Cat Bai island

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Red River Delta » Hai Phong » Cat Ba Island
December 28th 2012
Published: December 28th 2012

Na een dagje bijkomen in Saigon zijn we verder gereisd naar Cat Bai Island met het doel de Halong Bay te bezoeken.

Geboekt met Jet Star airlines. Een budget maatschappij waar Ryan air nog wat van kan leren. De vliegtuigen lijken iig afdankertjes van Ryan; oude 737's waarvan de leren bekleding uitgedroogd en versleten is en die er van buiten niet al te best onderhouden uitzien. Voor het opstijgen vragen we ons af af het wel zo een goed plan was aangezien het vliegtuig toch wat doet denken aan de bussen in Laos/Cambodja (ja, die ene die halfweg de geest gegeven heeft).

De vlucht viel mee (hoewel de pneumatiek toch wat schokkerig ging) en veilig kwamen we aan in Hai Phong. Hier een taxi genomen richting de pier waar we met de boot naar Cat Bai Island vervoerd zouden worden. Na een desolate rit tussen de overslaghavens en industrie over een hobbelige weg (met de bekende near misses & spookrijdende vrachtwagens) kwamen we bij de ferry port aan het eind van de wereld, naast de laatste rustplaats van een groot schip. Hier een 3 uurtjes op de boot gewacht met een chagerijnige kioskdame, een ranke kat en een duitser (die z'n duits accent goed verborgen had).

Na de troosteloze baai te zijn overgestoken werden we op het eiland overgeladen op een klein busje. De rit door het eiland voerde ons al langs mooie panoras van schrimp-farms, rijstvelden, jungle en karsrotsen.

Aangekomen in Cat Ba City bleek dat we in het laagseizoen hier beland zijn, dus door een 3-4 tal personen belaagd voor een hotelkamer en uiteindelijk een ruime kamer op de 4de etage van een hotel aan de kade geselecteerd met een zacht bed en uitzicht op de haven. Dit uitzicht is erg mooi: de haven ligt vol met allerlei bootjes, van kleurige vissersboten en toeristenboten tot drijvende restaurants en kleine bootjes die op en neer pendelen naar de kade.

Het plan is voor de komende dagen eerst eens bij te komen met een dagje brommeren-jungle hiken (er zouden aapjes zijn 😊. De volgende dagen Halong bay met een bezoekje vereren.

Tot: 0.085s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.0501s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb