Mimi er på plass!

March 14th 2008
Published: March 14th 2008

Varm velkomstVarm velkomstVarm velkomst

Historisk øyeblikk! Mimi ankommer Hanoi. Hedda og Peter tar henne i mot.
HURRA! I ettermiddag kom Mimi (Lins Mor som heter Kristi, men som Hedda & Peter kaller Mimi)! Gjett om det var stas å få besøk, spesielt Hedda og Peter var i ekstase. De har gledet seg i mange dager. Vi sto på hotelltrappa med ballonger og tok imot henne. Ja, også hun var nok litt preget (hun sa noe om det selv, i hvert fall). Mimi skal være sammen med oss i 14 dager (hurra!), og feire påsken i Vietnam. I morgen lørdag kommer Silje (Lins søster) og kjæresten hennes (Kjetil). Også de skal være i Vietnam i to uker.

Utrolig gøy å få besøk av familien, selv om vi bare har vært vel tre uker på tur (de må nok savne oss litt, siden de reiser halve jorda for å treffe oss...). Men vi setter altså utrolig stor pris på å få besøk. Og Peter og Hedda ga Mimi gaver de selv hadde kjøpt (kort som Peter tegnet på og liten veske).

Mimi hadde med seg solkrem og oppblåsbare baderinger til ungene, det siste glemte vi hjemme. Ja, så fikk Hedda svømmebriller - stor stas! Og hun hadde med leverpostei og kaviar! Supert!

Hedda ville vise sine
Lange minutter...Lange minutter...Lange minutter...

... Hedda og Peter ventet i cirka 30 lange minutter. Minutter som fort ble glemt da Mimis bil rullet opp foran hotellet.
svømmeferdigheter til Mimi, så heisen gikk rett ned i 1. etasje - og ut i det kalde bassenget. Etter 20 minutter hadde ungene fått nok, og Hedda tatt sine tak under vannet, så vi dro ut for å spise. Vi valgte en restaurant i backpackergata i gamlebyen, mest fordi de har tomatsuppe og pannekaker der. Middag for fem + seks øl og noen brus kostet cirka 140 kroner! Ja, det er billig her...

Akkurat nå (20.45) er Lin og Mimi ute og leter etter ledig hotellrom til Silje og Kjetil, som altså kommer lørdag kveld. Problemet er at det er en stor festival i Hanoi denne helga, så det er mange fulle hoteller. Vi krysser fingrene for at de får seg et rom. Går det ikke, får de bo på rommet vårt...

Peter og Hedda ser på "Tom & Jerry". De er slitne etter en lang dag i Hanoi. Vi dro tidlig ut fra hotellet, og besøkte blant annet en botanisk hage. Ikke så spennende, men mye boltreplass for ungene, som fikk løpt fra seg. Og vi hadde en nydelig lunsj på KFC, som vi oppdaget ved en tilfeldighet. Deilig kyllingmat, og best av alt: Det var LEKEROM
Sprek Mimi!Sprek Mimi!Sprek Mimi!

Ballongene kom raskt på plass - på Mimis hode, til ungenes store glede. En ordentlig ballonghatt, ifølge Mimi selv.
der! Ungene storkoste seg.

Søndag går turen videre til Haiphong, en av de største havnebyene i Vietnam. Togturen fra Hanoi tar cirka to timer. Vi skal besøke fadderbarnene våre der (SOS barnebyer). Mimi har hatt fadderbarn i Haiphong i mange år. Jeg og Lin besøkte ham i 2000, og Mimi skal nå treffe Duong for første gang. Han er blitt 19 år nå! Før vi dro, fikk også vi vårt eget fadderbarn i byen. Det skal bli spennende å få komme dit.

Nå er ungene så trøtte at jeg må stoppe skrivinga. De må i seng! Kos dere alle!

Klokken er nå 22.46... Ungene sover, og vi har delt en flaske rødvin og planlagt litt av kommende uke. Lin og Mimi har dessuten klart å ordne hotellrom til Silje og Kjetil.

Moro på restaurantMoro på restaurant
Moro på restaurant

Tre uker borte fra Mimi, ja, leken satt løst første kveld i Hanoi...
Pen med Mimis brillerPen med Mimis briller
Pen med Mimis briller

Hedda prøver Mimis briller...
Peter følger etter,,,Peter følger etter,,,
Peter følger etter,,,

...og må selvfølgelige også prøve Mimis briller!

Tot: 0.076s; Tpl: 0.013s; cc: 16; qc: 55; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb