Mui Ne

Asia » Vietnam
April 4th 2009
Published: April 4th 2009

Heippa Hei ja terkkuja tuulisesta Mui Nesta!

Tultiin tanne siis Nha Trangista suoraan sleeping bussilla. Paljon ehti tapahtua matkaa Mui Neeseen ja muuallekin varatessa. TIETENKIN meita yritettin vedattaa kaikissa mahdollisissa vaiheissa. Kyllastytttyamme naihin hitaisiin nettiyhteyksiin kavimme lopulta varaamassa matkatoimistosta lennot Saigonista Phu Quoc -saarelle, sielta takaisin ja edelleen Hanoihin. Maksoi aikalailla, eika millaan meinattu saada mitaan todistusta siita, etta meilla on rahoillemme vastinetta... Rahat oli jo anettu ajat sitten, eika lentoja oltu kuitenkaan varattu. Tama MUKA siksi, etta nimissamme oli yksi kirjain vaarin. Late hieman arahdettya matkatoimiston johtajalle, saimme kuitenkin "jotkut" laput ja numerot. Toivotaan siis, etta paikkavaraukset pitaa. Muuten matkamme kotiin kestaa, silla vaadimme oikeuksiamme tietenkin Nha Trangin kautta... Jos sita toimistoa enaa on 😊

No matka Mui Neeseen oli aikalailla hurja. Kivat oltavat sleeping bussissa (Retulla iso jalkatila, Late ei lainkaan hehhhee) mutta kuljettajan jatkuva toottaily ja hatavilkkujen = piippauksen jatkuminen monta tunita putkeen oli aikamoinen psyyken koettelu...
Mui Neessa otettiin ekaksi eraan japanilaisen miehen suosittelema rantabungalowi, joka osoittautui ylihinnoitelluksi. Paadyttiin sitten illanviettoon muille maille ja sita kautta seuraavana pvana huippuhienoon bungalowiin ihan aaltojen viereen. Siella olemme nyt nautiskelleet muutaman yon. Tutustuttiin myos naapuribungalowin britteihin, joiden kanssa tutustuttiin hyvin ja viettettiin kivaa aikaa kera paikallisen viinin 😊

Tanaan on jo ehditty vaihtamaan bungalowia, saatiin sellainen ja hieno taas, omalla uima-altaalla. Hinta per yo per talo on 27e. Ollaan siis hieman hienosteltu, mutta sen arvoistakin tama on ollut. Tanaan vuokrattiin mopo (ei-automaatti :P) ja lahdettin siekkailemaan sinne, missa muutkin kayvat turistibusseilla. Antoisa retki oli. Hienot dyynit ja jarvi nahtiin, tosin tie oli taas aikalailla kamikaze (aitit korvat kii) ja tuuli aivan mahdoton mennessa. Paikat lahti hampaista ja tukka sai uuden muodon...

Mennessa tormattiin myos itavaltaiseen pariin, jonka mopon rengas oli juuri puhjennut. Jeesattiin heita hieman, ja nyt ollaankin menossa heidan kanssaa paikalliseen baariin yksille. Ikava kylla heidan matka jatkuu tanaan...

Aiotaan viela taalla Mui Nessa viipya 7.pvaan saakka. Yritetaa taas huomenna laitta kuvia. Se on tainnut olla hankalinta tahan astisessa matkasssamme.

Halit kaikille ja kiitos viesteista :*

Tot: 0.078s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0301s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb