Vietnam 3

Vietnam's flag
Asia » Vietnam
July 29th 2016
Published: July 29th 2016

We zijn alweer een paar weken en heel wat steden verder. Vanuit hanoi zijn we met een slaapbus naar hue gegaan. De nachtbussen zijn erg handig want je hoeft geen hostel voor die nacht te betalen en als je aankomt in de stad is het al de volgende dag. Helaas ben je dan wel heel moe. Dat komt vooral omdat ik een klein beetje te lang ben voor de bedjes en het niet heel lekker slaapt. Wij hebben een openbus ticket. Je moest van te voren aangeven in welke steden je wilde stoppen en dan moet je 24 uur van te voren aangeven als je mee wilde met de bus. Om van noord naar zuid te gaan hebben wij voor al die tickets maar 35 dollar betaald.

In Hue zijn we naar de keizerlijke citadel geweest. Daar woonde vroeger de keizer en zijn familie. Nu is het vooral heel druk met touristen. Verder vonden wij Hue een beetje tegenvallen. Dat komt Vooral omdat hanoi zo indrukwekkend was.
We hadden alweer snel de volgende slaapbus genomen richting hoi an.
Hoi an was tot nu toe mijn favourite stad. Heel de stad was versierd met mooie lampionnen en we hebben daar ook het full moon festival meegemaakt. Met full moon laat iedereen een klein lantaarntje op de rivier drijven voor geluk. Heel de rivier was verlicht met kleine kaarsjes. Er zijn veel kleine kindjes die lampionnetjes verkopen omdat ze heel schattig zijn en dat verkoopt goed aan toeristen. Maar het aller schatigste waren de oude vrouwtjes die de lantaarntjes verkopen. Wij hebben onze lantaarntjes gekocht van een oude mevrouw die ons een beetje deed denken aan de boom van pocahontas. In hoi an hadden we afgesproken met Liz en James uit de USA die we ontmoet hadden in Ha Long Bay. We zijn met hun ergens wezen eten en de volgende dag ook nog ergens ontbeten. Zij moesten daarna weer verder en wij bleven nog even.
Bij onze homestay in Hoi an mochten we fietsen lenen, hiermee zijn we door de stad gefietst en naar het strand. En natuurlijk had ik ook een kleine botsing met een scooter maar alles is goed afgelopen.
We wilden eigenlijk de bus al eerder nemen maar dat kon niet omdat alles helemaal vol zat door het full moon, hierdoor hadden wij nog wat extra dagen en besloten we om te gaan snorkelen. We moesten met een speedboot naar de plek om te snorkelen toe, dat was echt heel gaaf. Het snorkelen zelf was iets minder gaaf. Er zaten een heleboel kleine kwalletjes en we werden telkens gestoken.

Uiteindelijk konden we met de nachtbus en helaas was dat nog erger dan de vorige keer. Er lag een man heel de nacht spelletjes te spelen op zijn telefoon met het geluid erg hard aan. Dit vonden we niet zo fijn dus we vroegen of het geluid uitmocht maar toen begon hij in het vietnamees te praten en haalde er allemaal mensen bij. Het geluid ging niet meer uit. Om vier uur in de nacht waren we in Nha trang aangekomen en de bus uitgezet. We konden nergens heen omdat alles nog dicht was. We hebben eerst een uur gewacht op de plek waar we uit de bus waren gezet en besloten toen eindelijk om met onze zware backpacks te gaan lopen. Al snel kwamen we bij het strand aan en hadden we de mooiste zonsopgang gezien. Later die dag hebben we ook bij dat strand gezwommen tussen alleen maar vietnamezen. Dit was een hele ervaring. Omdat de meeste vietnamezen niet zo goed kunnen zwemmen blijven ze allemaal in het gedeelte waar je kan blijven staan. Het was heel leuk om daar tussen te zwemmen omdat iedereen zo vrolijk was.

In Nha trang verbleven we in little home hostel. Dat is echt een aanrader als je ooit in Nha trang komt. Het hostel was van miss Rose en ze was zo lief. Toen we weggingen moesten we haar ook beloven dat we als we vriendjes hebben terug moeten komen want dan kan ze een romantisch diner voor ons maken. In Nha trang zijn we naar een spa geweest en naar Vinpearl island. Vinpearl island is een groot pretpark en waterpark. We moesten met een skilift over het water naar het eilandtoe. Het pretpark is de vietnamese versie van Disneyland. Maar het heeft ook nog een waterpark en een aquarium. Dat was een erg leuke dag.

We zijn weer verder gegaan met de slaapbus naar ho chi minh, onze laatste stop in vietnam. In deze bus werd heel de nacht vietnamese muziek gedraait en ik lag lekker onder een box. De eerste paar uur was het nog wel leuk maar na 9 uur kon ik geen vietnamese muziek meer horen. In saigon zijn hier naar de dierentuin geweest en daar zagen we een ontsnapt aapje. Het aapje zat buiten zijn hokje, we wilden iemand gaan halen van de dierentuin maar toen was het aapje zelf alweer terug in zijn hok gekropen. In de avond zijn we naar het hard rock cafe van saigon geweest omdat we wel toe waren aan een hamburger na alle rijst en noodles. Hier was later op de avond een live optreden. We hebben weer erg genoten van alle ervaringen en kijken erg uit naar de rest van de reis
Veel liefs uit saigon

Tot: 0.109s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0852s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb