Aangekomen in Belize

Belize's flag
Central America Caribbean » Belize
November 21st 2012
Published: November 21st 2012

Na een reis van 26 uur aangekomen in Belize City. Vooral het eerste (lange) stuk van Londen naar New York was een meevaller, ik had 6 stoelen voor mezelf :D
Een klein slaapje gedaan op de vloer van een van de terminals en daarna doorgevlogen naar Miami. Samen met Jez en Franchesca doorgevlogen naar Belize.

Daar aangekomen ben ik met Manni meegereden, een briljante kerel die iedereen langs de route die we reden leek te kennen. En heel veel van de omgeving en de flora en fauna wist. Onderweg langs "the sleeping gaint" gekomen, een berg in de vorm van een hoofd. Fietsen is vrij populair in Belize, getuige de racefietser die een poosje voor ons reed met 35 mijl per uur. Strak achter een vrachtwagen welliswaar, maar wel bij 29 graden celcius.
Na 3 uren aangekomen bij Cosmos camping, de locatie waar we de afgelopen dagen les gehad hebben in vanalles.

De eerste dag onze hangmat opgehangen en San Ignacio verkend. Een heerlijk klein stadje dat iets weg heeft van een sloppenwijk. Maar dan wel een hele nette. Het is in ieder geval ingesteld op bezoekers, er zijn plenty barretjes en restaurantjes.
Qua eten is de markt een grote aanrader, het eten is er beter dan in de restaurants en, zoals je verwacht, stukken goedkoper. Zolang je bij de locale producten blijft tenminste, een granny smith kost evenveel als 12 bananen.
De leerstof heeft zich met name gericht op hittegerelateerde ziektes, uitrusting en kampeerkunst. Tot vandaag, want vandaag hebben we onze machete gekregen!

Machetes zijn een nr. 1 uitrustingsstuk qua belang en alom verkrijgbaar in Belize. Om redenen die de schrijver onbekend zijn, worden machetes bot opgeleverd.
Een vijl was het tweede stukje uitrusting dat we kregen en met deze combinatie hebben we ons de rest van de dag vermaakt.

Morgen begint het echte werk. De planning is dat we om 1000 alles ingepakt hebben en met de bus het eerste stuk naar de jungle rijden. Vandaar lopen we verder en hopen rond 1500 aangekomen te zijn bij ons eerste basiskamp.
Daarna gaat het programma bestaan uit vuur maken, jungle navigatie, gewondentransport, grotten en het herstel van een stuk van de gebouwen in het park.
De planning is dat we 13 december terug zijn in San Ignacio. Tot die tijd ben ik volkomen uit de lucht in verband met jungle ; )
Dan komt er vast een iets uitgebreidere beschrijving van alle pret in de jungle.

Mijn camera heeft in de tussentijd een klein hikje gehad, dat ik hopelijk net gefixed heb met een firmware update.
De foto's houden jullie deels van me tegoed, wat ik tot nu toe heb is prachtig.

Tot dan!

21st November 2012

non-communicado due to a heavy case of jungle....nice...en dat botte kapmes is logisch, iedereen vind het stiekum cool de hele dag op een rots gezeten duister broedend kijkend een slijpsteen traag langs het lemet te halen...en nu heb je een excuus :p
23rd November 2012

Peanuts
Hey Jaap, Leuke berichtjes waarin allerlei emoties zitten o.a. lees ik tussen de regels door dat je je vader en moeder mist en heimwee hebt ;D. Maar laten we wel zijn tot nu toe is het peanuts geweest qua overleven etc. Ben erg benieuwd naar de verhalen uit de jungle...of je bijvoorbeeld ook een paar dagen zonder eten en drinken moet volhouden....en op jacht moet naar wilde beesten. Groet Erik Stanneveld

Tot: 0.126s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.0712s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb