Nele & Erik

Nele

Wij zijn avonturiers in hart en nieren!
Samen hebben Erik en ik al wat bergen beklommen, zowel letterlijk als figuurlijk.
Zowel hoge bergen als lage boulders, alles met een eigen stijl en schoonheid.
Volg hier gerust onze avonturen, het zal zeker de moeite waard blijken!

Erik and I like to do adventures with all our hearts and souls!
We climbed several mountains, together! And every mountain has it's own beauty and style.
Big or small, it does not make a difference.
On this site you can follow our adventures, and see for your self...

Europe » Belgium » Liège Province » Spa February 14th 2019

Hallo trouwe lezers en vrienden, Het is lang geleden sinds de laatste blog, maar stil gezeten hebben we allerminst. Deze winter hebben Erik en ik ons toegelegd op een nieuwe uitdaging die wel wat fysieke voorbereiding vraagt. Zoals gewoonlijk betekent dit het aftasten van grenzen met veel plezier onderweg... Dat plezier is het hetgeen ons drijft, nooit vergeten. Laat je nooit tegenhouden van hetgeen je hartje je ingeeft, is ons moto. Onderweg hebben we geweldige vrienden gevonden, Mark, Maggie en Icy, waar we al verschillende hoogte en dieptepunten mee deelden, zowel letterlijk als figuurlijk. Eigenlijk kwam Maggie met het wel uitgelijnde idee. Het paste perfect in onze planning. Spijtig genoeg hebben we onderweg afscheid moeten nemen van Icy, onze trouw mateke. We missen je, maar je zal altijd in ons hart kwispelen. Het is geweldig om ... read more
Nele, Kris, Maggie, Mark, Mark, Kobe, Dallya
Kris, Maggie, Mark, Mark, Kobe, Dallya, Erik

Europe » Italy » Piedmont » Domodossola September 23rd 2018

We hadden een plan, twee dagen voor we vertrokken! Een roadtrip naar waar het zonnetje schijnt. We reden recht naar Zwitserland, Solalex. Alé, toch met een kleine stop in Sallenches (Frankrijk), le Vieux Campeur voor extra schoenen. Onze beste Frans werd opgepoetst! De grote slab Miroir d'Argentin stond al jaren op ons lijstje om te klimmen. Het was een lange trip naar het 5-huizen-tellend-dorp, Solalex, via kleine baantjes. Juist voor het dorp is een prachtig gelegen parking, zelfs met toilet. En een groots uitzicht op de Miroir d'Argentin! Dus na enkele hectische dagen werken en rijden, waren we helemaal in form voor deze uitdaging. Aan mijn conditie werd nog hard gewerkt dankzij de tegenvaller van de zomer. Dus kozen we niet voor de moeilijkste route... 's Avonds onze rugzak gepakt en gezakt. Best wel spannend na ... read more
Miroir d'Argentin
Grimselvallei
Cadarese

Een grootse uitdaging voor Erik en mij nam plaats op 2 juni 2018, de Jurassic Coast Trail te Regis Lyme (Exmouth, UK). Een trailrun langs de Engelse zuidkust van 50km met zo'n 1500hoogtemeters! (Tegelijkertijd startte er ook nog een van 100km en 100miles.) Begin van dit jaar besloten Erik en ik om ons in te schrijven. Ik moest eerst echter nog enkele marathons doen. 26km was de verste afstand tot dan toe die ik gelopen had. Erik had er al enkele gelopen. Ik had vreemd genoeg nooit de ambitie om marathon te lopen. Maar toen Erik de 50km trail voorstelde, aarzelde ik geen moment. Achteraf dacht ik wel eens; waar ben ik aan begonnen, maar zoals altijd het enthousiasme bleef. In de Ardennen probeerden we zoveel mogelijke Extratrails te lopen als training. Het zijn echt prachtige ... read more
Jurassic Coast Trail

Europe » Bulgaria » Vratsa Province May 21st 2018

Erik en ik werden uitgenodigd om samen met Kris & Dalliya in Bulgarije te klimmen. Kobe was er ook graag bij. Wij hadden tot nu toe weinig ervaring met klimmen in Oost-Europa, buiten Kalymnos (Griekenland). Kris & Dalliya regelden alles voor ons. Dit was een unieke ervaring voor ons. Wel leuk! In de luchthaven van Sofia werden we opgewacht door Dalliya's vader. Hij verwelkomde ons zeer vriendelijk met transport, uitgebreid eten en drinken. De autorit van de luchthaven naar Sofia gaf wel direct een duidelijk beeld van de aanwezige armoede. Dit was aan de gebouwen, de wegen, de auto's, sommige mensen, ... te zien. Het "weten" en "zien" gaf ook hier weer een duidelijk gevoelsmatig contrast. Er werd mij later duidelijk gemaakt dat de toestand elk jaar aan het verbeteren is. Het is een prachtig land! ... read more
Yainka Hotel, Vratsa
Vratsa, The Little Cave
Karlukovo

