Good MorningWi-FI-etnam!


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam » South Central Coast » Khanh Hoa » Nha Trang
October 30th 2009
Published: October 30th 2009
Edit Blog Post

Xin Chao!



Na aanhoudende smeekbeden volgt hier weer een update vanuit Wi-Fi-etnam! Laatste avond in Hanoi was erg oké. Met een heel stel ander backpacktuig gingen we naar de bioscoop. Vietnam lijkt best veel op onze westerse wereld zoals wij die gewend zijn. Voordat de film begint krijg je hier ook allerlei rotzooi te zien, alleen zijn het hier geen commercials, maar grootse propagandafilmpjes. De Vietnamezen vinden het prachtig en klappen alsof hun carriere binnen de partij er van afhangt. Na een half uur hersenspoelen start de hoofdfilm: ' The Ugly Truth", toepasselijke titel. Gelukkig was het een redelijke kopie en Engelstalig. Wel leek er iets mis met de ondertiteling, want het lachen tussen ons westerlingen en dat van de rest van het publiek verliep niet synchroon.
Bij het hostel teruggekomen viel me weer een klein verschil op. De kebabstal naast het hostel, zie foto, zag er heerlijk uit en smaakte ook goed. What's in a name... Fat Fuck? Ik moet bekennen dat dit beter smaakte dan de loempia's die ik tot nu toe op heb. De Vietnamese loempia's bij de Nettorama smaken nog steeds het best! Zou er een uitwisseling zijn tussen de loempiabonzen en de kebabbazen?
Volgende dag om 6 uur de slaapbus in voor een rit van 13 uur naar Heu. Dit zijn nou van die momenten waar ik helemaal warm van wordt, lekker 13 uur s'nachts in een bus zodat je het 2-tonige landschap niet hoeft te zien. Het was een vrij verouderde bus met als grootste nadeel dat er geen toilet in zat. Leek mij juist handig, zat je ook niet met de stank. De chauffeur was een goed gemutste gozer dus als je moest plassen, stopte hij zonder gezeik de bus. Ook deze chauffeur is een enorm talent in 'free style jazz'. Hij bleef maar op zijn toeter hangen, zelfs als er maar een vlinder boven de weg zweefde. Lijkt me echt een land voor neef Bert om er eens flink op los te blazen. De bus was voor een kwart gevuld en toen daar de helft weer van moest overstappen voor de bus naar Laos, had ik de achterste slaapplekken voor mezelf. Nog even heerlijk tukken dus.

Heu... laat ik er kort over bloggen; het was nat en ik zat in een klote hostel. Wel een mooie trip gemaakt met een Viet Cong veteraan naar Khe San en de Vingh Moc tunnels. Na 2 dagen dus heul snel weer weg richting Hoi An. Weer een paar uur in de bus, maar zeker de moeite waard.
Na 3 uur waren we al in Danang, bekend van alle Amerikaanse series over de verloren oorlog. Hoi An was een verademing voor mij en heb er lekker 4 dagen gechilled. Voor het eerst een eigen kamer is toch wel lekker na 2 weken op een slaapzaal te hebben gelegen, er was zelfs een bad; heerlijk!
Tijd om iets te ondernemen, dus ik zocht de lokale Herman den Blijker op voor een kookles. Wat een ervaring, ten strengste aan te bevelen zeg ik. Leuke groep mensen erbij dus smullen en lachen. Toch was Hoi An anders dan de rest van wat ik tot dan toe had meegemaakt. Er zijn hier ontzettend veel stelletjes die er komen om pakken en jurkjes te laten maken. Prima... je krijgt alleen bijna geen contact met deze mensen. Na 4 dagen luieren dus tijd om weer verder te gaan. Volgende stop: Nha Trang.
Na wederom een monsterrit van 13 uur in een luxere slaapbus mèt toilet direct onder mijn neus, kwamen we na (met 'we' bedoel ik natuurlijk mijzelf en de rest van de bus😉) zonsopkomst aan in Nha Trang. Natuurlijk zette de bus ons niet af op de afgesproken plek, maar 4 kilometer noordelijker bij een hoteleigenaresse die eruit zag als de Aziatische versie van Eucalypta. Samen met Mark, Ierse reisgenoot, snel spullen gepakt en het op een lopen gezet. Het was half 6 in de ochtend en al spitsuur op de markt waar we doorheen moesten. Heerlijk ontbijtje op daar, iets van bevruchte kippeneieren met yoghurt, en toen en route. Na een half uur sjouwen toch maar besloten om achterop een motortaxi te springen om richting backpackerstuigstraat te gaan. Hier aangekomen zijn we wat gaan rondsjoppen voor een slaapplek en toen ik mijn Iers niet-uitdroog-spelletjes-spelers zag zitten bij een hotel wist ik dat ik daar moest blijven. Plek is betaalbaar, met airco dus fijn. Ze hebben er ook Wi-Fi, alleen hebben ze dat hier werkelijk overal. Zelfs op de plee bij de grens met Laos had ik ontvangst!
Enfin, douchen en het strand op. Super hier, heerlijk weer met een fijn windje. Zelfs nog een half uur op een surfplank gestaan; honderd keer eraf geflikkerd, wèl één goede golf gepakt! 😊
Om de vakantiepret nog iets te vergroten heb ik mezelf ook een retourtje Bali kado gedaan. Dat wordt weer een heel ander gezicht van Azië, maar nu eerst nog een paar dagen Vietnam.
Iemand nog tips waar ik heen moet? Wel het zuiden graag 😉

Groet en kus,
Xander


Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement



30th October 2009

Kim vraagt wanneer je naar huis komt. Prettige vakantie verder!!!! Groetjes..... ome Ben

Tot: 0.06s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0291s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb