Nele & Erik

Nele

Wij zijn avonturiers in hart en nieren!
Samen hebben Erik en ik al wat bergen beklommen, zowel letterlijk als figuurlijk.
Zowel hoge bergen als lage boulders, alles met een eigen stijl en schoonheid.
Volg hier gerust onze avonturen, het zal zeker de moeite waard blijken!

Erik and I like to do adventures with all our hearts and souls!
We climbed several mountains, together! And every mountain has it's own beauty and style.
Big or small, it does not make a difference.
On this site you can follow our adventures, and see for your self...

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen April 20th 2015

Erik en ik hebben er zin in! Het mooie weer is aangebroken, de auto is zo goed als af en we zijn er helemaal klaar voor.... Dus weekendje Kottenheim en Ettringen, het zonnetje achterna. Kobe, Bies, Iris en Marty waren ook van de partij zaterdag. Het was een leuke bende! We hebben ons allemaal goed geamuseerd. Erik en ik hebben de ene na de andere route in Kottenheim, Arena herhaald. Enkele nieuwere routes die niet in de topo staan, waren ook zeker de moeite. 'Belay Bunny', 'Always ultra' en 'Fissure' waren voor mij de toppers. Alle routes hebben we beiden op kop gedaan. Er volgden bijna 20 routes die dag. Er was niet veel tijd om te eten, laat staan foto's maken. Dus weinig beeldmateriaal... Iris, Marty, Kobe en Bies deden het rustiger, maar genoten even ... read more
Kranen in Ettringen
Fingercracks
Lente in het land.

Europe » France » Alsace » Saverne April 15th 2015

Na de lange winter brak het zonnetje door. We konden terug op herontdekking. Erik en ik besloten vier dagen naar de Vogezen, Saverne te trekken voor mijn verjaardag. Dit was bijna 10 jaar geleden. Onze eerste regendag deden we een bezoekje aan Strassbourg. Precies Parijs in het kleiner met eveneens de gezellige sfeer. Zeker een bezoekje waard! We verbleven op de camping dichtbij het centrum van Saverne: gezellig en vooral rustig! Elke avond hebben we genoten van onze luxe Limbabwe-home! We bezochten Roches Plates, Saut de Prince Charles en Krappenfels. Eén voor één leuke gebiedjes, met verschillende prachtige juweeltjes. Roches Plates was het grootste van de drie. Le Péril jaune 6a, Papillon 5b en Corps à corps 6a waren de toppers voor mij. Maar we deden meer dan 12 routes op die dag, dus ..... Allemaal ... read more
Hans Dulfer
Pin up langs linker dakrand, naar dennenboompje!
Saut de Prince Charles

Europe » Belgium » Namur Province » Dinant April 6th 2015

Pasen doorgebracht in Pont-à-Lesse. Een klein rotsmassiefje gelegen in de achtertuin van de Best Western van Dinant. De hoogtepunten waren de twee routes op Castel 1, twee cracklijntjes rechts gelegen. Een brede crack met ellebogen en knieën.... Mmm echt mijne meug! De andere met zeer kleine barstjes waar mijn eerste vingerkootje nipt in paste. Als het maar crack is!!!! Wel vond ik de klimmethoden van de nieuwere klimmers raadselachtig. Wij zijn in één dag drie schroefmusketons gaan teruggeven. Achter gelaten blinkend klimgerief! Rare snuiters op de rotswanden van tegenwoordig of word ik gewoon ouder? Ons tweedaags tripje naar de Belgische Ardennen had goed gedaan. Zeker dat Aprilse zonnetje was goddelijk, de buizerds schreeuwend in de lucht. Zalig!... read more

Europe » Belgium » Antwerp Province » Antwerp March 26th 2015

Lost and found... Een goede omschrijving voor deze winter. Het is lang geleden dat jullie iets van ons hebben gehoord. Door de goede hulp van verschillende mensen zit ik terug op goede weg. Nogmaals merci! Toch hebben we niet stil gezeten.... Ons grote winterproject omvatte een leuke creatieve uitdaging! Vooral Erik heeft er hard aan gewerkt. Vanaf heden rijden we dus met een nieuwe eigen ingericht 'Limbabwe' busje rond. We zijn er beiden apentrots op. Samen staan wij sterk en creëren er op los. Af en toe met wat gevloek, maar dat hoort erbij. De plannen voor het komende jaar laten we nog mysterieus wezen, maar ze staan te trappelen, juist zoals wij. Here we come....... read more
Erik en zijn moeder!

Europe » United Kingdom » England » Derbyshire » Hope Valley October 6th 2014

Oktober staat alweer voor de deur. Toch had ik dit jaar nog in The Peak, United Kingdom willen geraken. Dus deden we nog eens wild en besloten gewoon te gaan voor 5 dagen. Kris zag dit ook wel zitten. Dus gepakt en gezakt de eurotunnel door. Eén oktober, woensdagmorgen om 2u in de ochtend of eerder in de nacht vertrokken we. Rond 11u stonden we op de camping. Waar we onze grote tent opzetten, om 's morgens een beetje beschut te ontbijten. Elke morgen rond de vier à zeven graden Celsius met al dan niet een dikke laag mist over de camping. Een beetje frisjes, maar zeker de moeite. Aangezien alle hotelletjes al volzet waren, genoten we! Onze dagindeling werd gewoon aangepast aan de weersomstandigheden. Elke namiddag werden we getrakteerd op een prachtig herfstzonnetje. De voormiddag ... read more
Erik en Kris
Kris in Millstone
Jippie!!!

Europe » Italy » Piedmont » Turin September 15th 2014

Op 30 augustus trokken Erik en ik richting Orco, Italy. Na nog geen 50km ver kwamen we Kris en Jerina tegen. Zij hadden besloten ons een weekje te vervoegen. Dieter kon omwille van omstandigheden niet mee. Spijtig! De eerst volgende stop was een hartelijk weerzien en vol van vakantiespanning.... Al die wachtende avonturen! We bleven samen rijden met een kort nachtje juist onder Dijon. Voor ons al wat comfortabeler dan voor hen. In Sallanches, juist voor Chamonix, hielden we een kleine tussenstop in de Vieux Campeurs. Klimschoenen aanschaffen is daar perfect omwille van de ruime keuze. Het vervolg verliep vlot; door de Mont Blanc tunnel en het gehele Gran Paradiso Parc rond. Rond 16u arriveerden we met een hartelijke ontvangst op de campeggio La Peschera in Ceresole Real, Italy. Francesca en Francisco herkenden ons, 'de Belgen' ... read more
La Piramide
Kris in Stanlio
Erik in Fessura dell' Odisseo

Europe » France » Île-de-France » Fontainebleau August 18th 2014

Drie volle dagen naar Fontaine Bleau met iets betere weerscondities. Mijn broer Kobe en Sofie met haar Kobe vervoegden ons. Het werd een leuk gezellig weekendje. We werden weer hartelijk onthaal door de vaste bewoners van de camping. Het werd ons duidelijk gemaakt dat het te lang geleden was. Grappig! De wandeling elke morgen naar de bakker voor een lekker koffiekoekje en stokbrood, ik had het gemist. Vrijdagmorgen trokken we naar Petit Bois. Erik en ik waren er zeer lang geleden geweest. Maar de regen bleef zo af en toe in vlagen aantreden. Spijtig! Toch enkele mooie bouldertjes geklommen van het rode en het zwarte cirquit. De andere boulders lagen erna niet meer in conditie. Sofie met haar Kobe kwamen ons daar vervoegen. Maar al gauw was het aan het gieten. Dus een kopje koffie in ... read more
'Vleermuizen'
Erik in Nightfury
Sofie & Kobe

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen August 11th 2014

Drie daagjes Duitsland, Ettringen en Kottenheim i.p.v. het natte Fontaine Bleau! Erik en ik hebben er enorm genoten. De vorderingen sinds Orco waren goed voelbaar, ook de thuistraining werpt vruchten af. We reden vrijdags recht naar Kottenheim. Erik had er met Kobe enkele gemakkelijke offwidths gevonden. Ik wurmde me er zonder noemenswaardige problemen door. Klaar dus voor het hardere werk..... Wel genieten! Voor zowel Erik als mij was "Willi Brosel" 6- ook een leuke aanrader. Daarna zijn we gevlucht door de stortregen en genoten we van een gezellig etentje op het marktpleintje van Mayen. Zaterdagnacht en morgen bleef het regenen, dus trokken wij richting Koblenz, een klimwinkeltje bezoeken. En een lekker stukje taart!!! Tegen de middag trokken we naar Ettringen, Krypta. Een kleine put met enkele leuke routjes, waarvan BOB, Viktory en Popobello de... read more
offwidth
Offwidth

Europe » Belgium » Liège Province » Huy July 28th 2014

Voor twee daagjes op naar onze Ardennen, iets preciezer Awirs. Erik en ik hadden er nog een date met enkele routes. Wat werd me dit een avonturen-weekend! Zaterdagochtend geraakten we allebei niet erg goed op gang, maar toch. Tegen de middag stonden we op het vaste plekje in Awirs, de noordwand. In een korte broek waren we al vrij snel voer voor de muggen. Maar wat is een beetje jeuksel... Ik startte met "The Fin" (6c). Kobe had deze vorige week nog behaakt en samen met Erik nog vrij geklommen. Ik had die kans niet meer gehad en ik vond het een keitoffe uitdaging. Dus bij de derde poging stond ik geheel en wel boven. Was echt tof! De eerste poging was inpikken, de tweede poging focus wat kwijt, dus derde ... voilà. Mijn geplande uitdaging ... read more
Awirs
Vorige weekend, Erik in 'the Fin'.

Europe » Belgium » Liège Province » Huy July 21st 2014

Drie weekenden op rij brachten Erik en ik door aan de noordwand van Awirs, samen met Kobe en afwisselend Jeroen, Sofie, Iris en Bies. De eerste twee weekenden regende het pijpestelen, maar buiten dat de conditie op de rotsen wat verslechterde, bleven we droog en zanderig. De modder bleef beperkt tot de padjes en onze schoenen.... Super leuk geklommen! Vooral natuurlijk zware dobbers, enkele opwarmers. Erik en ik hadden er een clipstick voor gekocht. De eerste twee brochen op voorhand clippen is luxe als de rots een beetje slipperig wordt. Maar aangezien de clipstick 5meter lang is, werd het 'fishsticken'! Alle routes hadden wel een moslaagje en zeker dat altijd aanwezige zandlaagje. Dat kan niet anders als je let op de vorming van deze specifieke rotsformaties. Maar we konden klimmen, een zeer goede training voor de ... read more
Erik in Single vision
Nele

Tot: 0.584s; Tpl: 0.018s; cc: 22; qc: 86; dbt: 0.4463s; 1; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.6mb