Europe » Germany » Bavaria » Bamberg April 29th 2018

Een real-last-minute kans die we ten volle benutten! Recht na mijn werk (nachtjes) kwam Erik me ophalen en samen reden we terug naar Kleinziegenfeld in Frankenjura, Duitsland. Maar voor 5 dagen! Maar een zeer leuke 5 dagen vol zon, vogeltjes, weiden, uitgestrekte bossen, zeer vriendelijke mensen, lekker eten en tuurlijk rotsen, overal kleine verborgen schatten. We genoten en vooral Erik klom de toppen van zijn vingers. De ene harde overhangende route na de andere op kleine vingergaatjes. Mijn eerste dag half wakker bleek mijn piekdag. Maar alles was goed, want we deelden deze leuke ervaringen. De ene na de andere verborgen kleine overhangende blokmassiefjes waren welkom. De gladdere massiefjes werden korter bezocht na enkele freaky routes. Lang leven de clipstick!! Wel een goede waarschuwing: de teken zijn zeer actief en hongerig! We genoten allebei en maakten ... read more
Klinge
Terrarium
Kleinziegelfeld

Europe » Germany » Bavaria » Bamberg April 15th 2018

Ons klimseizoen is terug van start. Ons eerste tripje van het jaar trokken we naar Frankenjura, Duitsland. Voor ons was deze regio een leuke verrrassende ervaring. Zonder topo reden we recht naar een sportwinkel in Bamberg waar we veel vriendelijk advies kregen. We reden daarna recht door naar het kleine gezellige dorpje Kleinziegenfeld. Met open armen werden we ontvangen op de camping. De twee nabijgelegen restaurantjes zijn een dikke winner om goedkoop, lekker en ook zeer gezellig te eten. Deze verlof was op dat vlak een beetje anders dan meestal. We kozen vooral voor ontspanning! Elke dag bezochten we verschillende kleine lokaties, sommige iets interessanter dan anderen. De hele vallei vanaf Kleinziegelfeld naar het Noorden, zijn leuke lokaties. In de weekend misschien wel druk te noemen. In de week was het rustiger. Erik klom er verschilllende ... read more

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau October 7th 2017

Answer to the call of the forest zegt alles! Eén dag goed weer dus vertrekken maar.... Op naar Fontaine Bleau! We speelden een dagje in Bois de Rocher. Door de nieuw geopende routjes verder weg in de bossen zijn wij gemotiveerd. Er zit altijd wel iets leuks tussen, zoals L'Age de Pierre 6b, Le Terrier 7a, Ho Hisse 6b en Bord de Fuite 7a. En vooral Bord de Fuite was een staaltje van ieders eigen methode! De foto maakt veel duidelijk! Ook voor één dagje was het de trip waard. We genoten met volle teugen en startte na een uitgebreid ontbijt op weg naar huis. Heel de nacht regende zoals voorspeld...... read more
L'Age de Pierre 6b

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau September 24th 2017

Na zovele maanden niet te boulderen, konden we het goede weer in Fontaine Bleau niet missen. Het voelde als een soort thuis komen bij oude vrienden, lang geleden, toch voelend alsof het gisteren was. Het bos was een haven van rust en ook van uitdagingen. We hebben oude projecten bezocht en opnieuw uitgewerkt. Enkele nieuwe projecten gevonden en ook enkele juweeltjes geklommen. Erik knalde erop los alsof hij nooit was weg geweest, vooral in Vallée Chaude en Rocher de Corne-Biche. Zalig om te zien zo vol enthousiasme! Ik deed het iets rustiger maar daarvoor niet minder sterk, alleen gedoseerder. 'Eclats' 7a in Rocher de Corne-Biche was zo'n juweeltje waar ik vol van genoot. Beiden voelden we ons voldaan en best gekraakt geklommen, zoals een goede bouldersessie hoort te voelen. Zolang er mooie boulders zijn, zijn wij ... read more
Mooi projectje!
Vallée Chaude

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Briancon September 17th 2017

In search of EPIC! Twee weken verlof en een ticketje Eurotunnel inbegrepen! Dus vertrokken we richting Baggy Point in het meest Noordelijke puntje van Cornwall, UK. Deze regio stond al verschillende keren op de planning en nu kwam het er eindelijk van. Enya & Rob hadden last-minute besloten om ons te vervoegen voor een verlengd weekendje. Een familie-uitje doet altijd deugd! We hadden echter te kampen met erg veel regen, dus surften we er een beetje tussendoor. Croyde is trouwens een zeer gezellig druk stadje aan de kust, gekend voor het surfen. Ambiance gegarandeerd voor velen... De tearoom aan de parking van Baggy Point is ook een gezellig droogoord. Wij kwamen er echter om een klimmeke te doen. Dus na een eerste natte verkenning, keerden Erik en ik 's anderendaags terug. Dus in de tussentijd besloten ... read more
Baggy point
Baggy Point
Gap, South Wales

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík August 21st 2017

Voor Eriks 50ste verjaardag wilden we dit jaar iets speciaals doen; het werd de halve marathon en voor Enya de 10km van Reykjavik, Iceland! We hadden er goed voor getraind met ons drie. Dus voor enkele dagen genoten we met volle teugen van de prachtige stad en het gehele loopgebeuren. Dit was een complete nieuwe ervaring voor ons. We vlogen vanuit Zaventem en landden in Keflavik, Iceland. Vandaaruit een uurtje met de bus naar ons rustig appartementje. Alles was te voet te doen, wat op zich ook een mooie wandeling op leverde elke dag. De zuivere frisse lucht deed deugd, helemaal iets anders dan in Antwerpen. Elke middag en avond bezochtten we wel een lekker restaurantje met de plaatselijke specialiteiten. Zeker het Café Loki en Sandholt waren lekkere toppers. De gefermenteerde haai weet ik echter nog ... read more
Onze gezellige bende!
Reykjavik
Hallgrimskirkja Reykjavik

Tot: 0.341s; Tpl: 0.019s; cc: 21; qc: 96; dbt: 0.0356s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb