First experience of Vietnamese sleeper buses

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Northwest » Lao Cai
February 3rd 2014
Published: September 11th 2017

Geo: 22.4751, 103.974

We did the 8h journey between HaNoi and Lao Cai on the night bus. Here in Vietnam they have sleeper buses which mean you can lie down. Well for tall people it's not that great as they can't fit in. The sleepers are Vietnamese size. Still it is pretty good. I would even say it's awesome except that the roads condition is so bad that you just keep bouncing around, so sleeping is not easy.
For the journey we had prepared sandwiches with blue cheese inside (brought by Elfi from Germany). I am pretty sure that every one in the bus hate us for the very distinctive smell that emanated from it….but we didn't care much, it was delicious!

On a fait les 8h de route qui séparent Hanoi de Lao Cai en bus-couchettes (donc de nuit). Ce ne sont pas des vraies couchettes comme dans le train, le dossier et un peu surélevé et si tu fais 1,60m tu rentres sans être trop tordue.Mais bon c'est quand même mieux que d'être assis. Ce serait juste parfait si les routes étaient en meilleur état, entre les virages et les nids de poules; on passe la nuit à sauter d'un côté à l'autre de la banquette.
Pour la route on s'était préparé des supers sandwichs au bleu d'auvergne (ramené par Elfi). Je suis à peu près sûre que tout le bus a dû nous détester pour la forte odeur qui s'en dégageait....mais bon nous on s'est régalé!

17th February 2014

Pas mal le bus-couchette , on voyage et en plus ça fait gagner une nuit d'hôtel .

Tot: 2.212s; Tpl: 0.018s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0308s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb