Iben Guttorm

Ibbus

I am a 22-year-old girl from Denmark, but from 1. July-8. August I will be in Nepal

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney January 22nd 2010

Sidste uge var ugen, som vi tilbragte i Sydney og hyggede os med fødselsdag, byrundttur, strandture, Blue Mountains og den sidste bytur. Det er nu næsten 7 måneder siden jeg kom hjem, men det her er hvad jeg husker endnu: Mandag fløj vi fra Alice Springs til Sydney og mødtes med de andre på hotellet om eftermiddagen. Aftenen blev brugt på at se Sydney by night. Tirsdag var der sight seeing tour med bus, hvor vi så hele byen og til sidste blev vi sat af ved Manley Beach. Her tilbragte vi det meste af dagen og om aften var jeg vidst ude og spise sushi med..? Onsdag var i Blue Mountains hvilket var virkelig smukt. Her gik jeg rundt sammen med Tine, Stampe og Høgh. Torsdag husker jeg bedst. Det var dagen hvor vi havde ... read more

Oceania » Australia » New South Wales » Byron Bay January 11th 2010

2. sidste uge var ugen, hvor vi rejste fra Brisbane med en tur i Wet'n Wild, festede i Byron Bay, tog en spontan tur til hjertet af Australien og holdte Nytår i Ørkenen. Mandag morgen tog vi endlig fra Brisbane, der havde været en noget kedelig by, og med verdens mest trælse hostel, hvor der var høj musik og fest natten lang hver dag - og det kunne høres på værelserne. Turen gik denne gang mod backpacker byen Byron Bay, men inden havde vi lige et lille stop på 7 timer i vandlandet Wet'n Wild. Der er et kæmpe tivoli af vandrutschebaner og vandforlystelser i alle tænkelige former og størrelser. Her gik alle rundt i badetøj dagen lang og løb fra den ene forlystelse til den anden - eller efter 40 minutters ventetid og 1 minuts ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch December 27th 2009

Foerste rundrejse uge efter Queenstown stod paa delfinsvoemning og Whale Whatching i Kaikoura og Jul i Chrstichurch. Mandag stod vi klar 7.30 og tog fra Queenstown med bus mod Kaikoura. Det var en 10 timers bustur op gennem sydoen med et enkelt stop ved Mount Cook og Lake Taupo. Vi havde sindsygt godt vejr den dag, saa udsigten var helt fantastisk! Ved Lake Taupo spiste vi frokost med udsigten ud over Lupiner, bjerge og Lake Taupo, der var helt turkis den dag. Virkelig smukt. Om aftenen ankom vi til Dusky Hostel i Kaikoura, hvor jeg indkvarterede paa samme vaerelse som Jones, Daniel, Chris, Nana og Malene. Den aften gik vi tidligt i seng for naeste morgen stod det paa delfinsvoemning :) Tirsdag, Klokken var 04.00 da vaekkeuret ringede! Uhh, det var lidt haardt at komme op. ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown December 23rd 2009

Mandag morgen var en rigtig haard morgen. Oem i kroppen efter weekends strabadser stod vi tidligt op og startede paa den sidste skoleuge. Nu var vi saa smaat begyndt paa Coaching - Meen det synes jeg desvaerre ikke er saa spaendende. Efter skole skulle vi ud og proeve Canyon Swing - en gynge paa 109m. Kl. 16.15 stod vi klar ved the Station, hvor vi blev hentet af en bus der koerte os ud til det sted, hvor vi skulle gynge. Paa det tidspunkt kunne jeg godt maerke, at jeg var ved at vaere maet af alle de vilde proevelser, og jeg glaedede mig egentlig til det var overstaaet, saa alt det ekstreme var slut. Der var 10 forskellige maader at gynge paa - Paa hovedet, baglens, i en stol osv. Efter at have set de ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown December 21st 2009

Mandag morgen startede en ny uge med undervisning i Kommunikation og personlig udvikling. Så tidligt op og i skole kl. 8.00. Puha det er tidligt, og kom også liidt sent op, så det endte med at jeg måtte tage morgenmaden med i skole for at nå det. Flot. Efter skole havde Cille og Tenna arrangeret pigedag/pigehygge, hvor der var lavet hjemmelavet hårkur, ansigstmasker og mulighed for massage og afspænding. Men men, jeg var lige et smut i nede i byen først sammen med Jones, og det endte med at jeg kom 2 timer for sent. Ups, og da jeg så så at de andre sad med Mayonnaise i håret og kiwi i ansigtet sagde jeg pænt nej tak til at være med. hehe. Om aftenen var det meningen vi skulle have været ude og spise, men ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown December 15th 2009

Mandag var første dag for undervisning i kommunikation og personlig udvikling. Vores Lærer hedder Majken og er en yderst bestem og livlig kvinde, ret flink. Dagen fik med at snakke om hvordan undervisningen skulle foregå, hvilke forventninger vi havde til undervisningen og opstille nogle fælles spilleregler for vores tid sammen. Om aftenen var der planlagt juleklip, men det blev dog rykket, da stemningen ikke lige var i hus og da vi havde fået at vide, at Isabella var blevet udskrevet og ville komme til Queenstown dagen efter :) Så aftenen stod i stedet på lidt hyggedrikkeri, og en bytur for nogen. Tirsdag d. 1 december blev vi vækket af to julenisser Jonas og Frode med julesang. Meget sød tanke, meen det blev ikke modtaget med de største smil, eller faktisk mere med et højt "Gå uuuud!" ... read more

Oceania » New Zealand » South Island December 4th 2009

Mandag stod vi tidligt op for at tage videre til Queenstown. Vi skulle være klar til tidlig morgen, da vi skulle ud og gå en 1½ timer lang tur rundt om en smukt sø. Desværre var det meget dårligt vejr og det regnede, så det blev aflyst. Men det var nu egentlig meget rart, da jeg var kommet til at gå meget sent i seng og var derfor ret så træt. I bussen trak vi værelser for vores tid i Queenstown. Jeg skulle bo på værelse med Ditte og Tine :) Super Fedt, vi svinger godt sammen. Vi nåede til Queenstown om eftermiddagen, og det var super varmt og bussens aircondtion virkede ikke, så der blev bare svedt om kamp inde i bussen. Puha. Vi fik tjekket ind og set stedet an. Vi skulle bo i ... read more

Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown November 25th 2009

2. uge af vores rundrejse var tiden vore vi havde masser af fritid, fejrede foedselsdag, var ude og ride og paa glaciervandring :) Efter Lonelys fødselsdag tog vi nogle stykker på NZs national museum Te Papa. Det lyder måske lidt stenet, men det var faktisk rigtig godt. Gik rundt inde på museet sammen med Jones og Frode, hvor vi så en masse om vulkaner, jordskælv og meget mere. Der var masser at prøve og røre så det var yderst underholdende. Vi var bl.a. inde og prøve et simuleret jordskælv, og en anden tur hvor man prøvede at opleve følelsen af at være en basketball, skydiving, vælte på en cykel og meget mere, spass spass. Det var så underholdende at vi nåede at bruge 4 timer derinde. Heh. Om aftenen tog nogle i byen og fejrede fødselsdag ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Wellington November 10th 2009

Waitomo var stedet hvor vi boede paa camping, spiste fint og legede i grotter, og i Rotorua forsaetter vi med vulkaner, River rafting og WetZorb :) Dernaest til National park hvor vi var paa vores livs tur paa Tongariro Crossing og videre til fridage i Wellington. Loerdag tog vi tidligt om morgenen afsked med Paihia for at koere mod Waitomo. Koereturen tog ca. 8 timer hvor vi ind i mellem stoppede for at se vandfald, haengebroer ect. Omkring kl. 17.30 ankom vi til den camping plads vi skulle bo paa, og efter lodtraekning indkvarterede vi med de roomies, der havde trukket samme nr. som os selv. Ved korte ophold bor piger og drenge ogsaa sammen. Mine nye roomies for en dag var 5 piger, Tenna, Stine, Pia, Malene og Nana. Om aften tog vi ud og ... read more
Tongariro Crossing
Tongariro Crossing 2
Tongariro Crossing 3

Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands » Paihia November 6th 2009

Uge 3 var ugen hvor vi siger farvel til Paihia, havde Maori undervisning, slappede aaaff og var syge.. Mandag startede med Maori undervisning med Maori teacher/praest Judy. Vi startede med at faa et hurtigt overblik over hvad vi skulle de naeste dag, og laerer de mest badal udtryk. Tirsdag var det meningen vi skulle ud og besoege en Marae (specielt hus), men desvaerre var der sket et doedsfald i weekenden saa vi ikke kunne komme. Men men men. I stedet havde vi faaet lov til at deltage i begravelsen. Hvilket var liiidt maerkeligt. Saa mandagen gik med at vi oevede at vaere til begravelse. Vi skulle laere hvordan man kom ind, hvor man blev kaldt/sunget ind og saa skulle raabe noget moari tilbage, og maendene skulle gaa foran. Inde i Marae skulle vi gaa rundt om ... read more
Paihia udsigt
Paihia by
Paa Hostel

Tot: 0.123s; Tpl: 0.006s; cc: 12; qc: 85; dbt: 0.0715s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb