Nina Dahl

Nina and Davids Journey

After 6 1/2 years planning we are finaly starting living the life we have dreamt of for so long!!!
The journey begins 06-11-2007!!

Asia » Cambodia » South » Takéo August 23rd 2010

It is about 7 in the morning, finally one good night sleep! Woke up an hour ago, or so, by the sound of the garden cockerel. Oh, shut up and give me another couple of hours sleep! It is not going to happen, is it! Oh well...may as well get up then. When I collapsed in bed last night I was exhausted. The previous night had not been pleasurable, hot and humid air added to the infamous spider fear, forced me to spend most of the nightly hours awake, reading and trying to convince myself that I was too tired to go on with this book, to just give in and go to sleep - easier said than done! I did finally got some hours sleep in the early morning, but was abruptly waken by the ... read more

Asia » Cambodia » South » Takéo August 20th 2010

Returning to Cambodia was like opening a long lost book. A book cherished and missed, one where you don’t want to let go of any of the characters, where you want the journey to simply continue, forever. All of a sudden my book has reappeared and somehow, two and a half year later all the familiar emotions of past times come flooding back. A few characters have been left behind (travel is not the same without you sweetheart), some, like me dear Totla, I hope to be reunited with and new once are soon to be greeted. Let the journey begin, or should I say continue! I had had trouble relating to the fact that I was finally returning. Towards every holiday, and as a student we have plenty of them, I have dreamt and planned ... read more
Photo 3
Photo 4

Asia » Malaysia » Pahang » Kuala Tahan March 17th 2008

Etter å ha vært på reisefot i nesten 24 timer, hvor vi testet ut så og si all typer transport Malaysia har å tilby, annkom vi endelig regnskgen i Taman Negara. Klokken var 6 om morgenen og vi var trøtte, slitene, skittne, sultene, men humøret var likevel på topp - endelig var vi i regnskogen, jungelen! Vi nynnet på ”Hakuna Matata” fra The Linon King, mens vi vandret fra gjestehus til gjestehus, det holdt motet oppe da vi fikk det ene avslag etter det andre. Det første gjestehuset var fullt, turen til neste gjestehus var lang og det var ett utrolig nederlag da vi oppdaget at de enda ikke hadde åpnet. Videre vandret vi til Durian gjestehus, oppkalt etter Asias ekleste frukt (som faktisk er forbudt på togstasjonen i Singapore - så ekkel er både lukten ... read more
David on Tree Platform
Canopy Walkway
Nina is Jane

Asia » India » Punjab » Amritsar January 18th 2008

Reisen til Amritsar var vårt førtes møte med Indiske busser. Nei - det er vel ikke helt sant! Reisen til Amritsar var vårt første møte med livet på innsiden av Indiske busser. For fra det øyeblikket vi plantet føttene våre på Indisk jord har vi hatt ett, skal vi si aktivt (?), bekjentskap med disse rustene, hullete, relativt kræsja rullende monstrene. ”Aktivt” i den betydning at vi ved synet av en buss umiddelbart i ren panikk løper i motsatt rettning, hoppende over enhver hindring, det ene øyeblikket en syklende rikshaw deretter en sovende hund, for til slutt, med hamrende hjerte og forhåpentligvis livet i behold, å havne trygt på motsatt side av autværnet(de få gangene det faktisk er et autoværn), en jordvoll eller en bekk. Dere ser, Indiske busser kan være litt voldsomme og er ... read more
David at The Golden Temple
Nina at The Golde Temple

Asia » India » Rajasthan » Jaisalmer January 12th 2008

Ut fra det støvete, livløse ørkenlandskapet stiger ett lite gyldent sandslott frem. Jo nærmere vi kommer, jo større blir det, og når bussen endelig stanser i denne eventyr byen, milevis fra all annen sivilisasjon, ligger ett digert Fort forran oss. Jaisalmer Fort ble bygd i 1156, som ett strategisk punkt på kamel handels ruten mellom India og Sentral Asia. Utrolig nok, over 90 år senere er denne avsides liggende byen og fortet er fremdeles bebodd, på tross av relativt lite kamel transport nå til dags, men med litt hjelp av turisme og stedes geografiske posisjon i den langvarig striden mellom Pakistan og India. Høres ganske idyllisk ut, eller hva? Vel, vår introduksjon til Jaisalmer var alt annet enn ett fredfylt møte med Raj historie. Etter en lang, kald, humpete, kvalmende, støyete busstur gjennom natten ble vi ... read more
Desert Mirage
At Jaisalmer Fort
Cow inside the Fort

Asia » Cambodia » North » Siem Reap January 1st 2008

Dear All, We would like to send you very warm and humid Christmas greeting from bustling Bangkok! We made the decision to leave Kolkata (formerly Calcutta) and head for Thailand a couple of days ago on a whim. We had already booked an overnight train to Varanasi, but when we couldn’t alter our flights to Bangkok on 21st January, geography influenced our move. We were unsure as to whether we would also be welcomed by toxic pollution in Bangkok (Kolkata was quite extreme - the mice also rode on cockroaches in our rooms!) but we have been pleasantly surprised. Nina has been wandering around since our arrival beaming from ear-to-ear, delighted with the blend of old golden temples and new sky scrapers. Especially for Christmas, we have upgraded. We are now spending £12.00 a night to ... read more

Asia » India » Kerala December 16th 2007

Munnar De tre beste radene jeg kan gi til besokende pa veg til denne utrolige Hill Station’en i Kerela er folgende: 1) Varme kler 2) Matpakke 3) Kamera. Varme kler til de kalde, fuktige Munnar kveldene. Matpakke til Lunchen, Middagen, Kveldsmaten og matpakke til Frokost morgenen etter! Og siste men ikke minst Kameraet, slik at dette fantastiske landskapet ikke gar i glemmeboka. Munnar er ganske utrolig! Et frodig landskap i fjellene, mil etter mil dekket av gronne te plantasjer. Sa langt oyet kan se strekker de gronne buskene seg oppover fjellsidene og venter pa a bli plukket og puttet i en rykende varm kopp med vann. Veien opp mot Munnar er lang, svingete og ganske skummel med mange hindringer som; hull i veien, bussjaforer i slosskamp med passasjerene, hellige kuer midt i veien og gerne trailer ... read more

Asia » India » Rajasthan » Jodhpur November 28th 2007

Dear Friends and Family, It feels surreal that more than two weeks have passed since we left Norway and England heading for the first destination of our journey; India. The introduction was a blessing but didn’t feel like travelling. Our first two weeks was spent with the most generous Indian family who invited us into their life. Not only did we get to spend their “everyday life” with them, they also included us in the celebration of religious days, anniversaries, weddings and birthday, but best of all, they treated us like part of the family. On days where the crucial cricket match between India and Pakistan were played, all 8 of us ( APS, his wife Harry, children Kudrat and Kawan, their grandparents and David and I) would somehow fit into one double bed and stay ... read more

Tot: 0.087s; Tpl: 0.006s; cc: 9; qc: 72; dbt: 0.0548s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb