Kris Y

Kris and Y

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Samet December 15th 2010

Flotte og avslappende Koh Samet. Så kom vi igjen til Koh Samet. En fantastisk øy med hvite fine strender, og hvor vi faktisk startet vår tur i 2009. Etter å ha vært mye på reisefot var det godt å komme tilbake til denne perlen som ligger bare noen timers kjøretur fra Bangkok. Vi booket oss inn på samme sted som i fjor, Malibu garden resort. Intet luksusbosted, men det gjør ingenting når alt rundt er så bra. Det meste virket helt uforandret siden sist år, bortsett fra at russerne også har funnet veien hit. De er forøvrig nesten ikke til å unngå, uansett hvor man kommer i denne delen av Asia. Og egentlig går det meste greit nok, men både vi, samt tydeligvis også de lokale thailenderne er ganske så fornøyd på endel av de som ... read more
Photo 12
Photo 13

Asia » Thailand » Western Thailand » Hua Hin December 15th 2010

BANGKOK - HUA HIN - PATTAYA. Air Asia er et fint selskap å reise med. De har nye flotte fly, og fremstår veldig punktlige. Vær imidlertid klar over at de er meget restriktive med bagasje. De er et lavprisselskap, og krever umiddelbart ekstra gebyr dersom man har mere bagasje enn det man har bestilt. Vi observerte flere som hoderystende fikk beskjed om å betale ekstra. Når det gjelder vekten de har virket det som den var stilt litt høyt, ergo at den viser flere kilo enn det man har. Vi hadde ikke så mange kilo, men vår bagasje virket likevel tyngre på denne vekta enn det vi selv mente det var.... Men bortsett fra denne pinlige nøyaktigheten, som da ikke rammet oss, er vi veldig fornøyd med dette selskapet som vi nå har reist flere ganger ... read more
Thailiving Ferry
Katamaran i kveldssol
Katamaran gjør god fart

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City » District 1 December 11th 2010

Den gamle hovedstaden i sør. Så kom vi da endelig til Ho Chi Minh, eller Saigon som den opprinnelig het. Det navnet brukes da også fremdeles av innbyggerne i byen. Det var flere som vi snakket med som spesielt poengterte det. Yngve hadde vært i byen en gang tidligere, faktisk for mere enn 10 år siden, og byen var da allerede ganske så bråkete. Men siden den gangen ser det ut som de gamle sykkeldrosjene har måttet vike plassen. De finne enda, men i mye mindre antall enn tidligere. Byen er preget av at den er i stadig vekst. Det er masse trafikk, og det bygges mye nytt. De store hotellkjedene er på plass med sine enorme nybygg. Men vi valgte å bo på det gamle hotellet som ligger sentralt i distrikt 1 - REX heter ... read more
Roof top, Rex hotel
Photo 34
Photo 35

Asia » Vietnam » South Central Coast » Binh Thuan » Mui Ne December 9th 2010

MUI NE Mui Ne er en kjent badeplass, men den er nok mest kjent blandt vann-ekstremsportere, fordi det er et vindsurfeparadis, samt at de er veldig utbygd når det gjelder Kiting. (De som kjører med seil, og står på brett under. Kan også brukes til ski). Det var flere skoler for Kiting i Mui Ne, og utrolig mange som var ute og kjørte. Det var fin vind og flotte bølger hver dag. Etter ankomst til denne perlen med ca 3 km lang sandstrand fant vi oss et sted å bo ved stranden for 45 USD(under 300 kr) pr natt for 2, med frokost og ettermiddags-te. Det var et helt greit lite sted midt på stranden, og vi fikk et bra rom med 10 meter til stranda. Betjeningen var vennlig, og vi koste oss med god mat ... read more
Photo 4
Photo 5

Asia » Vietnam » South Central Coast » Khanh Hoa » Nha Trang December 5th 2010

Gjørmebading og "Sleeping-bus" Etter noen flotte dager på cruis i Halong Bay var vi tilbake i Hanoi hvor trafikken ikke hadde avtatt. Motorsykler i alle retninger, men vi kom oss velberget til flyplassen hvor vi hadde bestilt fly med Vietnam Airlines til Nha Trang. Dette er en ikke så altfor stor by i den sørlige del av midt- Vietnam. Været viste seg heller ikke nå fra sin beste side, men det satte ingen demper på oss. Vi hadde lest litt om et anlegg som hadde gjørmebading, og varme mineralkulper, og bestilte en tur dit, perfekt på en overskyet regntung dag. Og etter en ny uforglemmelig kjøretur på veier som bare var helt ubeskrivelig dårlige kom vi frem til stedet hvor vi tilbrakte flere timer i dette som skulle være veldig helsefrembringende. Tjue minutter i et bad ... read more
Photo 10
Photo 11
Photo 13

Asia » Vietnam » Northeast » Quang Ninh » Halong Bay November 30th 2010

Kongen og dronningen av Bhaya cruises.. Da vi kom hjem på hotellet mandag morgen, lå det en beskjed fra Bhaya cruises til oss. - De var fryktelig lei seg, de hadde plutselig fått inn en booking på et bryllup akkurat samme dato som vi hadde bestilt. De lurte derfor på om det var greit å oppgradere oss til Bhaya Legend, som var en mindre båt med kun to lugarer. De lovte oss champagne og ekstra service som plaster på såret!Vi svarte at vi ikke skulle være vanskelige og godtok tilbudet deres! (KAN MAN BLI HELDIGERE???) Tirsdag morgen ble vi hentet på hotellet. Ca fire timer med galematias kjøring senere var vi fremme i Halong Bay. Vi og et par fra Sør Afrika var de heldige. Vår private butler, Lui, tok oss med om bord på ... read more
rommet vårt
Photo 4

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi November 29th 2010

GOOD MORNING VIETNAM Etter å ha roet ned et døgn i Bangkok satte vi oss på et tidlig fly til Hanoi. Billetter kjøpt med Air Asia som kostet ca en drøy tusenlapp for 2 personer. Visum til Vietnam er ikke nødvendig for nordmenn når man skal være under 15 dager. Vi fikk opplyst at vi trengte returbillett, men ble ikke spurt etter det. Både flyturen og immigrasjonskontrollen gikk smertefritt. Etter å ha kommet ut, ble vi her, som i andre byer overfalt av personer som ville ordne drosje til oss. Kjempebillig med 50 dollar ble det startet med. Men vi endte på ca 3 hundre tusen Dong, som tilsvarer ca 15 dollar. Tror det var en grei pris for nesten en times drosjetur til vårt hotell. Vi hadde på forhånd bestilt en 3 dagers båttur ... read more
Photo 33
Photo 34
Photo 36

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok November 28th 2010

Da er det ett nytt år og nye muligheter... Også i år drar vi på en herlig ferietur til mystiske østen, og vi ønsker selvfølgelig å dele dette med alle dere der hjemme! Lørdag 27.11.10 kl. 13.30 var vi klare for å dra, men måtte vente i flyet en time pga teknisk feil, før vi endelig kunne sette snuta mot Bangkok. I Bangkok bor vi på www.amaranthhotel.com. En liten oase i nærheten av flyplassen, i påvente av fly til Hanoi i morgen 29.11.10. Gleder oss til å komme oss til Vietnam, hvor vi skal ha en dag i Hanoi før vi skal på cruise i Halong bay... Følg oss videre på vår neste blogg!... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don November 25th 2009

Spennende med kajakk i perfekt farvann. Phi Phi er bare en perle. En god del turister, men likevel veldig avslappet stemning. Vi bestemte oss for å bli her de siste dagene av vår ferie. Både fordi stedet er bra, men også fordi værmeldingen ikke var så bra opp imot Malaysia, som vi også hadde lagt inn på vår rute. Det må bli neste gang. Etter at vi hadde slappet av litt fra en spennende dag med dykking fant vi ut at vi måtte prøve en dag med kajakk. Og det var et godt valg viste det seg. Yngve hadde ikke padlet kajakk før, men det gikk helt problemfritt. En god kajakk med plass til to koster nesten ingenting å leie, og vi padlet med friskt mot ut ifra stranden. Fantastisk vann hele veien, og etterhvert som ... read more
Bøtte
Prøvende tak
Phi phi dag 3 & 4 - kajakk 011

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don November 23rd 2009

Phi Phi øyene med dykking og avslapping. Endelig var turen kommet til at vi skulle prøve å dykke i dette eksotiske farvannet. Kristine gledet seg nok mest siden hun har dykket her nede mange ganger før, og visste godt hvilke spennende opplevelser som vi hadde i vente. Yngve gledet seg også, men han gruet seg også siden det var noen år siden sist gang med slikt utstyr. Det ble derfor avtalt at en divemaster skulle følge ekstra med. Vi booket med et firma med det nordiske navnet, Viking, og det viste seg at de hadde meget dyktige instruktører. Kim fra Sverige ble vår guide denne spennende dagen, og sammen med han, samt 3 andre instruktører startet vi tidlig på morgenen. Vi var oppe allerede klokken seks siden oppmøte var kl. 0715. Etter at utstyret var lastet ... read more
Koh Bida Nok..
Vikingbåten
I vannet

Tot: 0.162s; Tpl: 0.007s; cc: 16; qc: 93; dbt: 0.0879s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb