Page 2 of Kris and Y Travel Blog Posts

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don November 21st 2009

Ph i Phi, Kristine's favorittøy (eller svenskeøya som Yngve kaller den) Etter en hard natt og imodiuminntak forlot vi Phuket til fordel for Phi Phi. Været i vest-Thailand har vært litt ustabilt og vi ankom øya i regn. Etter endel forhandlinger på det lokale "boformidlingskontoret" kom vi i havn med en avtale på 2300bath for et enkel og greit dobbeltrom, sentralt på øya. Så hadde også regnet gitt seg.. Etter en sen pizzalunsj, ble Yngve guidet rundt på Phi Phi. Vi bestilte dykketur hos Viking Divers og dress hos skredderen. Endte opp hos Unni's (norsk dame som har startet restaurant med mexikansk mat), hvor det ble litt drinker og cognac. Veien gikk videre til Carlitos, en idyllisk liten strandbar med 60 - 80 tallsrock og fireshow. Før vi la oss spiste vi en deilig pannekake med ... read more
Phi Phi dag 1 006
Phi Phi dag 1 009
Phi Phi Don

Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket November 19th 2009

Fra Ko Chang via Bangkok til Phuket. Etter noen fantastiske dager sør-øst i Thailand bestemte vi oss for å reise på andre siden. Og vi booket da fly fra en liten lokal flyplass ved navn Trat. Fra denne lille flyplassen er det tre daglige avganger til Bangkok med Bangkok air. En flyreise på ca en time som vi fant ut var meget komfortabelt sammenlignet med en dag i minibuss. Videre bestilte vi fly fra Bangkok til Phuket med air Asia som er et lavprisselskap lignende til Norwegian i Norge. Det er forholdsvis rimelig å reise i Thailand, og noen hundrelapper er vel anvendte kroner for å flytte seg raskt opp imot å bruke lang tid langs landeveien. Flyreisen fra Bangkok til Phuket var med en helt ny airbus 320, og den tok ca 1 ½ time. ... read more
Fra Ko Chang - Bangkok - Phuket 002
Fra Ko Chang - Bangkok - Phuket 003
Fra Ko Chang - Bangkok - Phuket 004

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Chang November 17th 2009

På elefantryggen gjennom jungel, og bading med elefanten. Tirsdag 17 november er en dag nærmere jul, og været er nok ikke det beste i Norge. Her er det imidlertid ingen julestemning, men derimot like godt og varmt. Vi var tidlig oppe i dag siden vi hadde bestilt oss en aldri så liten elefantopplevelse. Vi ble plukket opp av en jeep som avtalt, og deretter bar det ut i mere ”grisgrendt” strøk hvor elefantene holdt til. Vi var nok litt spente begge to når vi ble plassert oppå ryggen av 36 år gamle Tukta, men hun skulle vise seg å være en meget rolig elefant. Vi var en meget liten gruppe som hadde meldt oss på den tidlige turen på morgenen - noe vi gjorde etter et godt råd fra en lokal på grunn av varmen senere ... read more
Ko Chang del 2 elefanttur 003
Ko Chang del 2 elefanttur 009
Litt skeptisk...

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Chang November 16th 2009

KO CHANG - reisen dit og første dagen på en ny øy. Etter noen fantastiske dager på Ko Samet hadde vi bestemt oss for å ta turen lengre sør. Nærmere bestemt til Ko Chang. Thailands største øy, og som ligger helt sør-øst, faktisk ikke så langt fra Cambodia. Det er mye usikkert vær i disse dager, men dette stedet hadde en forsåvidt brukbar værmelding. Vi startet søndag 15 nov med en flott båttur Fra Ko Samet på morgenen, og deretter ca 3 timer i en minibuss, før vi igjen tok en båttur ut til Ko Chang. På fastlandet bestilte vi sted og bo for 3 netter. Ikke lett å velge når man ikke er kjent, men valget falt på White Sand beach, og et sted med det flotte navnet Alinas Beach Resort. Etter å ha ankommet ... read more
Koh Chang del 1 005
Koh Chang del 1 007
Koh Chang del 1 008

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Samet November 14th 2009

Fortsatt flott på Koh Samet. Da har vi tilbrakt noen ekstra dager på denne flotte øya - Koh Samet. Opplevd masse sol, men også kraftig troperegn. Vi har i flere kvelder sett på noen kraftige lys på havet, og etter å ha fått vite at dette var fiskebåter som med sine lys fikk frem fisken bestemte vi oss for at dette måtte prøves. Vi kjøpte oss med på en slik tur som varte fra kl. 18 - 24, og måtte betale den store sum av ca kr. 90 pr pers. Dette inkluderte både fikseturen, mat og drikke ombord, samt en uforglemmelig kjøretur med jeep for å komme til fiskehavnen. Veiene her kan knapt kalles veier. Det er nok det mest humpete terreng vi noen gang har kjørt gjennom. Vel ute på båten hvor vi var de ... read more
Koh samet fort 005
Koh samet fort 007
Koh samet fort 011

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Samet November 12th 2009

Koh Samet - en idyllisk perle. Etter en behagelig firetimers tur i minibuss og en halvtimes båttur var vi borte fra Bangkoks storbyliv og ankommet nydelige Koh Samet. Billetene kjøpte vi på et lokalt reisebyrå, og hele reisen kostet ca 120 pr pers. Vi vasset i land med sekkene på ryggen og ble møtt av nasjonalpark politiet som avkrevde 40kr i parkavgift. Deretter bar det bortover kritthvit sand til Malibu Gardern Resort. Her ble vi innlosjert i en koselig liten bungalow, og vi fant oss fort til rette. Vi vrengte av oss klærne og stupte ut i sjøen, varmt og deilig og fant ut at dette stedet kunne vi like. Og det gjør vi virkelig, så godt at vi har bestilt to netter til. Stedet består av en lang strand med små restauranter og resorter. Lite ... read more
koh samet 017
koh samet 018
koh samet 025

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok November 9th 2009

Da er dag to i Thailand på hell. Vi har vært i byen. Kjørt med den lokale t-banen som vi fant ut fungerte veldig bra. Videre har vi kjørt på elven en masse. Veldig bra fungerer det lokale systemet med shuttelbåter. Store deler av dagen ble tilbrakt på Grand Palace som virkelig var verdt å se. Tok en masse bilder på denne turen i dag... Muligens lastet opp litt for mye, men, men........ read more
Thailand dag 2 Bangkok 003
Thailand dag 2 Bangkok 004
Thailand dag 2 Bangkok 005

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok November 8th 2009

Endelig fremme. 10 timer i fly går faktsik ganske fort. Spesielt når servicen er så bra som hos Thai airways. God benplass hadde vi også, samt tre seter for oss selv. Kom fram hit på morgenen og november i Bangkok med 30 grader varmt er faktisk godt. Burde nok ha sovet, men etter å ha sjekket inn på hotellet gikk ferden ut i byen. Vi har vært på Chatuchak markedet i dag. Alt kunne kjøpes...fra små hunder til klær. Heldigvis styrte vi unna det meste av "gode" kjøp. Seinere har vi spis og kost oss, samt fått de første solstråler på bassengkanten på hotellet. Kvelden her nå, og med et stort underskudd av søvn tyder alt på at det blir en tidlig avslutning på vår første.. "One night in Bangkok".... read more

Europe » Norway November 7th 2009

Da er vi pakket og klare for å dra! Thai airways Oslo - Bangkok, endelig!... read more

Tot: 0.155s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 78; dbt: 0.0725s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb