Molnarfici ve Vietnamu, 22.2.-23.3.2012

February 29th 2012
Published: February 29th 2012

Let, 22.2.2012 - 23.2.

Prijezd na letiste probehl hladce, taxik svistel Prahou, ze jsme cekali na check in asi 45 minut. Cekani by nebylo tak
dlouhe, pocitam, nebyt to ruskych aerolinek a casu, ktereho maji asi prehrsle. Nicmene odbaveni jsme byli asi jako 5. v poradi, nez se k stanovisti stacili priritit vsichni rusti spolucestujici s nabrousenymi lokty, a nezamenitelnou vizazi.

Strycek McDonald nam zajistil kvalitni stravu, zavrsenou kafem s kvazialkoholickou amaretovou a irskou prichuti.
S plnymi pupky supky dupky k brane, rychle oceknout letoun nez se nalodime - jeste je sance couvnot..

Moderni Boeing 320 nekolika kolegy nabyte pochybnosti celkem dobre vyvraci a neni zapotrebi nejakeho toho promile k otupeni prirozenych obav a tak usedame na kozenkova kresla v poloprazdneho letadla (snad je kabina obsazena plne, a piloti se neposilnili prilis), a uz jsme ve vzduchu, bez zpozdeni - prvni prijemne prekvapeni od nasich vecnych hokejovych souperu. Dalsi mile prekvapeni - po 15 minutach prichazi premalovana blondynka s pitim, za pulhodinky celkem poctivy obed - kureci, dezert, caj, kafe. Zatim super. Uplne prejezeni usiname.. a jsme v CCCP.. tedy uz nejaky patek Russia. Jen 25min zpozdeni, pohoda, prestup je 2h v klidu. Kupujeme caj, vodu, vodku. Usedame u brany a spolucestujici hlasi, ze letadlo pry neni na ceste, misto odletu 21:45 sviti odhad 01:00 a veta 'enjoy your flight'. Otviram vodku.

Odlet v 1 rano nepotesil, ale seznamili jsme se s Bobem, Cechem, ktery do nas hustil info z predchoziho pulrocniho
pobytu zde. Ted se sem vraci, pac si tu nasel babu a praci jako sefkuchar. Povidame, vyzvidame, pijeme vodku. Let
je predlouhy, letusky prijemne jak osina v zadku, ale jidlo fajn, tak to nakonec i s nejakym spankem prezivame a po
2 odpolko dosedame v HMC. Neuveritelne, skvele, konecne tady.. uz jen viza a najit bagly a hura do mesta. Jelikoz
jsem v Moskve na letisti v noci zrusil hotelovy odvoz (jenz se po Bobovych radach jevil navic jako znacne predrazeny), se pomalu dockavame taxika, ze soukrome spolecnosti, ktera na rozdil od statni Saigon taxi uctujepodle km a ne nadhodnocenyma cenama .. jako v Praze..jizda super, moderno toyota s klimou naplno nas do azi bezecne res sileny mumraj a splet vsech dopravnich prostredku az k hotelu Giang Son, kde jsme si na prvni dve noci zamluvili ubytko. Mila majitelka nas uvadi do krasneho modeniho a cisteho v centru backpackaru i mesta samotneho, ctvrti Pham Ngu Lao.
Vyslap do 4. Patra s krosnami nam je bohate vynahrazen blahodarnou sprchou. Super.
Kolem pul 6 zvedame kotvy, jiz nalehko, do mesta a na trznici. Jeste par tipu od recepcni, vcetne vymluveni brasnicky na pasku, kvuli zlodejum. Sokem pro kazdeho nezkuseneho navstevnika Saigonu je prekroceni ulice. Zakladem je proste tam pomalu vstoupit a jit - reka skutru, aut a autobusu vas spolehlive obtece jako pohyblivy ostrov.

Neuveritelna zkusenost a zazitek. Takova kvnta prepravujicich se lidi bez jedine kolize, na prvni pohled bez
jakehokoli radu, ale tim jak nejezdi rychle ale pomalu , plynule a predvidave, je to jako velky zijici a skvele fungujici
organismus. Nutno rict, ze i 10.prekracovani silnice je adrenalinovy zazitek.. Dostavame se na trziste, kam vzhledem k pokrocile hodine mirime jako jedinemu dnesnimu cili. Je to velke kryte trziste se snad 500 stanky nabizejici vse od cerstveho "exotickeho" ovoce, ryb, tretek vsech barev, druhu a tvaru, zajiste pravych rolexek, spousty hadru a bizuterie. Bohuzel vsak zahy poznavame, ze trhovnici zacinaji balit kramy a je na case vypadnout - je pouhych 6 vecer. Prochazkou vecne bzucicimi ulicemi a parkem jsme zpet v Pham Ngu Lao, kde usedame na prtave plastove vidlicky a usrkavame smootie z manga s drcenym ledem (3dcl za 15kc), a pak na jeste mensich zidlickach s koleny temer v urovni usi ochutnavame nasi prvni mistni pho - polevku s ryzovymi nudlemi a hovezim masem (moznost i kureciho, veproveho, morskych plodu, a nechci vedet jakeho jeste..) K tomu spousta dochucovadel - postupne pridavam sojovku, drcene cili papricky, dalsi sos (asi ocet..), cestve papricky ( hrozne palive, 6 kolecek z polevky udelalo pekne palivou smes) k tomu cerstvy salt a bambusove vyhonky (hrozne lahodne) a zapit tretinkou mistniho piva bez oznaceni naliteho na ohromnou kostku ledu.. snad se nepos....eme. Za vytecny dlabanec platime v prepoctu 80 kc a hura na hotel. Zitra je taky den.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0344s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb