Page 2 of Karina Bones Travel Blog Posts

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires April 30th 2010

Da var plutselig tre måneder i Buenos Aires overstått. Ferdig med to av tre eksamener, eksamenfeiring og avskjedsfest over, mister leiligheten i morra, og noen timer senere sitter vi på bussen på vei mot Santiago og Chile. Det skal bli bra å reise videre, samtidig som det føles litt rart også. Buenos Aires har jo vært "hjem" i tre måneder nå. De siste ukene har hovedsaklig gått med til eksamenslesing. Måtte fornye visumet mitt så tok båten over til Colonia i Uruguay en lørdag. Veldig deilig å komme seg bort fra alt styret i BA for en dag, og veldig fint å se litt av det landet som bare ligger en time unna. Man kan kanskje si at det var på tide...? Har ikke så mye å fortelle om, tenkte jeg bare skulle legge ut en ... read more
Photo 50
Photo 51
La Bomba

Mendoza var ikke det eneste vi fikk gjort denne påsken, vi skulle også komme oss mye lengre sør, nemlig til Bariloche, en by i det som kalles the Lake District i Argentina. Byen er som snytt ut av de sveitsiske alpene, vakker innsjø med trehus og fjell i bakgrunnen, for ikke å glemme at denne byen også er spesielt kjent for god sjokolade. Vi hadde store planer om masse turgåing og paragliding og i det hele tatt, men helsa, og været, ville det dessverre annerledes. Både jeg og Audun fikk i oss noe snusk som førte til at han i første omgang ble sengeliggende en dag. Regnet pøste ned, så for min del gjorde det i grunn ikke så mye, fikk pugga spanske verbtider i stedet. Men dagen etter var det min tur også. Hvis man ... read more
nye venner

South America » Argentina » Mendoza » Mendoza April 5th 2010

Mendoza...Tett på grensa til Chile, ørken, men landets største vinprodusent, Andesfjellene ruvende i bakgrunnen, en park like stor som byen selv...Mendoza var et fint sted å tilbringe de første dagene av påskeferien vår. Vi kom og hadde store planer om å besøke mange vingårder, dra på fjelltur oppi Andesfjellene, i det hele tatt gjøre alt det Mendoza har å by på...Fire dager ble likevel litt mindre tid enn vi hadde regna med, men ingen klager på det vi fikk utretta her. Første dagen meldte vi oss på an Alta Montaña (høyt fjell)-tur. Minner megselv stadig på at jeg ikke er spesielt glad i organiserte turer, men ville vi opp på 4000 moh, var ikke valgmulighetene så mange andre. Så til tross for "litt-for-høye-på-seg-selv"-argentinere og "kom-nå-skal-vi-se-på-denne-steinen", var det en finfin tur! Kjørte en minivan på veiene mellom ... read more
luksusbusser i Argentina
Photo 2
Photo 32

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires March 19th 2010

Da var det igjen gått noen uker i Buenos Aires, og nå føler man virkelig på at tiden flyr... Bare noen få uker igjen til eksamen, og så var plutselig disse tre månedene over. Det er merkelig hvordan det å bo så langt hjemmefra likevel kan bli dagligliv. Her er det opp tidlig om morran, lese nyheter på nett, spise frokost, dra på skolen, akkurat som hjemme, og når skoledagen er ferdig, hjem til balkongen, slikke de siste restene av sommersol og gjøre lekser. Nå er det faktisk offisielt bare to dager igjen av sommeren her. 21.mars regnes som høst, og høsten skal visst i følge læreren min være veldig fin i Buenos Aires, så det blir spennende å se. Mistenker at det blir en smule likt norsk høst, sånn bortsett fra regnet og vinden. Bare ... read more
Photo 5

Buenos Aires og storby er vel og fint det, men i helga så vi likevel behovet for å komme oss bort litt, og da var det spesielt ønsket om sol og strand og vann som sto sterkt. Stressa fra skolen til buss-stasjonen, og var ute i god tid trodde vi, men klokka ble halv tre og tre og bussen kom ikke, og ikke sto det noe om den på tavla heller. Overbevist om at vi på en eller annen måte hadde ignorert den der den sto rett foran oss, så vi ingen annen utvei enn å kjøpe ny billett (hadde kjøpt returbillett og booka rom allerede). Dama i kassa holder akkurat på å trykke ok på kortmaskina når bussen plutselig kommer kjørende inn på stasjonen! Skjønner at det kan være greit å lære seg nok spansk ... read more
innvoller
is til middag :)

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires February 25th 2010

Tida går så fort når man kommer til et nytt sted og blir værende. Plutselig har jeg vært tre uker i Buenos Aires, og vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne å fortelle. Men jeg gjentar, tida går fort! Skolen går veldig bra, vi har undervisning fem dager i uka, og med det tempoet skal det litt til for å ikke snakke noe spansk når vi er ferdig om drøye to måneder. Det føles litt som å gå på barneskolen og lære norsk eller engelsk igjen. Når vi skulle lære klokka fikk vi sånne runde sirkler også måtte vi tegne inn strekene i forhold til hva det sto under at klokka var. I tillegg skriver vi små tekster et par ganger i uka, o jeg har så langt skrevet om meg selv, en venn en norsk ... read more
Briller?

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires February 7th 2010

Da var vi plutselig ferdige med Brasil. Etter litt over en uke med intensiv soling og bading og gjøre-ingenting-ing har vi kommet oss til Buenos Aires. Den siste uka i Brasil var helt fantastisk. Fikk leid en liten leilighet i lille Barra da Lagoa på Ilha Santa Catarina, og prøvde å rette opp i budsjettet ved å spise middag hjemme i stedet. Hver kveld fikk vi besøk av huseieren vår, enten det var for å komme med smaksprøver på middagen han laget (feks. fritert, selvfiska fisk, veldig godt), eller for å slå av en prat. Snakka ikke et ord engelsk, men det er utrolig hvos lenge man likevel kan ha en samtale gående. Utrolig trivelig fyr! Men selv om strandliv er utrolig digg, ble vi nødt til å dra videre. Så vi tok først nattbuss til ... read more

South America » Brazil » Rio de Janeiro » Paraty January 22nd 2010

Tok en nattbuss fra Ouro Preto, som kjørte så fort i svingene nedover fjellet at det var vanskelig å holde seg sittende i setet. Fremme i Rio tidlig om morgenen på mandag, hadde vi flaks og trengte ikke vente lenge før neste buss til Paraty gikk videre. Vel fremme i Paraty fikk vi sjekka inn der vi skulle bo. De hadde "dessverre" ikke det rommet vi hadde bestilt ledig, så vi ble opgradert til et bedre rom for samme prisen. Helt ok det :) Så fulgte tre deilige strand- og vanndager i nærheten av byen. Vi dro ut på en båttur en dag, hvor vi fikk se noen av de øyene som ligger like utenfor kysten, fikk bada i turkist vann og snorkla sammen med fiskene. Veldig deilig og fin dag. En annen dag tok vi ... read more

South America » Brazil » Minas Gerais » Ouro Preto January 21st 2010

her kommer det bilder...... read more
Photo 2
Photo 13
Photo 14

South America » Brazil » Minas Gerais » Ouro Preto January 21st 2010

Ouro Preto. En av Brasils gamle gullbyer. En av de byene som skulle gjøre Portugal rik. Etter at det ved en tilfeldighet ble funnet gull her, ble det i løpet av rundt hundre år hentet ut 103 tonn gull, og en utrolig trivelig liten by vokste frem midt i mellom fjellene. Vi brukte tre dager på å traske rundt i denne gamle byen, og selv om tre dager kanskje ble litt i meste laget, manglet det ikke på sjarme eller ting å se på. Jeg vet ikke hvordan kirketettheten er per pers i Norge, men i Ouro Preto var det nesten slik, at om du flytta hodet fra side til side, ville du sannsynligvis se en kirke i begge ender. Hadde et lite håp om at de på søndag skulle ringe inn til gudstjeneste samtidig, så ... read more

Tot: 0.235s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 103; dbt: 0.1191s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb