Page 3 of Alard Travel Blog Posts

Groeten uit Groningen! Vanochtend met de nachtrrein uit Praag teruggekomen, dat ging allemaal prima. Waar was ik gebleven... zondag na het internetten de stad wat verkend, lopend rondgekeken. De historische binnenstad ligt ingeklemd tussen 3 grote vijvers waar je prima kunt wandelen. Die avond gebakken forel gegeten. Maandag een lange wandeling gemaakt; overal waar ik tot nu toe ben geweest in Tsjechië heb je goed aangegeven wandelpaden, met (bijv.) van die wit-groen-witte strepen op bomen, paaltjes, e.d. langs de route. Mijn wandelroute gaat eerst dwars door bossen (brandnetels en kleefkruid van een meter hoog!) en graanvelden; later wordt het wat makkelijker lopen over gemaaide velden, en daarna zelfs over asfaltwegen. In een uur of 3 heb ik de 15 km gelopen van Telč naar Dačice, toen had ik 't ook wel gehad. Met de locale boemel ... read more

Europe » Czech Republic June 8th 2008

Alweer een blog-entry, nu vanuit Telc (met een omgekeerde accent-circonflexe boven de c maar die kan ik niet vinden... hoewel ik een Tsjechisch toetsenbord heb... ah! Telč dus :) Zojuist heb ik een trein terug naar Nederland geboekt, vertrek woensdagavond om 18:50 uit Praag, aankomst donderdagochtend om 9:22 in Arnhem. Dan nog 2 uurtjes om in Groningen te komen. Handig dat dat online kan, de website van de Deutsche Bahn is prima! Ook erg handig als routeplanner, heel Europa en Rusland zit erin. Toen ik gisteren klaar was met internetten was de regen gelukkig opgehouden. Nadat ik een erg lekkere pizza heb gegeten (met rode wijn, voor de verandering eens geen biertje :) nog een rondje door de stad gelopen. Vanochtend is het gelukt om met een bus naar Jihlava te gaan, alleen daar viel het ... read more

Groeten uit een regenachtig Tábor! Ik begrijp dat het bij jullie ook aardig geregend heeft... In Plzen heb ik op woensdag o.a. de brouwerij bezocht waar ze Pilsner Urquell maken. O.a. een grote hal gezien waar ze flessen en blikken vullen, en ketels waar ze het bier brouwen, en kelders waar vroeger het bier werd opgeslagen. En natuurlijk het bier geproefd :) Ook het brouwerij-museum bezocht, wel leuk maar minder interessant dan de brouwerij zelf. Verder nog o.a. de synagoge bekeken. 's Avonds knoflooksoep gegeten, en goulash met o.a. rauwe ui erdoor. Lekker, maar de rest van de avond met niemand meer gezoend ;-) Op donderdag via een omweg naar Cesky Krumlov gereisd, met boemeltreintjes door het Sumava-gebied, een nationaal park met bossen en heuvels. Niet erg comfortabel reizen (hobbelen, trillen, lawaai in het oude treintje) ... read more

Europe » Czech Republic » Plzen Region » Plzen June 3rd 2008

Groeten uit Plzen, een van de belangrijkste steden ter wereld: "pils" is namelijk naar deze stad vernoemd :) Verder is het de 4e stad van Tsjechie met nog allerlei andere bezienswaardigheden. Laten we beginnen bij de heenreis: niet helemaal volgens plan. Het was mijn bedoeling om in 1 dag via Leer, Hannover, Göttingen, Gera naar Cheb te reizen. Helaas was er nogal wat vertraging; de trein uit Göttingen had bij vertrek al 45 minuten vertraging, en dat werd steeds meer. Toen begon het te onweren, werden er zaken omgeroepen over seinstoringen. Even na Erfurt stonden we weer stil, en toen werd omgeroepen dat de reis voor onbepaalde tijd vertraagd was vanwege een (als ik het goed verstaan heb) Dammrutsch. Rails overstroomd? Spoordijk ingestort? Iets anders ingestort over de rails heen? Wie spreekt er beter Duits dan ... read more

Morgen op pad! Menigte, Morgenochtend om 7:24 vertrek ik als alles goed gaat vanaf station Groningen Europapark richting Leer! Vanaf Leer ga ik dan met een zgn. Schönes Wochenende Ticket door Duitsland (een soort goedkope dagkaart voor in 't weekend), om 's avonds aan te komen in Cheb, vlak over de grens in Tsjechië. Mijn plan is om per trein een rondreis door Oost-Europa te maken, te beginnen in Tsjechië, en dan verder richting het oosten, dus Slowakije en Oekraïne. Daarna zien we wel :) Deze site (http://www.travelblog.org/Bloggers/Alard/) wil ik gaan gebruiken als reisverslag, dus ter vervanging van de mailtjes "Groeten uit ..." die ik altijd rondstuurde. Je kunt je op deze site abonneren op updates zodat je een mailtje krijgt als ik wat heb toegevoegd (klik op Subscribe aan de linkerkant, onder de route-kaart, ... read more

Tot: 0.308s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 59; dbt: 0.06s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb