Vietnam, here we are !

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
December 27th 2012
Published: December 27th 2012

Gisteravond, na 2 vluchten van ongeveer 6,5u en een kort nachtje in Dubai zijn we eindelijk aangekomen in Ho Chi Minh, aka Saigon !

Hier heerst een uurverschil van 6u met thuis, dus het is wel wat wennen.
Na het landen oesten we ons visum nog afhalen, maar er stond een rij met wel 100 andere wachtenden... Heel lang aanschuiven dus, want ze waren allesbehalve efficiƫnt!
De taxichauffeur heeft dus lang op ons kunnen staan wachten.

De rit naar het hotel was ook al weer wennen aan het asiatische rijgedrag : hoe groter het voertuig, hoe meer voorrang je hebt. Altijd toeteren voor je afslaat en 20 brommertjes de pas afsnijden. Zebrapad met overstekende mensen naderen = harder toeteren zodat ze opzij gaan.

De hostel is zeer klein, maar wel proper en vriendelijke uitbaatsters.

Verder lekker eten, lekkere verse fruitshakes en niet al te veel toeristen.

Vandaag bezoeken we de stad en morgen vliegen we verder naar Hai Phong, in het noorden van Vietnam. Vanaf waar we richting Ha Long Bay varen en een boottocht van enkele dagen willen gaan doen.

Tot: 0.13s; Tpl: 0.016s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0944s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb