Samet første dag :))

Asia
January 21st 2010
Published: January 21st 2010

21.01.2010 kl. 11:00 Logg skrevet i minibuss på vei til Koh Samet.

Vi er nå vei til yndlingsøya, Koh Samet. Den ligger på østkysten av Thailandsbukta. Her skal vi bo på Ao Cho Grand View resort. Dette hotellet ligger på en liten strand uten for mye turister. Vi var innom her en tur i 2009 og da krydde det av nyrike russere… Michael håper de ikke har ferie nå!!
Skal bli deilig å komme til en lit stillere plass, Bangkok er en slitsom by. Men tatt i betraktning at det i Bangkok bor det ca. 12 millioner og at det hver dag kommer 4 millioner pendlere inn til byen så MÅ det bli kaotisk.

Koh Samet er en Nasjonalpark og man må betale en avgift på 200 Bath (NOK 36) til myndighetene for å få tilgang til øya. Øya er liten kun 6 km lang og 3 km bred . Øya fikk status som Nasjonalpark i 1981 og i 1990 besluttet myndighetene at det ikke lenger skulle være tillatt med overnatting på øya. Dette forbudet skapte stor misnøye blant de lokale innbyggerne og hotelleierne. Myndighetene måtte dermed oppheve forbudet etter kun 4 dager!! Og nå sant skal sies så er vi veldig glade for det.. Dette er som sagt yndlingsplassen vår i Thailand… Enn så lenge!

Vi sitter som sagt på en minibuss på vei til Rayong hvor vi finne en ferje som kan ta oss over til koh Samet. Det er alltid et mareritt å komme seg på ferja da det er haugevis avv selgere som skal selge deg overfart med speed båt og de tar ikke et nei for et nei. Den lokale ferjen koster 50 bath (NOK 9) og speed båtene tar fra 2000 bath og oppover for samme turen.

Vi passerer nå Pattaya i 110 km og vi har heller ikke denne gangen tenkt å stoppe her! Det er mange som sier at Pattaya er som å komme til himmelen.. jeg velger å tro at det er godt voksne, single menn som har kommet med disse uttalelsene � er kanskje på utkikk etter litt andre ferieminner en det vi er ute etter.

Kl. 14:50
Vi er nå fremme på Samet - og ja de russiske turistene er på plass!!

Romme vårt var ikke helt klart så vi må vente i 10 Thailanske minutter som er omtrent 45 Norske minutter 😊)

Tot: 0.166s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 56; dbt: 0.1101s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb