'Fire Truck' or 'Friar Tuck'?

a trip by Nele & Erik
From: April 12th 2014
Until: April 16th 2014

'Fire truck' or 'Friar Tuck'?

Weer een jaartje ouder, en dat vieren we tradioneel niet in België. Kris, Dieter en Jerina hadden besloten ons te vergezellen voor een klein 5-daags tripje naar the Peak, UK.
Erik en ik reden vrijdagavond, de 11de april al richting de eurotunnel. Nog diezelfde dag stonden we aan de overkant en stopten pas halverwege Sheffield.
We besloten onderweg een paar uurtjes te slapen. We hadden voor mijn verjaardag allebei een NeoAir Thermarest gekocht. Amai, wat een luxe (6,3cm dik) en opgerold niet groter dan een nalgene-fles en nog stukken lichter in gewicht ook. Ik ben een grote fan!!!
De volgende morgen rond een uur of 10 zaten we in the Outside iets te eten. Kris, Dieter en Jerina vervoegden ons daar. Een dik uurtje later stonden we op Stanage Plantation.

Het was koud, rond de 9°C en een strakke frisse wind. De lucht was overtrokken en 's avonds zelfs moeten vluchten door de regen. Maar de volgende dagen werd het warmer en tot zelfs een prachtige blauwe lucht met een stralend zonnetje vanaf 's morgensvroeg. We eindigden allemaal lichtjes verbrand in ons gezicht. Wat een verschil met vorig jaar. Toen zaten we nog in de sneeuw.

Door de koudere temperaturen werden er geen grootse projecten geklommen, maar iedereen kon zijn hartje ophalen. Toch werd er grensverleggend geklommen. Elke keer werden er uitdagingen gekozen en er werd genoten. We gingen precies liever voor meer routes dan moeilijke. Ook Jerina klom elke dag enkele routjes op kop, niet altijd de gemakkelijke....
Ik koos precies alle dagen voor cracks ter breedte van mijn volle vuist (friend 3) of groter, zelfs enkele offwiths. Onze Kottenheim-Ettringen-Mayen-training wierp vruchten af. Ik wurmde me overal door uit, met af en toe iets meer stress. Voor Erik was het ook zichtbaar makkelijker.

Elke avond eindigden we in een andere pub om iets lekkers te eten. En elke avond keerden we terug naar The Little John's Inn, in het centrum van Hathersage. Erik en ik verbleven in the sheriff-room, Kris in The Little John's-room en Dieter en Jerina in - afhankelijk op welk tijdstip je dit vroeg aan Dieter – Friar Tuck-room. Soms the Fire Truck-room of the Fried Duck-room....!!!!
We amuseerden ons en we eindigden altijd gezellig. The Fox House Inn werd een favoriet om te eten, ook heel gezellige sfeer en heel vriendelijke bediening.
Maar de dagen waren vermoeiend. Het dagboek schrijven, werd een enorme opdracht die achteraf bijna niet leesbaar was...

Voor de eerste keer brachten we een bezoekje aan Rivelin. Een leuke lokatie, maar in de weekenden een beetje overbevolkt. We keren zeker eens terug wanneer de juweeltjes vrij zijn.... Een nest met kleine uilskuikens piepten halverwege Erik zijn route. Schattige donsjes!
Erik klom er onder andere een opmerkelijke dakroute met een friend 3 spleet. Wow... Kris werkte in een zeer fysieke fingercrack met veel lichaamsspanning. En nog verschillende juweeltjes volgde ...
Elke route vergde wel een wachttijd, tot die vrij kwam. Maar het was zeker de moeite.

Burbage North bezochten we twee dagen en werkten ons verder van links naar rechts. Ik kon er niet genoeg klimmen. Dieter's reactie was : 'Ze is terug!'.
Iedereen was kapot na die dag. Ik had 19 routes op kop geklommen op één dag. Mijn record denk ik. Mijn jaartje ouder worden, veranderde me duidelijk niet echt veel.
Erik klom er ook enkele hardere lijnen, waaronder één à vue E2 5C en enkele E1 6a's. Echt knap!
Iedereen vond wel een uitdaging op maat....

De laatste dag was een kort dagje klimmen. Erik en ik klommen twee 'top 50' routes en besloten af te sluiten met een lekkere 'Colmans Deli'. De BLT is hier reuze goed. Bacon, Lettuce en Tomato om van te smullen. De koffie is kei-lekker. En dit buiten op het terras in het zonnetje. Een ideale afsluiter voor we op weg naar huis vertrokken.

We kregen onze dagen goed gevuld met leuke en lekkere dingen. En dit nog in leuk gezelschap, wat kan je je meer wensen.
Merci Kris, Dieter en Jerina voor de leuke mini-vakantie!
En natuurlijk ook aan mijn liefste, Erik, die nog nooit zo weinig op kop kon klimmen zonder dat het gerief al stak!
Trip Length: 4 days
Blog Entries: 0
Photos: 0
Words: 0
Tot: 0.276s; Tpl: 0.003s; cc: 2; qc: 24; dbt: 0.1116s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb