa oli tilaa, joten ostettiin liput ja syötiin aamupala/lounas bussiasemalla. Neljän tunnin bussimatka meni nopeasti kirjaa lueskellessa ja ihastellessa hienoja maisemia.

Puerto Viejossa katseltiin muutama paikka läpi ja Tomi puri taas hammasta kuunnellessaan hintoja. Sopiva paikka löytyi kuitenkin kiertelyn jälkeen suolaiseen 30 dollarin hintaan, aaarrghh!!! Tietysti voi olla, että me ollaan sen verran mukavuuden haluisia, että maksetaan 15 dollaria extraa, että saa hitusen paremman huoneen 😉 Otettiin huone japanilaissävytteisestä paikasta. Se oli hienon näköinen ja kylppärissäkin oli lääniä enemmän kuin tarpeeksi. Huoneessa ei vain ollut sähköä, koska he tekivät jotain korjauksia, mutta kuulemma illaksi sitä löytyisi. Viskattiin kamat huoneeseen ja lähdettiin kävelemään kohti rantaa. Matkalla kyseltiin muista paikoista hintoja ja yhdestä kivan näköisestä paikasta oltaisiin saatu huone 25 dollarin hintaan. Tämmöistä tämä usein on, että löytää hyvän ja halvemman paikan jälkikäteen. Turha sitä on kuitenkaan murehtia, koska aina kuitenkin satsataan aikaa sen verran ensimmäisen paikan löytämiseen, että ollaan siihen tyytyväisiä.

Jatkettiin matkaa kohti rantaa ja kyseltiin hintoja siinä samalla. Aika kovat hinnat täälläpäin, joten Tomi ehdotti Panamaan lähdön nopeuttamista, koska siellä olisi samanlaisia beachejä ja toivottavasti hintataso olisi hieman edullisempi. Costa Ricaan palattaisiin kuitenkin noin kahden viikon kuluttua takaisin. Käveltiin rannalle viidakkoa pitkin, missä vilisti pikkuisia rapuja, liskoja ja ties mitä ötöjä. Rantsulla oli ihan kivan kokoiset aallot, joten surffaus olisi teoriassa mahdollista 😉 Rantsulla oli yksi lautojen vuokrausliike missä kaveri kertoi päivävuokraksi 20 dollaria! Juup, ei kiitti.. Ilta alkoi hämärtyä, joten lähdettiin kävelemään takaisin hotellille.

Saapuessamme hotellille omistaja kertoi, että huoneessamme ei olisi vieläkään sähköjä, joten hän antaisi meille paremman huoneen korvauksena aiheutuneesta sähläyksestä. Meille se ei aiheuttanut suuria ongelmia, koska emme olleet vielä purkaneet rinkkoja. Uusi huone olikin sitten jo eri luokkaa. Siellä meillä oli ilmastointilaite ja kylppäristä löytyi poreamme! Sopi meille vallan mainiosti. Rankan kävelyreissun jälkeen pulahdus poreammeseen teki ihan hyvää. 😉 Tämän jälkeen mentiin illalliselle ja Katjan toivomuksesta jäätiin hotellin ravintolaan kokeilemaan sushia. Otettiin annos kahdelle, josta jaksettiin reilu puolet, kunnes alkoi raaka kala tökkiä. Sushi ei päässyt kummankaan listoilla parhaalle palkintokorokkeelle. Poreammeen, ruokailun ja muutaman kaljan yhteisvaikutus alkoikin sitten jo vaikuttaa Tomin unihermostoon sen verran, että ilta loppui siihen. krooh ja pyyh…

RapududeRapudude
Rapudude

ilmestyi illalla tielle ja nautti saamastaan huomiosta..

Tot: 0.106s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0747s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb