Hanoi 20&21 mei 2012 / Bike kopen!


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
May 20th 2012
Published: May 21st 2012
Edit Blog Post

Motor MarketMotor MarketMotor Market

Cho Xe Cu Cau Giay!
Weer terug gekomen uit Halong Bay. 's Avonds nog even rondje gelopen want kim wilde graag nog een verjaardag cadeau kopen. Dus rondje night market gedaan. Shoppen kan je hier erg goed!

De omgeving van Vietnam schijnt erg mooi te zijn, dus had ik bedacht om een motor te kopen in Hanoi om vervolgens daarmee heel Vietnam rond te rijden en de bike weer te verkopen in Ho Chi Minh City.

21-05-2012 Vandaag was het zover, ik heb een jongen van het guesthouse betaald om met mij mee te nemen naar de motormarkt, omdat er maar weinig mensen engels praten op de lokale markt. Dus erg handig om iemand mee te nemen die mij er heen brengt en Vietnamees praat!

Na een aantal motoren te hebben gezien viel mijn oog op een Honda win 100cc.
Na lang onderhandelen (jullie kennen mij) de motor/brommer gekocht!
Gaaf gaaf! Bij de deal gezorgd dat de olie werd ververst en dat er een nieuw zadelovertrekje opkwam. Gaaf gaaf!! Het is een Honda Win 100cc 4 takt.

Toen weer achter de jongen aan op mijn eigen motor op weg naar het guesthouse!
Wat voelde dat gaaf op mijn eigen motor rijden door het gekke en drukke Hanoi!

Vanmiddag wat spullen gekocht zoals slot, touw voor de backpack vast te binden achterop en een baco (altijd handig)!

Morgen is het zover, eerst nog wat dingen regelen hier (o.a.een Helm) en dan richting het noorden rijden. Destination Sapa! Ligt in Noord-west Vietnam dichtbij de grens van China!

Tot de volgende keer!

Groetjes Bart

ps. jaja ik doe voorzichtig!


Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement

Dit is hem geworden!Dit is hem geworden!
Dit is hem geworden!

Honda win 100cc 4 takt!
Photo 8Photo 8
Photo 8

Jongen van Guesthouse die ik had betaald om mij te brengen en Vietnamees te praten!
Zonder zadelZonder zadel
Zonder zadel

Nieuw zadel overtrekje geregeld!
Olie verversen! Olie verversen!
Olie verversen!

Want we hebben aardig wat Kilometertjes voor de boeg!
Good luck moneyGood luck money
Good luck money

Geld wat ik terug kreeg als good luck money voor mijn trip!


21st May 2012

feestbeest op de motor
Hi Bart, Het ziet ernaar uit dat je het ontzettend naar je zin hebt. En gelukkig maar, al hoop ik dat je niet te lomp op die motor daar rijdt. Het is daar op de weg net fightclub: "Are you all aware of the rules. Rule #1: there are no rules". No onwijs veel plezier gewenst daar en laat die foto's maar komen. Ik vind het erg leuk om je verslagen te lezen en je foto's te bewonderen. Gr, Frank
21st May 2012
Motor Market

Brommers en het communisme
Hey Bart dat zijn nog eens brommers ....wel in dollars betalen, wie had dat gedacht in de jaren 60. Is er dan toch nog hoop voor de mensheid en verzoening geen abstractie ? Kus en wees voorzichter dan ik , Bart.
20th June 2012

Informatie motoren Hanoi....
Beste Bart, Ik vertrek eind volgende week richting Vietnam, om daar samen met mijn vriendin een rondreis te maken. Het is ook onze bedoeling om een motor aan te schaffen en daarop rond te toeren :)! Aangezien ik je blog net op internet vond vroeg ik mij af of je mij kunt vertellen bij welke markt je je motor hebt gekocht, hoeveel je ervoor hebt betaald en of hij de motor goed functioneerde... Kortom, ik ben benieuwd naar je ervaringen mbt van de motor... Hoop van je te horen. Veel plezier verder op je reis! Groeten, Guus

Tot: 0.076s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.0467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb