Page 2 of Dorien en Ben Travel Blog Posts

North America » United States September 23rd 2010

Een trip naar de VS is onvolledig zonder een bezoek aan een echte mall, dus zijn we maar meteen naar één van de grootste gegaan, eentje met een pretpark in het midden. Voor de rest de ene winkel na de andere, wat te verwachten valt van een shopping center. Daarna was het vooral doorrijden tot het westen van South Dakota.... read more
Shoes shoes shoes
inside rollercoaster

North America » United States September 23rd 2010

Zondagnamiddagje doorgebracht bij het honkbal. Naar de Chicago White Sox gaan zien. Junkfood eten, in het zonnetje zitten, frozen margarita en een pintje (blue moon, the belgian white beer ;) ), meer moet dat niet zijn. ... read more
zicht vanaf onze zitjes

Een dagje in het centrum van Chicago rondgewandeld. De dag begon mistig en bewolkt. Deze keer geparkeerd in een self park garage, wel wat duurder, maar beter het zekere voor het onzekere nemen. De wolkenkrabbers zijn er natuurlijk geweldig, maar ook het millenium park is wel cool. Er staat daar een gigantische reflecterende boon en ook wel een toffe fontein die bestaat uit beelden van mensen uit Chicago die basically spuwen. Nog op het hoogste gebouw van Amerika gaan staan (leek ons wel leuk op 11 september) en op het einde kwam de zon er nog echt door wat nog een hele mooie zonsondergang opleverde. Het centrum sterft wel helemaal uit tegen het einde van de avond, maar net erbuiten leek Chicago wel een leuke levendige stad met een tof uitgaansleven. (gebaseerd op het voorbijrijden door ... read more
Mistige start
De boon
Fontein

North America » United States September 15th 2010

Dag 5 Deftige Camera gekocht, nog een dagje wachten om te gebruiken (batterij opladen) Langsgegaan bij Falling Water het bekende Frank Lloyd Wright huis, gebouwd op een waterval. Jammer genoeg al dicht, dan maar foto's gaan maken bij een waterval in de buurt. Op de bergwegjes ineens tegenliggers tegengekomen die ons al zwaaiend en met de lichten flikkerend doen stoppen: "I don't know if you know, but there's a gigantic bull in the middle of the road, just around the corner!" Onze reactie: "ah ok, thank you." Om dan ineens te beseffen, een wat??? Vervolgens heel traag door gereden totdat we het beest in kwestie tegenkwamen (zie foto). Gestopt, omdat we niet wisten wat te doen. Worden we plots ingehaald door een auto die er vlakbij parkeert. De bestuurder stapt uit, waardoor de stier ons in ... read more
Stier
Amish exposed
MU

's morgens al heel vroeg vertrokken om het verkeer voor te zijn. Weer een valet parking garage. Naar de monumenten van de presidenten getrokken bij het mooie ochtendlicht. Dan naar de musea op the Mall: American History Museum gedaan met de originele Star Spangled Banner (de vlag waar het volkslied op is geïnspireerd). Vervolgens naar The Constitution, The Bill of Rights en The Declaration of Indenpendence gaan zien in The National Archives. Ben kon dan al zijn geekiness botvieren in the Space Museum (Maanlander!, de originele Wright Brothers!, ...). Hierna een geleid bezoek in The Capitol. Nog vlug the Library of Congress bezocht om dan terug te wandelen naar de auto via het witte huis. Alles gratis by the way. 's avonds bij de parking staat er een vrouw te huilen voor de ingang. Blijkbaar al ... read more
Dorien aan FDR Memorial
Happy Geek at the Space Museum
Veel te warm

North America » United States September 15th 2010

Dag 1: Boston Nog geen fototoestel gekocht en geen batterijen voor ons oud apparaatje, dus in eerste instantie geen foto's. Schitterend weer. Auto geparkeerd in een valet parking garage met al onze spullen in de koffer, misschien niet zo'n goed idee. Downtown verkend, gaan eten in Quincy Market, een lange overdekte hal met het ene etenstandje na het ander. Clam Showder in een bread bowl en een swordfish kebob (geen typo) gegeten. Keilekker! Supergoede straatartiesten gezien, met o.a. een kettingzaagzwierende kerel die zijn eigen door een tennisracket wurmde. In het park zeker vijf verschillende traditionele Amerikaanse huwelijken gezien die er foto's gingen maken. Tegen de avond nog naar Salem gereden, het dorpje bekend van de heksenverbrandingen, waar niks te zien was. Ondertussen wel in staat om foto's te maken: zie the salem police (let vooral op ... read more
Our Muscle Car
Liberty Bell
Pat's

Tot: 0.142s; Tpl: 0.005s; cc: 4; qc: 60; dbt: 0.0441s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb